Jump to content

Vestlendinger: Hvor går sommerbåtferien 2007?


SveinHa

Recommended Posts

På tide med ny ferietråd for oss i vest. Hvis vi forteller litt hvor vi har tenkt oss så er det kanskje større sjangs å treffe på hverandre. Siden der var litt undring i fjor om hvorfor vestlendingene absolutt skulle ha sin egen tråd så er det altså for å begrense omfanget litt slik at ikke tråden fylles opp av uinterressant info. For meg er det, i denne sammenheng, lite interressant hvor øst- og nordlendingene drar på tur men kommer dere til vestlandet er dere selvsagt velkommen i denne tråden :cheers:

 

Jeg har sein ferie så første sprell blir seiling til Lyngdal første uken i august. Videre planer er ikke lagt men litt senere i ferien blir vi nok å finne i Sunnhordland/Fitjarøyene/Husnes eller deromkring. Som vanlig skal jeg holde hjemmesiden min noenlunde daglig oppdatert på samme måte som i fjor :cool:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Vi var nordover i S&Fj i fjor så det blir sørover i år. Avgang neste helg eller straks etter. Første stopp Røyksundkanalen eller Husnes. Som det forstås, ingen konkrete planer men Quindebestet har ytret et sterkt ønske om å kjøpe nytt hverdagsservise på Figgjo så Sandnes er vel en banker i år skulle jeg tro.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Det begynner med fly til Ålesund mandag morgen for å gå ombord i nyanskaffet POSEIDON II. På turen sørover har vi begrenset med tid, men det blir nok en liten stopp "histen og pisten".

Noen dager senere kaster vi loss igjen, men det blir bare småturer nå til å begynne med. Ferien med stor "F" blir hele august måned ombord, med Havnedagene i Haugesund som høydepunkt.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

I år går nok turen sør og østover. Blir nok en tur langs Svenskekysten i å som i fjor, som året før der :crazy:

Har fått litt sansen for den Svenske skjærgården. Syns ikke den står tilbake for den vi har her hjemme ( Rogaland og Hordaland ), samt utsiktene til litt finere og stabilt vær. :cool:

Link to post
Share on other sites

Vi kommer til å ligge å 'vake' i Ryfylkebassenget som vanlig. Starter med Erøy, Helgøysund, Muslandsvåg, Økstrafjorden, så får vi se hva været sier. Regner med å komme oss avgårde i neste uke. Vi har god tid, har jo 'ferie' hele året.

Vi er 'mett' på langturer, så vi holder oss i de nære områder. Men er det noen flottere plasser enn Ryfylkebassenget da?

Stubben.

 

Pensjonist som nyter livet

Link to post
Share on other sites

Jeg kom akkurat hjem fra en herlig tur ned til Stavanger området, gikk ytre leden direkte til Stavanger forrige torsdag og ble der hele helgen, mandag var det kosetur inn i lysefjorden under preikestolen, gikk videre til Jørpeland og neste dag var vi på toppen av Preikestolen. Turen gikk videre oppover Ryfylke gjennom Helgøysund med overnatting der. Videre gikk vi gjennom Austresund og Kjeldesund opp til Haugesund. Neste etappe var over sletta og vi valgte å gå på utsiden av Bømlo, absolut å anbefalle, må ut i havet 2-3 ganger men det er korte strekninger. Bismarsundet gikk vi gjennom og, kjempeflott sted. Siste overnatting på Storebø i Austevoll før vi strakte oss etter en øl på Zachen :cheers:

img_3970.jpg

Gratis øl til de som kan gjette hvilken leskedrikk som sitter i koppholderen på dette bildet :rolleyes:

 

Neste tur blir vel Blues i Skånevik og deretter Bremanger i nord...

Redigert av Frøken Fryd (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Litt OT kanskje, mensom Vestlending svarer jeg.....

 

Vestkysten av Skottland, gjennom Caledonian Kanal, ned til Gigha og rundt opp mot Ilona via Trechnich Isles, Mull og hjem igjen..

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Neste tur blir vel Blues i Skånevik og deretter Bremanger i nord...

 

Skånevik blir vår neste også, går inn onsdag kveld for å få en grei plass med strøm.

(har kjøpt tappeannlegg for leskedrikk som går på 220v)

Skal se etter deg Frøken Fryd.

 

Så blir det tre ukers landligge(kjekt når begge er skiftarbeidere :nonod: ) og deretter ca. tre uker ombord.

Da blir det Norhordland, Sunnhordland, kanskje Ryfylke.

Har skjelden mål og mening om hvor vi skal før vi plutselig er der. :flag:

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Det heter vel egentlig "Fantajuvet"?

Jeg pleier ofte å stikke baugen på GAMLE SALTEN inn der - og så slippe lufttrykket løst på fløyten :wink::wink:

 

 

Ah, stemmer.. Fantajuvet. Enn glemmer fort med årene.. :lol:

Har ikke vært (overnattet) der siden...98 tror jeg det var. Gleder meg som en unge til å ta turen inn Lysefjorden igjen. :flag:

Link to post
Share on other sites

Vi flyr opp til Tromsø fredag 6 Juli for å hente "nybåten", med foreløpig navn "Itzario". Skal så seile sørover. Lofoten og Nordland er vel perler med flott skjærgård, regner med ca 3 uker på turen.

 

Så da er det bare å se fram til en flott sommer ! God tur alle sammen !

Redigert av Otto R (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...