Jump to content

Bo i båt? Erfaringer


Sveinern2

Recommended Posts

Hei.

 

Er det noen som har noe erfaring eller meninger ved det å bo i båt? Synspunkter?

 

En båt som vi kan bo i er vel rellativt dyre. Den vi tenker på er vel egentlig en brukt prinsess 65. Men vet ikke helt hvor praktisk denne båten er å bruke til slikt? også er den jo veldig dyr. Men det er jo snakk om prioriteringer ;=)

 

Vi har begge en drømm om å bo i båt, og vi ser heller ingen "store" elemper med å bo i båt, siden vi begge har vokst opp på sjøen =)

 

Dette er jo selvfølgelig en fremtidsdrømm, men vi satser på at det ikke bare blir med drømmen :smiley:

Link to post
Share on other sites

Er det noen som har noe erfaring eller meninger ved det å bo i båt? Synspunkter?

 

Ja, jeg har bodd i båt siden Oktober 2005.

Det viktigste er, ihvertfall for meg å ha et godt miljø der jeg bor.

Jeg bor på Herbern marina, Aker Brygge, og stortrives, hele året!

Her er det gode servicefasiliteter, og alt man trenger av butikker og sånt er rett borti høgget.

Miljøet er sosialt og trivelig, med mange hyggelige båtboere!

 

En båt som vi kan bo i er vel rellativt dyre. Den vi tenker på er vel egentlig en brukt prinsess 65. Men vet ikke helt hvor praktisk denne båten er å bruke til slikt? også er den jo veldig dyr. Men det er jo snakk om prioriteringer ;=)

 

Jeg tror du fort vil bli lei kostnaden med å varme opp en slik båt, de fleste båtboere bor i mye mindre båter, stort sett godt under 50 fot.

 

Vi har begge en drømm om å bo i båt, og vi ser heller ingen "store" elemper med å bo i båt, siden vi begge har vokst opp på sjøen =)

 

Dette er jo selvfølgelig en fremtidsdrømm, men vi satser på at det ikke bare blir med drømmen :smiley:

 

Det er ingen store ulemper, annet enn at de som ikke har leilighet på land dessverre går glipp av prisutviklingen der.

En del av de båtboerne jeg kjenner har leilighet på land som de leier ut, da blir det økonomisk meget gunstig å bo i båt!

Link to post
Share on other sites

hei, jeg skal flytte i båt om noen uker (så snart eg får båten).

har tenkt mye på dette og ser ikke mange ulemper. alle sier det kommer til å bli så kaldt om vinteren, men eg tenker no mer på at det e mye mindre å varme opp...

Motor båter e vel ikke det mest gunstige å bo i? bruke båten mye? ligger en mye i ro e det ikke vits i å betale dyre dommer for noe svære maskiner... skal bo i seilbåt, rimeligere i innkjøp i hvertfall... :smiley:

sol + øl + seiling -regn = en god sommer..

Link to post
Share on other sites

quote.gif
hei, jeg skal flytte i båt om noen uker (så snart eg får båten).
har tenkt mye på dette og ser ikke mange ulemper. alle sier det kommer til å bli så kaldt om vinteren, men eg tenker no mer på at det e mye mindre å varme opp...
Motor båter e vel ikke det mest gunstige å bo i? bruke båten mye? ligger en mye i ro e det ikke vits i å betale dyre dommer for noe svære maskiner... skal bo i seilbåt, rimeligere i innkjøp i hvertfall... :smiley:


Det er nok flest som bor i seilbåt..

Forøvrig er det IKKE kaldt å bo i båt, det er selvsagt bare en myte, vi har jo strøm som alle andre..
En del har også diesel/parafin/vedfyring.

Selv bor jeg i en liten seilbåt, og bruker ca 5000kWh i året, altså ikke veldig mye strøm.. Jeg bruker ingen annen varmekilde enn strøm!

Se også Http://www.batboer.no - Norsk Båtboerforening
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...