Jump to content

OBS! Bærbar kartplotter stjålet i Halden, etterlysning


tomeriks

Recommended Posts

Hei,

 

Har vært så uheldig å ha innbrudd i båten, og det er en del som har stjålet. Skulle du bli tilbydt å kjøpe spesiellt en bærbar kartplotter/gps (Garmin 76CS), med mine initsialer skrevet inn på siden, så betaler jeg det det koster å kjøpe en ny i butikk, med kart i dusør, til den som kan gi meg tips slik at jeg kommer i kontakt med gjerningsmannen. Jeg har nemlig veldig mange kart med lissens, som er helt ubrukelige på andre gps'er, så den har en ganske høy verdi for meg, og ingen annen.

 

Er sinnsykt frustrerende!!!!!!!!!!!!

Link to post
Share on other sites

Dette er sinnsykt irriterende! Håper du finner gjerningsmannen. Men dersom du ikke får tak i den gamle GPS, så er det da mulig å overføre de lisensene du har til en ny Garmin GPS enhet, er det ikke :confused: . Dette kan kasnkje forsikringsseslkapet også være behjelpelige med?

s/y "Arnegrut", Asker

Link to post
Share on other sites

Hei. Har du registrert lisensene dine hos Garmin ? Jeg har en 276C, og når jeg fikk meg ny Pc så kunne jeg hente lisens-nøklene fra Garmin og legge de inn på den nye PC'en. For Bluechart-kartene så har man lov til å ha de på to GPS'er (hvis man eier begge selv), så det burde vel være mulig å få bruke de kartene som du har kjøpt på en ny GPS.

Link to post
Share on other sites

Litt usikker på om dette funker.. Dette er den andre gps'en jeg har, så lisensen til bluechart er oppbrukt om det ikke går ann å fikse ny pga tyveri. Skal sjekke litt med forhandler i dag. Kan komme tilbake til resultatet da det sikkert er en aktuell problemstilling for flere.

 

Bakgrunnen til at jeg ev betaler ny gps til den som kommer med tips er vel en pen måte å si at det er dusør på tyvens hode, og at jeg aller helst vil få tak i ham og spikre ham fast i garasjeveggen et par dager, med jevnlig tortur, for så å "sette han ut i skogen", så ulven kan ta ham.. :smash:

(litt på kanten må være lov :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Ta med kopi av anmeldelsen når du snakker med forskringsselskap eller forhandler. Da kan du "bevise" at det er snakk om tyveri, og ikke bare lureri for å få nye koder.

Har gjennom jobben vært borte i slike tyverisaker, og så lenge anmeldelse foreligger som dokumentasjon ordner det meste seg for kjekke gutter... :cheers:

Link to post
Share on other sites

Kopi av annmeldelse er i boks. Jobber i forsikringsselskap, så det burde gå i boks på den biten.

 

Skrev i går at jeg hadde bestillt alarm, men fikk melding fra selger i dag om 4 ukers leveringstid.. Uaktuellt.

 

Er det noen som har noen erfaring med denne??

 

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=8740519

 

Den er sikkert ikke best på markedet, men jeg regner med at den er god nok til å skremme bort eventuelle alkiser/utenlandske ungdom som prøver seg. Og om ikke den er god nok, så er jo jeg på plass i løpet av 5 min om den går..

Link to post
Share on other sites

Det har vært mye snakk om den på forumet. Jeg har hatt den en 3 års til på hytta og det har fungert bra.

I båtsammenheng er det en ulempe at man ikke kan programmere inngangene til stille alarm. For å varsle om vann etc.

 

 

OK. Da stoler jeg på at den er bra. Men som jeg skrev i forrige innlegg, man får vel litt hva man betaler for.. Denne er jo ganske billig... Nå ligger båten litt utsatt for tyveri, og pungen er ikke tung nok til å kjøpe noe veldig dyrt, så det får bli denne i denne båten..

Link to post
Share on other sites

Okey. Jeg snakket med Trond, vaktmesteren på Tistasenteret og de drev og innhentet tilbud på kameraovervåking nå.

Har vært en del tull der i det siste. Han hadde måtte plukke opp en del ting fra elva. Søplekasser, utemøbler osv.

Får håpe det hjelper med overvåking.

 

Jeg har båten hos Arken. Det er bryggene mellom Cato Ringstad-bygget og "jolla" til Martin G.

 

Vet ikke om du har sett det men det er nye uteliggere på gang å fjellet ved Eskeviken. Det er Viken Maritime

som administerer en del av de plassene.

Link to post
Share on other sites

Får håpe det hjelper.. Jeg har akkurat bestillt alarm sett fra clas ohlsson (se link over..). Da får jeg håpe det hjelper for min del..

 

Det er litt det som er problemet i Halden, Det er forhandlerne som legger ut brygger.. På Isebakke er det nesten umulig å få båtplass om man ikke kjøper båt av båt holm, og jeg regner med at det er det samme som gjelder med viken maritime.. De får ikke solgt båter om de ikke kan tilby båtplasser også..

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...