Jump to content

vannlekkasje rett til venstre for aksling. mercruiser


ola dunk

Recommended Posts

Ja det er ikke så godt å se heller. Trykkluft å Zalo pleier å avsløre. kan jo blåse innen fra og ut au.

 

I det siste har jeg anvent sika når jeg har montert transommer, det er litt bannlyst men det er effektivt. Lagt da stripa på utsiden av sporet til gummslissa

for å sove godt om natta. Har hendt meg, at jeg har fått lekasje på nymonteringer pga ugjevn bakplate. La oss si i ditt tilfelle att at du har hatt vann intreng i akterspeilet å at treverket under har svellet å sprengt i løpet av vinteren så annlegget har blitt ujevnt, har vært borti det å. Da er det godt å ty til Sikaen

 

Men det rare er jo at du kansje ikke hadde lekasjen i fjor.

Link to post
Share on other sites

båten med det rare i. he he. båten har kommet fra statene. i år. jeg har montert drev og motor. da må det ha vært lekasje i transom fra tidligere. men tviler der. men tror nok jeg skal jukse til å begynne med. går jo ann å dra en stripe utenfra med sika. bare for å se om det hjelper. for deretter demotere og tette skikkelig. syns du det høres fornuftig ut. og kanskje du også ser jolla mi på lørdag. åssen winsy har du?

Link to post
Share on other sites

he he. har ikke fått prøvd jolla mi ennå jeg da. litt stressa opp denne maskin da. vet at med 350 magnum gjør den 62 knuter. og det er ikke galt. men men. jeg kommer nok ikke til å rase rundt sånn. liker å kose meg. og litt godlyd dete året. skal få tak i en w 25 fc. fin turbåt for oss. hva gjør windyen din. (riktig skrevet nå)

Link to post
Share on other sites

kom på en ting som ikke er nevnt. hva med kabel gjennomføring for tilt og trim limit sensor. skiftet på min men husker ikke riktig hvor dei stod. den gjennomføringen består av to halvmåner som ligger mot hverandre med innstøpt ledning

 

mvh

john

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

nikon200_prov_017.jpg

 

he he. har ikke fått prøvd jolla mi ennå jeg da. litt stressa opp denne maskin da. vet at med 350 magnum gjør den 62 knuter. og det er ikke galt. men men. jeg kommer nok ikke til å rase rundt sånn. liker å kose meg. og litt godlyd dete året. skal få tak i en w 25 fc. fin turbåt for oss. hva gjør windyen din. (riktig skrevet nå)

 

Akkurat her gjørn ikke så mye men på gps 52knuter det er ikke så galt for en 86modell

Link to post
Share on other sites

hallo. for å si det sånn.... ettermin mening. og faktisk i 2007 så syns jeg fortsatt at alt over 40 knop er fort jeg da. har jo alltid noen som syns det er sakte men hvor ofte kjører man stram wire. ikke ofte. ikke for oss som kanskje har tid til å kose oss på sjøen.... eller

Link to post
Share on other sites

har sjekket dette. og tettet igjen litt bedre. disse ligger litt høyt i forhold til hvor lekasjen er. men takker masse for tipset.... takk takk

 

da er den ute av veien. vannintak er sjekket sant ? slangen til eventuell knop måler?

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

skjønner den. hmmm. får bare se hva jeg får til i morgen. tar en lett runde med sika eller tac 7 i morgen og dupper den i vann da. holder den tett da så er det opp igjen og gjøre en grundig jobb da. og knopmålerslange er tett. den kommer opp litt ved siden av lekasjen.

Link to post
Share on other sites

kjønner den. hmmm. får bare se hva jeg får til i morgen. tar en lett runde med sika eller tac 7 i morgen og dupper den i vann da. holder den tett da så er det opp igjen og gjøre en grundig jobb da. og knopmålerslange er tett. den kommer opp litt ved siden av lekasjen.

 

Det ligger nok noe her ja :yesnod:

Link to post
Share on other sites

er det overhode noen andre muligheter til steder det kan lekke inn vann... det som er merkelig er jo at det renner så mye at det burde holdt med å spyle utenfor med vannslangen. syns jeg. f.eks sjøvannskjølinga. kan det være mulighet for at det er tæret hull i den bak plata. tenker høyt og deler det med dere. eller må jeg rett og slett demotere hele greia

Link to post
Share on other sites

Huff, dette var et forbasket......

Har ved et par ganger sjekket vanskelige lekkasjer fra utsiden vha. av en sportsdykker (meg) og en ketchupflaske med melk i.... Skikkelig helmelk.....

Noen helt lette trykk på flasken mot der du har mistanke på hvor det kan lekke, ja sier forsiktige ellers blir alt helt hvitt rundt den latexkledde figuren.... Hold flasken 3-4 cm. i fra når du trykker. Så ser dykkeren etter hvor det hvite trekker inn i båten. Begynn på de enkleste stedene å komme til. Ser snart hvor det forsvinner....Ta noen cm. av gangen og se nøye etter. Best å se litt fra siden, melken skal normalt bare gli langs siden på det du sjekker og forsvinne avgårde og tynnes enda mer ut.... Tar tid dette, kan ikke ta hele drevet i en engang....

 

En helt håpløs plass å komme til med flasken løste jeg en gang med å kline margarin på, da ropte poden inni båten at det sluttet å renne inn og plassen var dermed funnet!

 

Aner ikke om det går an bruke dette på et drev, men siden du tydeligvis ikke har fått løst problemet, så kun et par forslag fra min side....

Link to post
Share on other sites

ja det kunne jo vært noe. men båten ligger i hagen igjen nå. og været har ikke helt vært på mi side. har klart å lokalisere lekasjen men litt ukjent hvordan dette går gjennom transom. ellers takk for svar

 

 

Ser du har sendt meg en PM, jeg får ikke svart på PM av en eller annen merklig grunn. Du kan nå meg på 41698313 mobil. Så kunne jeg sikkert forklart deg om problemet lettere :discuss:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...