bliss X Svart 5.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2007 Undersøkelsen gjelder jo først og fremst fortøyning i skjærgården. Hmmm.... Det sto ingenting om dette i innledningen. Link to post
Espen C Svart 5.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2007 Svarte med baugen inn mot brygge men det blir som regel med baguen mot land\fjell men det var ikke noe alternativ. Link to post
Erik Svart 5.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2007 "Med baugen inn til en brygge" gjelder vel for dere da ? Betyr vel ingenting om det er uthavn eller ikke ? Undersøkelsen gjelder jo først og fremst fortøyning i skjærgården. Jo Faktisk. Jeg bestemmer først HVOR jeg vil være, derretter velger jeg fortøyningsmetode etter forholdene. I og med at HVOR = Uthavn, er METODE = Dregg og Baug mot fjell. Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Fusebox Svart 5.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2007 Samme her, kan ikke stemme.. :nono: Du burde da vite Lano at her på Sørlandet legger man seg ALDRI utenpå en båt som ligger longside. :nono: Jeg kommer opprinnelig fra Farsund, og der måtte man bare konstatere at "Hmm, den bukta var visst opptatt" og kjøre videre til neste. Vi har nå hatt båt i Oslofjorden i 6 år, og det er ikke lenger noe alternativ å kjøre videre bare fordi "bukta er opptatt". Min far synes nok det var litt skummelt første gang vi la oss inn, der det allerede lå en båt, som attpåtil var fremmed. Det viste seg, etterhvert, at de kjente hverandre likevel Det ble en hyggelig ettermiddag. /Are Link to post
Marwin Svart 5.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2007 Med taug! Svarte ikke på "skjema". Skjønner ikke problemet. Er det fullt / MANGE båter i ei havn / uthavn, forhaler jeg til et annet sted; På sjøen skal jeg ha fred. Krangling om "ordensregler" ved kai, gidder jeg sannelig ikke. Livet er for kort til DET! Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Enzo Svart 5.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2007 Var det her det skulle være puddel til middag ? https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12206/odinbaaten07.jpg Link to post
tebi Svart 5.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2007 Var det her det skulle være puddel til middag ? https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12206/odinbaaten07.jpg Kul fender du har. Er det slike du bruker når du ligger longside? Link to post
Ubåtfender Svart 5.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2007 Med taug!Svarte ikke på "skjema". Skjønner ikke problemet. Er det fullt / MANGE båter i ei havn / uthavn, forhaler jeg til et annet sted; På sjøen skal jeg ha fred. Krangling om "ordensregler" ved kai, gidder jeg sannelig ikke. Livet er for kort til DET! Her er jeg helt enig med deg Marwin. Ser ikke problemet med fortøyning. Mange måter enn gjør det ofte er det situasjonsbetinget. Brannvesene hadde jo gått av henslende i Bergen havn om man ikke forholdt seg til kravene om fortøyning i Bergen havn. Så nå må vi huske å ha med oss kommune vedtektene for de kommuner du har tenkt å oppholde deg i, bør helst legge ved båtloggen. bloggen min Link to post
Enzo Svart 6.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2007 Kul fender du har. Er det slike du bruker når du ligger longside? Tenker du på fenderen med blått trekk som tilhører nabobåten som hadde webastoexosen fresende rett ut fra siden og mot min båt eller Odin 30kilo svulmende bikkjefender Link to post
lano2 Svart 6.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2007 Odin skremte vannet av vår puddel. Jeg holdt henne opp, slik at hun så dyret på skjermen. Hun pep og bar seg, og gikk og la seg under sofa'en. Link to post
Ketil M Svart 7.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2007 Med fare for å bringe diskusjonen vekk fra bikkjer tilbake til båt... Jeg fortøyer med kjerringknuter i hytt og pine, alt for lange tau, avsindig mange fendere - og godt mot. På toppen av det hele gir jeg blanke "midt-på-formiddagen" hva kotymen for fortøyning måtte si så lenge båten min ligger fast og trygt uten både for meg og mine båt-naboer. Hva "Camping-gjengen" måtte tenke om dette gir jeg vel egentlig blanke fean I. Jeg er og blir en amatør - og handler deretter. Men, Jeg lærer..... Longside, hekk eller baug inn kommer helt an på hva som er enklest... Er det vanskelig - ja, så drar jeg videre til neste stopp. Ketil. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn