Jump to content

Hvordan liker du å fortøye ?


lano2

Hvordan liker du å fortøye ?  

313 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

"Med baugen inn til en brygge" gjelder vel for dere da ? :yesnod:

 

Betyr vel ingenting om det er uthavn eller ikke ?

Undersøkelsen gjelder jo først og fremst fortøyning i skjærgården.

Jo Faktisk.

 

Jeg bestemmer først HVOR jeg vil være, derretter velger jeg fortøyningsmetode etter forholdene.

 

I og med at HVOR = Uthavn, er METODE = Dregg og Baug mot fjell. :wink:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Samme her, kan ikke stemme.. :cryin:

:nono: Du burde da vite Lano at her på Sørlandet legger man seg ALDRI utenpå en båt som ligger longside. :nono:

 

Jeg kommer opprinnelig fra Farsund, og der måtte man bare konstatere at "Hmm, den bukta var visst opptatt" og kjøre videre til neste. Vi har nå hatt båt i Oslofjorden i 6 år, og det er ikke lenger noe alternativ å kjøre videre bare fordi "bukta er opptatt". Min far synes nok det var litt skummelt første gang vi la oss inn, der det allerede lå en båt, som attpåtil var fremmed. Det viste seg, etterhvert, at de kjente hverandre likevel :yesnod:

 

Det ble en hyggelig ettermiddag.

 

/Are

signaturbilde4.jpg 2 smekk på en flue...
Link to post
Share on other sites

Med taug!

Svarte ikke på "skjema". Skjønner ikke problemet. Er det fullt / MANGE båter i ei havn / uthavn, forhaler jeg til et annet sted; På sjøen skal jeg ha fred. Krangling om "ordensregler" ved kai, gidder jeg sannelig ikke. Livet er for kort til DET! :yesnod:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Med taug!

Svarte ikke på "skjema". Skjønner ikke problemet. Er det fullt / MANGE båter i ei havn / uthavn, forhaler jeg til et annet sted; På sjøen skal jeg ha fred. Krangling om "ordensregler" ved kai, gidder jeg sannelig ikke. Livet er for kort til DET! :yesnod:

 

Her er jeg helt enig med deg Marwin. Ser ikke problemet med fortøyning. Mange måter enn gjør det ofte er det situasjonsbetinget.

 

Brannvesene hadde jo gått av henslende i Bergen havn om man ikke forholdt seg til kravene om fortøyning i Bergen havn. Så nå må vi huske å ha med oss kommune vedtektene for de kommuner du har tenkt å oppholde deg i, bør helst legge ved båtloggen. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Med fare for å bringe diskusjonen vekk fra bikkjer tilbake til båt...

 

Jeg fortøyer med kjerringknuter i hytt og pine, alt for lange tau, avsindig mange fendere - og godt mot.

På toppen av det hele gir jeg blanke "midt-på-formiddagen" hva kotymen for fortøyning måtte si så lenge båten min ligger fast og trygt uten både for meg og mine båt-naboer. Hva "Camping-gjengen" måtte tenke om dette gir jeg vel egentlig blanke fean I.

Jeg er og blir en amatør - og handler deretter. Men, Jeg lærer.....

 

Longside, hekk eller baug inn kommer helt an på hva som er enklest... Er det vanskelig - ja, så drar jeg videre til neste stopp.

 

Ketil.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...