Jump to content

Kjøp av gummijolle


Enzo

Recommended Posts

Til info, så var Seatronic utsolgt for Corfu 220/240....... Noen som har erfaring med Suzumar 230 (eller andre i prisklasse under kr. 6000) ?

Nå har jeg ikke 230 utgaven av Suzumar, men jeg har 265 utgaven. Videre har jeg faktisk også Plastimar Corfu 220 (men uten Plus-betegnelsen). Min Plastimar har ikke tretoften til Corfu 220 Plus og har lysere farge (hvit). Corfu 220 Plus veier dessuten ca 7 kilo mer (22 kg) enn Corfu 220 (ca 15 kg).

 

Om jeg ikke husker feil er Suzumar 230 og Suzumar 265 nesten identiske båter med unntak av at 230 rett og slett er mindre (ca 35 cm kortere og ca 20 cm smalere og ca 6 kg lettere). Begge har oppbløsbar kjøl og dørk.

 

Min erfaring er at Suzumarbåten min ligger flere divisjoner over Plastimarbåten min i det kvalitets- og stabilitetsinntrykk den gir. Noe av dette skyldes kanskje bare rett og slett at Suzumar har oppbløsbar kjøl og dørk mens Plastimaren har spiledørk. Men videre er det til sammen 5 luftkammer på Suzumaren mot kun 2 på Plastimaren. Innfesting av årer, sleperinger, fortøyningsringer osv gir også et bedre inntrykk på Suzumaren. Mht kvalitet i form av holdbarhet skal jeg ikke uttale meg så mye om Plastimar da jeg har hatt den i bare 2 år. Suzumaren har jeg imidlertid hatt siden 2002 og den ser like fin ut i dag :yesnod: Jeg kjøpte Plastimaren KUN som er lettvektsalternativ (Corfu 220 kun ca 15 kg) til min Suzumar 265 som veier 36 kg. Jeg ser vel strengt tatt INGEN andre argument for Plastimargummibåten annet enn lavere vekt og ca 1000 kroner lavere pris (avhengig av forhandler). Det første argumentet fikk altså meg til å også kjøpe en Plastimar.

Link to post
Share on other sites

Låner tråden litt jeg..

Spør på en annen måte. Jeg trenger en gummibåt ca 10 fot, men en liten motor. Skal ha i daviterene på Skibet.

Hva bør jeg ikke kjøpe. Skal handle brukt og billig, skal ha den som "livbåt" og kanskje litt moro, men i hovedsak kommer den vel til å henge i daviterene. Trenger ikke å se så pen ut, men må være ok.. Noen som har tips hva slags jeg bør kjøpe eller ikke kjøpe?????? Må ha plass til 2 voksen og 3 små barn

 

Mvhj

Pjolter

Redigert av Pjolter (see edit history)

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Touringen er ganske solid ( les; tung ) dette er en typisk sportsbåt og ikke en jolle.

7000kr er vel omlag gjengs pris for alder og tilstand.

 

Jeg ville valgt en Cadet, da denne er mye lettere. Men siden du har davitere, så er kanskje de egenskapene denne båten har perfekte for deg ?

 

Hva for motor følger med til denne prisen ? Tror den 4hk blir veldig lite på en sånn båt, da planer den nok bare med barn ombord...

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...