Jump to content

Info om Nor-Dan 7800


Gabriel777

Recommended Posts

Hallo

Vi er en familie på 5 som sonderer båtmarkedet om dagen. Kikker på day/cabin cruisere

rundt 25 fot. Har i denne prosessen funnet Nor-Dan 7800 og synes denne ser ut som

et bra alternativ med gode praktiske løsninger og et design vi liker. De to størtste barna vil

nok ikke være med så mye så vi vil nok som oftest være 3 stykker på tur.

Er det noen her som har erfaring med denne båten? Positive eller negative.

 

Vi holder til i Fredrikstad og skulle gjerne

sett båten "live". Fikk beskjed fra forhandler om at nærmeste utstillingsbåt var å se på Minnesund.

Er det noen i Fredrikstad distriktet som har denne båten og som kunne tenke seg et besøk av

oss for en liten kikk på båten?

Link to post
Share on other sites

Det lligger et par i erfaringsbasen her på BP. Jeg har også kikket en del på denne båten. Til mitt bruk virker den perfekt. I tillegg er den trailbar, hvis man har en solid bil. Var inne i slik på Båter i Sjøen sist høst. Det jeg merket meg var at den var litt smal, muligens for å komme ned på 2.5 bredde slik at man kan hive den på en henger. Videre var førerposisjon litt trang for meg på 193 cm. Ellers var den lys og fin i cabin, samtidig som den var en del praktiske løsninger. Ny med "alt" utstyr kommer den på 800 K med 190 hk Merc diesel. Tror den har et høyt støynivå, da motorlukene var uisolerte og det var meget trangt i motorrommet. Lykke til i jakten, tror det alt i alt er en kjempebåt!

Link to post
Share on other sites

Jeg synes forkabinen ble noe kort for meg da vi letter etter båt rundt 23-25 fot.

Jeg la meg ned (er 1,87) og bena stakk på utsiden av sengen. Vi droppet båten av den grunn. Ellers var "innunder'n" kjempefin og bra løsning mhp solseng bak.

 

Joda310

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...