timon90 Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 Kjøpte i fjor sommer denne båten, men skulle likt å visst hvordan merke det er. Har aldri sett maken før faktisk! Takk for svar Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bawaria Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 Minner meg om en Selco Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Selco18 Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 (edited) Kan se litt ut som en selco..... Slutten av 60 tallet.... http://home.online.no/~cepe/selco/modeller123.html http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...t=52&page=2 Edited June 10, 2007 by Selco18 (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
C-marine Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 hvor lang er den? og vet du hvor gammel den er? Quote Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 Med de markerte steglistene i baugen så syns jeg ikke den ligner på Selco, men heller mer på Herwa. Også noe med den som får meg til å tenke på Skibsplast, en slags forløper til Skibsplast 14VS..? Quote Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
timon90 Posted June 10, 2007 Author Share Posted June 10, 2007 Har absolutt ingen opplysninger om den faktisk, annet enn at det sitter en 30HK Evinrude på den... Ja, ligner litt på Selco, men denne er litt "plattgatter" i baken(skråner litt innover i toppen bak). Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 Fant den her : http://www.skibsplast.no/2007/arkiv.htm Quote Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
Wicma Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 Her kan man finne alle Skibsplast modellene, men jeg finner ingen som likner din. Da får vi håpe det kommer noen med et forslag på hva det virkelig er for slaks båt. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Selco18 Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 Med de markerte steglistene i baugen så syns jeg ikke den ligner på Selco, men heller mer på Herwa. Også noe med den som får meg til å tenke på Skibsplast, en slags forløper til Skibsplast 14VS..? E du fra lurøy Ivar? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 Jepp, Kvarøya for å vær heilt nøyaktig. Du da? Quote Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
C-marine Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 syntes ikke den ligner helt på skibsplasten men er vel en mellom ting av selcoen og skibsplasten Quote Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post Share on other sites More sharing options...
Selco18 Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 Jepp, Kvarøya for å vær heilt nøyaktig. Du da? Heisann jeg er fra Toten men har feriert i konsvik mange år tidligere. Nærmere bestemt aspdalen! Ty... å jeg savner den plassen! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Selco18 Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 Herwamodeller: http://www.agderkultur.no/Herwa/Side1.htm fjorplast modeller: http://home.online.no/~cepe/fjord/index.html Siden fjord plast kjøpte opp nesten alle båtprodusenter er det ikke umulig at det er noen i fjord forumet som veit Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 Kan det ha vært en karmlist i overkant av vindskjermen som nå er fjernet. Mange Selco båter hadde hel vindskjerm med kantlist både i overkant og underkant. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
timon90 Posted June 10, 2007 Author Share Posted June 10, 2007 Det ser ut som at vindskjermen er bytta før, fordi det sitter igjenn rester av noe gammel blank plast i endene på kantlista(nederst). Men jeg er 99,9% sikker på at det er den Skibsplast'n som det er posted bilder av her, med tanke på at baken skrår litt oppover på sidene. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Selco74 Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 Fin båt du har, Den minner veldig om en Selco, men jeg tror ikke det er det. Det første som slår meg er Skibsplast eller Halna, ganske sikker på at den er fra sekstitallet en gang... Ta godt vare på den :) Quote 1968 Selco Selboy, 1969 Selco Selspeed, With 365 Link to post Share on other sites More sharing options...
Honduras Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 denne er litt "plattgatter" i baken(skråner litt innover i toppen bak). En Plattgatter har fått navnet fordi den er "platt i gatten" altså rett akterspeil (typisk motorbåt) i motsentning til en Spissgatter som er "spiss i gatten" som eldre tresnekker og seilbåter. Det at skrogsidene vender innover fra vannlinjen og oppover til relingen har jeg ikke noe godt norskt ord på her og nå, men amerikanerne kaller det "Thumblehome". Bare ett tips for å skille snørr og bart... Quote * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post Share on other sites More sharing options...
Smiley Posted April 3, 2008 Share Posted April 3, 2008 Syntes den var tilnærmet identisk med Skibsplast Sportsmann de Luxe 13` jeg: Quote AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post Share on other sites More sharing options...
timon90 Posted April 3, 2008 Author Share Posted April 3, 2008 Jepp. Har kommet fram til dette etter å ha sett mange forskjellige forslag... Den ligger forresten til salgs nå: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=12477084 Driver nå å pusser opp en ny båt. En ombygd Herwa 17 DeLuxe. Takk for mange gode svar:D Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Neptun:) Posted April 15, 2011 Share Posted April 15, 2011 har en sånn en jeg pusser opp nå men vet noen hvor fort den går med 15hk mariner viking? Quote gammel nok til og vite bedre, ung nok til og gi faan<3 Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts