Jump to content

Har kjøpt meg plastbåt (kreeemt)


Jon-Kåre

Recommended Posts

tror heller du bør gå for denne cmc som ivar nevnte lenger oppe her.

Prøvde å finne et bilde av den men fant ikke noe nå.

 

Men andre har kanskje link til hvor den kan skaffes eller noe...

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

Har prøvd å google etter denne en finner ikke noe

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post

Letet bare på norske sider jeg, noen ide om pris for denne.

 

Den ser dyr ut for en stakkar

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post

Den er nok dyr ja.

Er ikke sikker på om du får fullt utbytte av den heller.

Kan nok tenkes det er billigere å selge den motoren du har og kjøpe en annen med powertrim.

 

Og så er spørsmålet om du trenger powertrim på denne båten.

Er den treg å få i plan på øverste/ytterste tilteposisjon?

Hva er fartsbegrensningen i skroget? noen som vet?

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

Trenger ikke powertrim, bare tilt funksjonen. Pris hvis noen skulle ønske å vite det er iallefall 4500,- + mva.

 

Går det ikke å kjøre hydraulikk inn på disse hjelpesylindrene på noe vis. Eller er disse luftfylt?

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post

Det var jo faktisk ikke så helt ille.

Mener å ha hørt det dobbelte en gang jeg...

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

Ingen som tør å utalle seg om muligheten til å koble til en hydralikk motor til eksisterende sylindrer?

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Trenger ikke powertrim, bare tilt funksjonen. Pris hvis noen skulle ønske å vite det er iallefall 4500,- + mva.

 

Går det ikke å kjøre hydraulikk inn på disse hjelpesylindrene på noe vis. Eller er disse luftfylt?

 

Nope, er bygget opp som vanlige støtdempere med olje.....

 

Men hvis du må ha tilt.....kunne ikke laget deg noe med en elektrisk løfte sylinder type Lenco ( Maritim #13056-01 ), eller lignende ??.

 

Hvor tungt er det å tilte opp motoren da, mener å huske at motoren er ganske bra balansert....

 

 

Arne Kjetil

Link to post

Har bare prøvd å tatt tak i den engang og det kjentes tungt ut, fruen greier det neppe. Mulig det gå an å få til noe med den sylinderen du viser til. Ville jo uansett være mere lettvint

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post

Da har jeg hvert og løftet opp motoren, jeg greide det relativt fint men fruen greier det ikke.

 

Sånn teoretisk så lurer jeg på følgende; Får jeg tak i 2 stk hydraliske sylindre som har samme lengde som hjelpesylindrene så kan vel disse byttes ut. Motorenheten har jeg så det jeg ser for meg at jeg trenger er 2 stk sylindrer og slanger.

 

Regner med at festene sansynligvis må bygges om for å passe der som dagens hjelpesylindre er.

 

Er dette en fornuftig tanke eller helt bak mål :discuss:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post

Dette betyr vel at han bare sender varene innenfor statene: paypal only , please make payment with in 2 days ,thanks and good luck shipping to the lower 48 united states only

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
design ideen din er den samme som Mercury sine ingeniører kom med på tidlig 70 tall, konseptet ble brukt frem til ca 1984 :smiley: .

 

Arne Kjetil

 

Vil det si at hvis jeg finner en utsarvey mercury 70 hk fra dette tidsrommet med tilt så vil dette passe på min motor???

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Svart (redigert)
Huff huff, Jon Kåre har konvertert til plast, dette liker vi ikke. :nonod::lol: :lol:

 

Men det ser jo ut som en grei båt vil jo jeg si. Har du kalesje til den eller?

 

Kalesjen finnes men den er så sarvet at den ikke kan brukes, hadde håpet at den var i en slik stand at oppsying var aktuelt.

Det var den ikke så nå leter jeg etter noen som kan lage ny.

 

Alf Hansen i Trondheim kan levere orginal kalesj, denne syntes jeg var dy så jeg leter litt til. Det er jo sol her i nord så jeg trenger den ikke enda.

7800,- skal de ha for ny kalesje

 

Skulle vel ikke skrevet: Har Kjøpt meg plastbåt. Skulle nok heller ha stått Fruen har kjøpt seg plastbåt

Redigert av Jon-Kåre (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post

Det er ingenting å le av, det positive er at hun tenker å lære seg å bruke båten på egenhand og den tonen har jeg ikke hørt før :cheers:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post

Har sendt e-post til diverse som kan tenkes å ha noe som passer, hvis ikke har jeg funnet noen som lager etter mål. Har jo ikke aning enda hva det koster for 2 slike sylinfdrer men det finner vi ut.

 

ellers har jeg bestilt pressening fra Alf Hansen i trondheim idag for levering uti august. De skulle ha fellesferie og hadde ikke muligheten før. Det positive er at det da ble 10% avslag. Alle andre kalesje makere jeg har pratet med skulle ha mellom 8-9000,- for kalesje

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post

Hvis det viser seg at jeg må få laget disse sylindrene.

Skal jeg da ha dobbeltvirkene, og hvorfor? (må ha inn ting med teskje)

Noen som har peilig på pris for å få laget noe slikt? (fint å være forberdt så jeg slipper stamming i telefonen)

Noen som har linker til firma som lager slikt?

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post

Det er ikke hastigheten det går på

Motor skal løftes opp...

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...