Jump to content

Sau på beite ???


Walter_S

Recommended Posts

Ja, dette bør absolutt med i serien, men autentiske opptak tror jeg ikke vi får til, hvis ingen har mulighet til å avtale med bonden, og dra ut med kamera. Vi får heller låne sauen senere og rekonstruere episoden. Sauen burde forøvrig merkes med baatplassen logo så den blir lett å kjenne igjen. :santa:

Link to post
Share on other sites

...Vi får heller låne sauen senere og rekonstruere episoden. Sauen burde forøvrig merkes med baatplassen logo så den blir lett å kjenne igjen. :santa:

Får heller rigge opp noen kulisser på et dertil egnet sted og reskape episoden der. Enig i merking. Også bør maskotten ha et navn - fåreslår (Med 'å') Bjørn...
Link to post
Share on other sites

Men her det ikke sauen som er på feil sted. Det er jo båten som må reddes, og bli tilbakeført til sitt rette element :wink:

...dette bildet ser ut som det er tatt på de britiske øyene, mao sauen tar risker ved å gå så nærme båten når høyvannenet kan sette inn når som helst. Uansett om den setter igang om en time eller 6 så vil nok sauen bli overrasket. De har det med å bli overrasket og er dårlige til å forstå tid!
Link to post
Share on other sites

Far får FÅR FÅR? Det gir da ikke noen mening det? Ikke kan du skylde på at det er svensk heller. :lol:

 

Far, får får får? Nei, får får ikke får, får får lam. ( Dansk, svensk)

 

Pappa, føder får får? Nei, får føder ikke får, får føder lam. ( norsk)

 

Ikke det at får og føder er det samme. Håper at det ble litt klarere nu.

 

Go helg til dere alle :sailing::blush: :blush:

Link to post
Share on other sites

Nei, det er ikke greit, har du hørt om båtdepressjon??

 

Lars H.

Jeg lider sterkt av den! Har riktig nok en jolle på deling, men den må repareres før den er sjødyktig og jeg har ikke råd til å kjøpe meg en seilbåt heller. :cheers::yesnod::cryin:

 

Man våkner opp å kaldsvetter, hjernen suser av gårde med tanker om hvordan man kan skaffe seg en seilbåt! Av og til tenker jeg "Hadde jeg bare hatt en optemist jolle!", men nå er jeg nok litt for stor for en slik jolle.

 

Jeg greier heldigvis å komme meg utpå sjøen med en kompis som har en båt, det hjelper veldig når stundene på landjorda blir tunge.

Link to post
Share on other sites

Jaja, karer... dere har vært "båtlöse" i omtrent tre måneder nå, og dette er resultatet. Det er ikke greit

Ikke å forglemme - innlegget fra Gunga ble postet på et tidspunkt da det nærmet seg helg. Mange av oss har ikke betalt for at thi' små grå skal svive rundt etter arbeidstid... Jeg har mer sansen for enkle sammenstillinger av arten Elgen som forflyttet seg igjennom ei stri elv og ble Rein. Hvorpå selvsamme elg p.g.a vann i øynene falt utfor et stup, falt, slo seg og ble Lam. Det krever ikke så mye tankevirksomhet :boxing:.
Link to post
Share on other sites

............. Har du hört noe mer om 'vår' sau der ute på öen? Tenkte mye på henne häromdagen, ner snöstormen drog in! God Jul på dig Walter  :santcheers:

Hei Gunga Din!  :seeya:

Har ikke noe nytt om baatplass-sauen, desverre. Sjekket med Fredrikstad Kommune igjen, på Torsdag - men sauebonden var ikke å treffe på telefon.

 

Tok en fisketur på lørdag, 20.12 og seilte opp østre siden av Nordre Søster, men kunne ikke se noen ting. Men, øya er stor og meget kupért, så det er ikke enkelt å får øye på noe der.

 

 

show_image_stream.php?bid=8546084&dx=527&dy=394

 

 

Selv God Jul Gunga Din!  :santa:

 

Ikke tenk  :smiley: for  :eek: mye på sauen, Gunga Din - den klarer seg nok!!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...