Nemi! Startet 22.Mai.2007 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2007 Jeg måtte betale 3900 kroner, etter å ha latt båt; sammen med meg, bli slippet med kran. Denne prossesen tok omtrent 20 minutter, og lå på land i 9 timer. Da skaden var så omfattende at båten ikke kunne slippes på vann igjen. Ble båten hentet av en kranbil, for transport til et båtverksted. De som vi slippet båten hos, var ikke behjelpelig med å løfte båten på kranbiler heller, dette som noe kranbilen måtte gjøre helt alene. Hva kan en eventuelt gjøre i dette tilfelle? Og er ikke prisen latterlig? Er det slik at bedrifter kan prises slik de vil? Der vi normalt pleier å slippe båten, er prisen på hurtigslipp 500kr, dette tar 15 minutter og ligger på land i ett par timer. Prisen bedriften krever kommer av å ha ryddet to støtter, ringt rundt (av ukjente grunner?), og etterpå stått å sett på noen andre slippe båten. Vennligst ta i betraktning at vi ble fortalt at båten kunne ligge i en hel dag, ettersom det var ikke før i morgen dagen at en ny båt skulle opp. MvH, Stive priser! Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 22.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 Dette hadde jeg ikke godtatt i hele tatt,er som du sier pleier og være runt 500 kroner sånn på dagen opp og ned.Regner med han som ga deg prisen har tatt betalt for vinteropplag opp og ut,Så du for be dem kontrolere rutinen sine når det gjelder dette. MvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Lars H. Svart 22.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 Hei. Jeg betalte 1200 for å få båten opp og ha den på havnens bukker den tiden det måtte ta å få reparert det som skulle fikses. Utsettingen var selvfølgelig inkludert i dette beløpet. Dette var i en 100% kommersielt drevet havn (Sonskilen). Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Nemi! Svart 22.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 Det hadde vært utmerket om råd og tips om hvordan vi går videre frem med saken. Enig med deg her Bjørn, ser ut til at vi må ha tatt betalt for vinteropplag Vi har allerede uttalt oss at vi ikke skal gå med på denne prisen, som de krever av urimelige grunner. MvH, Stive priser! Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 22.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 Prisen virker latterlig. Generelt kan en si at enkelte firmaer "prøver seg". De legger på prisen så det virkelig svir. De fleste betaler og dette er kanskje bra for firmaet. Har hatt et liknende tilfelle - latterlig pris som ble forlangt for rørleggerarbeid. Jeg ringte rørleggeren og sa hva jeg mente om denne prisen. Deretter endret jeg på fakturaen (skrev ned til en akseptabel pris), skrev brev til firmaet med begrunnelse og betalte. Har ikke hørt noe etter dette så prisen jeg betalte ble derved akseptert. PS Jeg bruker ikke dette firmaet igjen Sitér dette innlegget Link to post
Sabeltann Svart 22.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 Hvilket firma er det som opererer slikt i Rogaland? Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 22.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 (redigert) Skulle ikke forundre meg om det er en gjeng på Hundvåg.... redigert: jepp - priser fra internett 3900,- seil/motorbåt 28-30 fot utelagring 8 mnd Redigert 22.Mai.2007 av bjorngb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nemi! Svart 22.Mai.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 Det vil jeg publisere hvis vi ikke kommer til enighet Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 22.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 Prisen er høl i huet, men du får nok ikke gjort mye annet enn å henge dette firmaet ut her på baatplassen. Før du oppgir navn på firma kan du jo si at de vil bli hengt ut hvis ikke de kreditterer deg for 3000 spenn. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 22.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 (redigert) Problemet er at det er så gode tider, at båtbransjen kan ta betalt det de vil. Hvis ikke du vil betale, så gå en annen plass - det er kø bak deg - vennligst flytt deg.... Men jeg mener det er i gode tider en kan bygge relasjoner som varer til det er dårlige tider - for de kommer før eller siden. Redigert 22.Mai.2007 av bjorngb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sabeltann Svart 22.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 Aner meg hvem dere sikter til. Det er trist at aktører kan holde på slik, ville ikke godtatt dette uansett. viktig at du prøver og få ordnet dette, og hvis ikke er det eneste du kan og henge de ut. Jeg sendte senest sist uke klage mail til et stort kjøpesenter samt hovedkontoret til den aktuelle butikken, etter at en butikk selger ikke gjorde jobben sin ovenfor meg som kunde. Klag når du ikke er fornøyd. sabeltann Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 22.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 (redigert) jeg fikk fraktet en båt fra møre og romsdal. det ble avtalt pris 8000kr. kranbilen dukker opp + en følge bil. følge bilen skulle også ha penger. + 1200 kr for å løfte båten på vannet. total pris 17 000 kr. prisen som ble oppgitt var 8000,- Du har ingen ting å stille opp med, desverre firmaet som solgte båten var "aktuell marin" i molde. og transporten ble utført av Gjendem transport..... bruk akdri disse firmaene. Redigert 22.Mai.2007 av litt peiling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 22.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 (redigert) båten skulle bli levert ca kl 1300 i fredrikstad. Jeg ringte da det ikke kom noen båt kl 14.00 båten ble da lastet opp i molde sjøføren kjørte over fjellet på natta. så vi måtte ta inn på hotell også. opp klokken 06.30 for å møte dem i havna. Redigert 22.Mai.2007 av litt peiling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 22.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 Jeg skal ikke helle malurt i begeret, men jeg anbefaler å ha alle avtaler skriftlig i forkant - i etterkant kan det både være tidkrevende og økonomisk ressurskrevende å ordne opp i regnings-kravene selv om de er urimelige. Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 22.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 Satte ut en båt på lørdag. 400,- Ville ikke ha kontanter, men sender regning. Samme sted tar 150,- per fot for opptak, nøye rengjøring under vannlinja, vinterlagring ut og utsett å våren. Kan også få låne krybbe. Så den prisen du beskriver er jo hinsides. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
eysteind Svart 22.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 betalte selv 500,- for slipping en helg, og lån av høgtrykkspyling. Sitér dette innlegget Link to post
Sandvik(a) Svart 22.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 Høres sykt ut. Kan mulig forsvares en beveglig helligdag. Haster jobb når normalt ingen ville vært til stede, uten å blitt tilkaldt i enns ærende ol Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 22.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 Du kan selvfølgelig prøve å appelere til deres samvittighet ved å vise til hva som er "vanlig pris" (hvis noe sånt finnes?) for den type tjeneste de har utført, men om du har noen sak? Nei, det tror jeg ikke hvis jeg forstår situasjonen riktig. Ingen avtale er gjort på forhånd og ja da har du nok et problem! Fungerer det ikke å appelere til deres samvittighet, så betal og glem det hele og la det være en dyrekjøpt lærepenge! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Anonym Svart 22.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 Jeg forstår ikke problemet.. sist jeg hadde båten på land betalte jeg 65,- +mva pr. fot. Det vil si 2500,- omtrent, inkludert spyling av skrog. Man får ikke alt for en million liksom. Du bør neste gang spørre om prisen på forhånd, og ettersom jeg forstod var vel dette uansett en skade? Da er det vel en forsikring som dekker alt sammen? Sitér dette innlegget Link to post
tebi Svart 22.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2007 Jeg betalte 1500 kroner for opptak og hjemkjøring for en 31 foter. Det gikk med 1.5 time pluss 15 km kjøring. Fortell firmaet om Baatplassen, og virkningen av å bli uthengt her. Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Det jeg stusser over, er at man blir overrasket når regningen kommer. Jeg har fått løftet diverse båter/motore med både kraner, lastebiler til frakt og slipp fra kaianlegg. ALLTID spør jeg om hva det koster, FØR jeg i det hele tatt vurderer å bruke firmaet. OG, det er stoore forskjeller på alt fra kranbiler til diverse marinaer. Klart, er det en skade på båten, så er det nærmeste plass som gjelder for å hindre mer skade. Er kanskje noe slikt de utnytter. Men, helt enig at prisen er helt hinsides. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Dette er EN av mange gode grunner til at jeg har båt på henger :cool: Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Seilaren Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Jeg betlate 500 kroner for å få båten på land, ha den der en uke og så sjøsette den igjen. Spyling inkludert. Hadde blitt en 100-200kr dyrere med svææær båt... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Larspo Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Dette er EN av mange gode grunner til at jeg har båt på henger Tar du en båt på 4 tonn på hengeren din også eller? Sitér dette innlegget Link to post
Linn Christina Svart 23.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2007 Jeg tar 1000kr for slipping (opp og ut igjen) samme pris på en 20 foter som en 37 foter som jeg har satt som begrensing. Da er det inkl. endel vertøy og høytrykkspyler. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.