Jump to content

Sjokkerende slipp pris.


Nemi!

Recommended Posts

Jeg sendte senest sist uke klage mail til et stort kjøpesenter samt hovedkontoret til den aktuelle butikken, etter at en butikk selger ikke gjorde jobben sin ovenfor meg som kunde.
Meget Bra

Det er vel nesten eneste mulighet bedriften har til å gjøre noe med det...

 

Ellers er det vel slik at det er tilbud og etterspørsel som bestemmer prisen overalt.

Tviler på at det nytter å komme å klage etter at man har engasjert firmaet.

Med mindre en annen pris er avtalt på forhånd da...

 

Ta det til deg.

Neste gang forhandler du pris først :wink:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Det jeg stusser over, er at man blir overrasket når regningen kommer. ..............

 

Ja, slik er det vel. Jeg spør alltid. Hørte imidlertid en kommentar på et TV-program nylid der journalisten spurte hvor mye det kostet å leie kongesuiten (husker ikke hvor det var). Svaret var i hvertfall at hvis du må spørre om hvor mye den koster så har du sannsynligvis ikke råd til å leie den. :lol:

Redigert av OLPI (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det jeg har betalt i det siste er 60 kr per fot, men da har det vært i en forbindelse som er mva-fri. Sånne skatte- og avgiftsregler er snåle. Båtforeningen jeg er med i løfter medlemmenes båter for 40 kr per fot, men det blir et annet regnestykke med medlemsavgift og lignende.

Link to post
Share on other sites

Båtforeningen jeg er med i løfter medlemmenes båter for 40 kr per fot, men det blir et annet regnestykke med medlemsavgift og lignende.

 

I min båtforening er alle kranløft gratis for medlemmer (kr 200,- pr år i medlemsskap) uansett hvor mange løft du måtte trenge i løpet av året. Trebåter lar vi gjerne henge et døgn eller to om våren så de får en tjangs til å trutne. Koster ikke noe det heller. :flag:

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Kom dere til enighet? eller holder du på enda?

 

:confused: slik det ser ut akkuratt nå, så blir det nok en forsikringsak. Så da blir det nok til at forsikringselskapet må ta det med de som vi slippet båten hos :discuss:

 

Det ordner seg nok håper jeg, men jeg har lært alltid be om pris først :yesnod:

 

Vil med det samme takke for alle tips og tilbakemeldinger :flag:

Link to post
Share on other sites

Jeg synes faktisk ikke at prisen var så vanvittig. Man kan ikke sammenlikne prisene i en båtforening og en privat marina, som skal ha unna omtrent hele årsomsetningen sin i disse tider. De har garantert vanvittig mye å gjøre, med lange arbeidsdager hver eneste dag og gjør så godt de kan for å få kundene fornøyde. I og med at det var en såpass omfattende skade at båten måtte hentes, er det også naturlig å tro at dette løftet måtte gjøres på forholdsvis kort varsel (eller?)?. Jeg betalte 2500+mva for å løfte min gamle 33 foter og ha den på land en uke. Synes det er mye penger i forhold til de 1000 kronene det koster hos båtforeningen jeg vanligvis benytter, men dette var også noe som hastet litt, og alternativet var å ha båten en times kjøring unna, noe som ikke var aktuelt. Jeg er kjempefornøyd med at marinaen tok opp båten såpass fort og synes ikke det var urimelig. Folka der borte gjør så godt de kan og jobber omtrent døgnet rundt for å få kundene fornøyde, jeg synes det er helt greit at de gjør seg kostbare i en ellers ekstremt travel tid. Disse foka skal også ha råd til lønn om vinteren når ingen av båteierne maser og da er det greit å ha opptjent noen kroner.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...