Jump to content

Sjokkerende slipp pris.


Nemi!

Recommended Posts

Jeg måtte betale 3900 kroner, etter å ha latt båt; sammen med meg, bli slippet med kran. Denne prossesen tok omtrent 20 minutter, og lå på land i 9 timer.

Da skaden var så omfattende at båten ikke kunne slippes på vann igjen. Ble båten hentet av en kranbil, for transport til et båtverksted. De som vi slippet båten hos, var ikke behjelpelig med å løfte båten på kranbiler heller, dette som noe kranbilen måtte gjøre helt alene.

 

Hva kan en eventuelt gjøre i dette tilfelle? Og er ikke prisen latterlig? :smiley:

 

Er det slik at bedrifter kan prises slik de vil?

Der vi normalt pleier å slippe båten, er prisen på hurtigslipp 500kr, dette tar 15 minutter og ligger på land i ett par timer.

 

Prisen bedriften krever kommer av å ha ryddet to støtter, ringt rundt (av ukjente grunner?), og etterpå stått å sett på noen andre slippe båten.

Vennligst ta i betraktning at vi ble fortalt at båten kunne ligge i en hel dag, ettersom det var ikke før i morgen dagen at en ny båt skulle opp.

 

MvH,

Stive priser!

Link to post
Share on other sites

Dette hadde jeg ikke godtatt i hele tatt,er som du sier pleier og være runt 500 kroner sånn på dagen opp og ned.Regner med han som ga deg prisen har tatt betalt for vinteropplag opp og ut,Så du for be dem kontrolere rutinen sine når det gjelder dette. :discuss: MvhBjørn

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Jeg betalte 1200 for å få båten opp og ha den på havnens bukker den tiden det måtte ta å få reparert det som skulle fikses. Utsettingen var selvfølgelig inkludert i dette beløpet. Dette var i en 100% kommersielt drevet havn (Sonskilen).

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det hadde vært utmerket om råd og tips om hvordan vi går videre frem med saken.

Enig med deg her Bjørn, ser ut til at vi må ha tatt betalt for vinteropplag :lol:

 

Vi har allerede uttalt oss at vi ikke skal gå med på denne prisen, som de krever av urimelige grunner.

 

MvH,

Stive priser!

Link to post
Share on other sites

Prisen virker latterlig. Generelt kan en si at enkelte firmaer "prøver seg". De legger på prisen så det virkelig svir. De fleste betaler og dette er kanskje bra for firmaet.

 

Har hatt et liknende tilfelle - latterlig pris som ble forlangt for rørleggerarbeid. Jeg ringte rørleggeren og sa hva jeg mente om denne prisen. Deretter endret jeg på fakturaen (skrev ned til en akseptabel pris), skrev brev til firmaet med begrunnelse og betalte. Har ikke hørt noe etter dette så prisen jeg betalte ble derved akseptert.

 

PS

Jeg bruker ikke dette firmaet igjen :smash:

Link to post
Share on other sites

Problemet er at det er så gode tider, at båtbransjen kan ta betalt det de vil. Hvis ikke du vil betale, så gå en annen plass - det er kø bak deg - vennligst flytt deg....

 

Men jeg mener det er i gode tider en kan bygge relasjoner som varer til det er dårlige tider - for de kommer før eller siden.

Redigert av bjorngb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Aner meg hvem dere sikter til.

 

Det er trist at aktører kan holde på slik, ville ikke godtatt dette uansett.

 

viktig at du prøver og få ordnet dette, og hvis ikke er det eneste du kan og henge de ut.

 

Jeg sendte senest sist uke klage mail til et stort kjøpesenter samt hovedkontoret til den aktuelle butikken, etter at en butikk selger ikke gjorde jobben sin ovenfor meg som kunde.

 

Klag når du ikke er fornøyd.

 

sabeltann

Link to post
Share on other sites

jeg fikk fraktet en båt fra møre og romsdal. det ble avtalt pris 8000kr.

kranbilen dukker opp + en følge bil. følge bilen skulle også ha penger. + 1200 kr for å løfte båten på vannet.

total pris 17 000 kr. prisen som ble oppgitt var 8000,-

Du har ingen ting å stille opp med, desverre :sad:

firmaet som solgte båten var "aktuell marin" i molde. og transporten ble utført av Gjendem transport..... bruk akdri disse firmaene.

:boxing::boxing::boxing:

Redigert av litt peiling (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Satte ut en båt på lørdag. 400,- Ville ikke ha kontanter, men sender regning. Samme sted tar 150,- per fot for opptak, nøye rengjøring under vannlinja, vinterlagring ut og utsett å våren. Kan også få låne krybbe.

 

Så den prisen du beskriver er jo hinsides.

mvh Knut Erik

Link to post
Share on other sites

Du kan selvfølgelig prøve å appelere til deres samvittighet ved å vise til hva som er "vanlig pris" (hvis noe sånt finnes?) for den type tjeneste de har utført, men om du har noen sak? Nei, det tror jeg ikke hvis jeg forstår situasjonen riktig. Ingen avtale er gjort på forhånd og ja da har du nok et problem!

 

Fungerer det ikke å appelere til deres samvittighet, så betal og glem det hele og la det være en dyrekjøpt lærepenge!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg forstår ikke problemet..

sist jeg hadde båten på land betalte jeg 65,- +mva pr. fot.

Det vil si 2500,- omtrent, inkludert spyling av skrog.

 

Man får ikke alt for en million liksom.

 

Du bør neste gang spørre om prisen på forhånd, og ettersom jeg forstod var vel dette uansett en skade? Da er det vel en forsikring som dekker alt sammen?

Link to post
Share on other sites

Det jeg stusser over, er at man blir overrasket når regningen kommer. Jeg har fått løftet diverse båter/motore med både kraner, lastebiler til frakt og slipp fra kaianlegg. ALLTID spør jeg om hva det koster, FØR jeg i det hele tatt vurderer å bruke firmaet. OG, det er stoore forskjeller på alt fra kranbiler til diverse marinaer.

 

Klart, er det en skade på båten, så er det nærmeste plass som gjelder for å hindre mer skade. Er kanskje noe slikt de utnytter. Men, helt enig at prisen er helt hinsides.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...