Jump to content

Hva slags merke er denne båten (min)?

timon90

Recommended Posts

hvor lang er den? og vet du hvor gammel den er?

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

Enda en med båt lappen!

Med de markerte steglistene i baugen så syns jeg ikke den ligner på Selco, men heller mer på Herwa.

Også noe med den som får meg til å tenke på Skibsplast, en slags forløper til Skibsplast 14VS..?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Har absolutt ingen opplysninger om den faktisk, annet enn at det sitter en 30HK Evinrude på den... Ja, ligner litt på Selco, men denne er litt "plattgatter" i baken(skråner litt innover i toppen bak).

Med de markerte steglistene i baugen så syns jeg ikke den ligner på Selco, men heller mer på Herwa.

Også noe med den som får meg til å tenke på Skibsplast, en slags forløper til Skibsplast 14VS..?

E du fra lurøy Ivar? :flag:

Jepp, Kvarøya for å vær heilt nøyaktig. Du da?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

syntes ikke den ligner helt på skibsplasten men er vel en mellom ting av selcoen og skibsplasten

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

Enda en med båt lappen!

Jepp, Kvarøya for å vær heilt nøyaktig. Du da?

Heisann jeg er fra Toten men har feriert i konsvik mange år tidligere. Nærmere bestemt aspdalen! Ty... å jeg savner den plassen!

Kan det ha vært en karmlist i overkant av vindskjermen som nå er fjernet. Mange Selco båter hadde hel vindskjerm med kantlist både i overkant og underkant.

Det ser ut som at vindskjermen er bytta før, fordi det sitter igjenn rester av noe gammel blank plast i endene på kantlista(nederst). Men jeg er 99,9% sikker på at det er den Skibsplast'n som det er posted bilder av her, med tanke på at baken skrår litt oppover på sidene.

• 9 months later...

Fin båt du har, Den minner veldig om en Selco, men jeg tror ikke det er det.

Det første som slår meg er Skibsplast eller Halna, ganske sikker på at den er fra sekstitallet en gang...

Ta godt vare på den :)

1968 Selco Selboy, 1969 Selco Selspeed, With 365

denne er litt "plattgatter" i baken(skråner litt innover i toppen bak).

En Plattgatter har fått navnet fordi den er "platt i gatten" altså rett akterspeil (typisk motorbåt) i motsentning til en Spissgatter som er "spiss i gatten" som eldre tresnekker og seilbåter.

Det at skrogsidene vender innover fra vannlinjen og oppover til relingen har jeg ikke noe godt norskt ord på her og nå, men amerikanerne kaller det "Thumblehome".

Bare ett tips for å skille snørr og bart... :wink:

Syntes den var tilnærmet identisk med Skibsplast Sportsmann de Luxe 13` jeg:

skibsplast2.jpg

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

• 3 years later...