Jump to content

Hva slags merke er denne båten (min)?


timon90

Recommended Posts

Med de markerte steglistene i baugen så syns jeg ikke den ligner på Selco, men heller mer på Herwa.

 

Også noe med den som får meg til å tenke på Skibsplast, en slags forløper til Skibsplast 14VS..?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Det ser ut som at vindskjermen er bytta før, fordi det sitter igjenn rester av noe gammel blank plast i endene på kantlista(nederst). Men jeg er 99,9% sikker på at det er den Skibsplast'n som det er posted bilder av her, med tanke på at baken skrår litt oppover på sidene.

Link to post
Share on other sites

  • 9 måneder senere...

Fin båt du har, Den minner veldig om en Selco, men jeg tror ikke det er det.

Det første som slår meg er Skibsplast eller Halna, ganske sikker på at den er fra sekstitallet en gang...

Ta godt vare på den :)

1968 Selco Selboy, 1969 Selco Selspeed, With 365

Link to post
Share on other sites

denne er litt "plattgatter" i baken(skråner litt innover i toppen bak).

 

En Plattgatter har fått navnet fordi den er "platt i gatten" altså rett akterspeil (typisk motorbåt) i motsentning til en Spissgatter som er "spiss i gatten" som eldre tresnekker og seilbåter.

 

Det at skrogsidene vender innover fra vannlinjen og oppover til relingen har jeg ikke noe godt norskt ord på her og nå, men amerikanerne kaller det "Thumblehome".

 

Bare ett tips for å skille snørr og bart... :wink:

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...