Jump to content

vannlekkasje rett til venstre for aksling. mercruiser


ola dunk

Recommended Posts

Belgen til gearwieren vil jeg tippe.

 

hehe... jammen litt opptatt av denne belgen til gearwiren du! :)

 

For min del håper jeg at det er det som er problemet. Men, så... jeg har min lekkasje på høyre side sett innen ifra, denne lekkasjen er på venstre side... burde ikke det indikere to ulike feil?

Link to post
Share on other sites

du skjønner det at båten er importert. ingenting har stått sammen. og når det har vært så mye arbeid. ja da spør jeg om alt. første gang jeg holder på med mercruiser. men det er jo greit å holde på med da. men når en først har båtplassen så er det veldig greit å få info herfra også. demoterer drev i morgen tidlig så håper jeg jo at det er fiks i orden i morgen ettermiddag. u c

Link to post
Share on other sites

hehe... jammen litt opptatt av denne belgen til gearwiren du! :)

 

For min del håper jeg at det er det som er problemet. Men, så... jeg har min lekkasje på høyre side sett innen ifra, denne lekkasjen er på venstre side... burde ikke det indikere to ulike feil?

 

 

Høyere side innenfra å bakover tyder på noe annet ja.

 

Ja jeg har skrudd Mercrusier og Volvo Yamaha i over 20år, så jeg har vel litt peil

 

Men i ditt tilfelle, det er ikke så dumt som vanninntaket eller hullet til loggen?

Link to post
Share on other sites

det du mener er det som er blendet til eksos ut under vann. var det som var det første som slo meg. men åssen finne man ut dette når en har det av. og er ikke dette litt lavere enn rett til venstre for akslingen? sett forfra motor og bakover. eller som det heter akterover. da er det samme språk.... he he

Link to post
Share on other sites

det du mener er det som er blendet til eksos ut under vann. var det som var det første som slo meg. men åssen finne man ut dette når en har det av. og er ikke dette litt lavere enn rett til venstre for akslingen? sett forfra motor og bakover. eller som det heter akterover. da er det samme språk.... he he

 

Nei i ditt tilfelle er det nok mest sannsynelig gearwirebelgen.

Link to post
Share on other sites

det du mener er det som er blendet til eksos ut under vann. var det som var det første som slo meg. men åssen finne man ut dette når en har det av. og er ikke dette litt lavere enn rett til venstre for akslingen? sett forfra motor og bakover. eller som det heter akterover. da er det samme språk.... he he

 

 

Eksos med rør eller blendet ligger under drivakslen i transommen, du sier lekasjen ligger på venstre side i høyde med drivakslingen da vil jeg tro det er belgen til gearet.

Link to post
Share on other sites

Høyere side innenfra å bakover tyder på noe annet ja.

 

Men i ditt tilfelle, det er ikke så dumt som vanninntaket eller hullet til loggen?

humm... Var det jeg var litt redd for. Trodde jo at gearwiren satt på venstre side.

 

Når det gjelder vanninntaket så hadde jeg en lekkasje der, men 2 slangeklemmer så ble det tett. men hullet til loggen??? mener du med det?

Link to post
Share on other sites

ja. det var slik jeg kunne se det. men får bruke en slange å spyle det det kan være utsatt når drevet er av. takker så så mye får råd og tips. men hva med pakninger

 

 

Pakninger er det skjelden som gjør at det siver inn så mye liksom.

 

Den lille belgen jeg prater om er den mest sårbare på Mercrusier systemet. Den er tynn i fohold til knute belge og ekshaustbelgen. Når den begynner å bli ett par tre år er det lett å blåse hull i den ved høytrykkspylingen om høsten, det legger seg gjerne skjell rundt den å vips så har du rene slipevaskeren. Alt ser bra ut til du setter båten på vannet igjen å da kommer lekasjen. Vis den lille revner så holder det ikke med en liten lensepumpe fra TMC :smiley:

Link to post
Share on other sites

uff uff. ser ikke ut til å finne denne j.... lekasjen. ikke belg til gearwire. ikke belgen til akslingen. ikke lekasje i eksoskanal til drev. ikke lekasje på sjøvannsinntaket til kjøling. da trenger jeg noen tips om hva jeg skal gå videre med. er det en ide å demotere hele drevet og løsne hele transom og tette og skru sammen igjen. noen som har tro på at den lekker der.

nå blir jeg glad for alle svar

mvh

fred

Link to post
Share on other sites

Åssen båt er det, det jeg tenker på erom at hele bakplata er under vann. ( da kan det være styrekula )

 

Det kan jo også være stussen til vannintaket, hullet for logg. eller rett å slett tetting mellom akterspeil å transom.

 

Det kan, men meget skjeldent være hull i strømpa til gearwieren, gnisset mot koppleren har vært borti det å.

Link to post
Share on other sites

Uff uff, å til lørdan er det den STORE BÅTDAGEN.

 

Hva med litt Zalo rundt plata, få en til å blåse med trykkluft rundt men du inspiserer på innsiden ikke så morsom måte å blåse såpebobler på men effektivt.

 

Likheten mellom Zalo og utroskap en dråpe er nok til en J--la oppvask :smiley:

Link to post
Share on other sites

det som er så rart vet du. det er at jeg bruker slange, med godt trykk og spyller innimellom og rundt omkring og direkte inn på belger og det som er. men ikke noe vann kommer inn da. men straks jeg setter den i vannet sipler det inn. j... rart. ikke lett å finn lekasjen da. blir jo så oppgitt også da.... :-(

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...