Jump to content

Båtfolkets helligdag, regner bort!


C-marine

Recommended Posts

Foreløpig har santhans regnet bort her på østlandet. :headbang: Hvordan er været hos dere? og er det noen som skal ut i regn været (eller fin været)? Ha en fin santhans! :cheers::diving:

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

Båtfolkets helligdag ? St. Hans er eneste dagen du aldri finner Slagskibet ute på tur,helt garantert !

 

Tørr jeg spørre hvorfor du ikke er på ute på tur? Og "båtfolkets helligdag" er bare et uttyrkk jeg har hørt.

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

Sitter ombord her i Horten og det lysner mere og mere , eller så trur vi det i værtfall .Men det blåser å regner ,godt med lukket avd da . Men litt typisk egentlig når det først er noe spesielt , da er det dritt vær da .Med båtrace i Holmestrand og stor festival her i by'n , + at det er St Hans idag , så er det trist veldig trist detta været . Men Tine III går nok mot nabobyen utpå ettermidagen , kan jo bli koslig inne også med god mat og godt å varmt . Men vi håper enda , har hatt noen ombord idag på morgen kaffe og alle er optimister . Vasker og surrer litt ombord , så ser vi ettervært .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Hei alle sammen :flag: Regner fortsatt litt her i sandefjord men nå har vinden dreiet til syd :yesnod:

Da blir det nok snart slutt på regnet. Båtkortesjen går klokken 5 så vi er i båten god tid før det :yesnod:

får håpe det stiller mye båt selv om været er jo en liten demper.

Ha en god dag alle sammen :cheers:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Pga det litt fuktige været blir det St. Hans-feiring ombord i båten - på båtplassen i kveld.

Fra i morgen tidlig forventer vi imidlertid oppklaring, så da blir det en tur utpå. Vær og vind bestemmer rutevalget.

 

Ha ei fin feiring rundt om i det ganske land! :flag:

Link to post
Share on other sites

Vi fikk på jobben flomvarsel på Indre Østlandet (akershus/hedmark) i går, og det skulle vare i 24 timer, Jeg har ikke fått nytt varsel i dag, så da må regnet avta utpå dagen/kvelden. Om det blir opphold så farer jeg utpå med grill og kotletter! :drink:

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Ser flott ut på Karmøy. Litt lite vind til lakenheising men slipper nok fortøyningene om litt..

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...