Jump to content

Vestlendinger: Hvor går sommerbåtferien 2007?


SveinHa

Recommended Posts

Med ny matros og gode greier, så blir det nok ikke lange turer i år. Og i grunn er det ikke noen vits i å reise over bekken etter vann. Så med Bømlo som hjemmehavn, blir det i år Bergen som ytterpunkt i nord, Varaldsøy/Sild inn fjorden og Espevær i sør. Og ellers så tror jeg at Fitjarøyene og Romsa kommer til å blir flittig besøkt. Dersom været blir bra starter turen om en uke, og varer til 15/8, med kortere turer hjemom for å forebygge skjørbuk.

 

Se etter en tuppervarebåt med navnet "Octopus" (om jeg rekker å klistre på den nye navnedekoren...). :sailing:

Link to post
Share on other sites

Takk, nevnte Loen til madammen som er fra Eid og hun er enig med dere så det blir både Loen og Stryn.

 

Vi har ikke bestemt hvor vi planlegger å stoppe på vei fra Bergen til Nordfjord så kom gjerne med forslag. Satser på 2-3 overnattinger hver vei.

 

Hilsen Arild

Link to post
Share on other sites

Hei.

Ja om alt virker som det skal ombor drar jeg og fam først til Farsund og kaprerdagene.12/7

vi har opplevd dette tidliger, men fremmdeles er guttene glade i sjørøvere.

Etter det drar vi gjerne lenger sør , men skal ha med kaprerspillet seinere i sommer også i Farsun.

jeg må innrømme at området rundt Farsund er fint, kjekke folk å mange fine viker, er min favoritt plas.

Mvh

Catano

Mvh

catano

Link to post
Share on other sites

Og vi har tatt en tur nordover noen dager, skal til Stavøy der fruens oldemor kommer fra.

I kveld er vi i Askvoll, en nydelig plass.

 

skrivergrdenbt0.jpg

 

Huset ovenfor ligger rett ved båthavnene - den lokale småbåthavn som også har gjestebrygger. Det var fullt ved disse da vi kom, men en svært hjelpsom båteier sjekket opp en privat bås som ikke skulle brukes i natt, vi fikk til og med låne strømmen hans.

 

seglsteinenhd0.jpg

 

Underveis, i Krakhellasundet, gikk vi forbi dette spektakuklært plasserte fyret..............

 

Og kirken i Askvoll er også svært fin

 

askvollkirkepx1.jpg

Link to post
Share on other sites

Skånevik blir vår neste også...

...Skal se etter deg Frøken Fryd.

Grunnet en 30 årsdag ser det ut til at Skånevik må skippes i år :sad: Men det er jo mange igjen å ta av...

Gratis øl til de som kan gjette hvilken leskedrikk som sitter i koppholderen på dette bildet :rolleyes:
Smugglarhålå i Lysefjorden!

Du er inne på det...

Det heter vel egentlig "Fantajuvet"?

Vi nermer oss...

Rampemjød..... :crazy:

:nonod:

ein te!

:nonod:

Kildevann i fra fossen...

:nonod:

Lys(e)holmer...? :wink:

:nonod:

Hva drikker man i Fantajuvet? Vel jeg sier ikke mer, løsningen kommer her og jeg spanderer en :cheers: på meg selv i morgen kveld. Neste langtur blir Bremanger og rockweekend, noen andre som skal oppover?

fanta.jpg

Link to post
Share on other sites

Etter to år i Danmark blir det nærmiljøet i år. Nordgrense er satt ved Stadt (kanskje egentlig Askvoll), sørgrensen ved Stavanger (med mindre noen ser innlegget med ideen om å frekventere fabrikkutsalget i Figgjo)

 

Men i dag ble det landligge, huslige plikter kalte. Jentenes handlerunde må da være god nok grunn til å oppdatere seg på Båtplassen, så får vi ta det herfra.

Laholm

Link to post
Share on other sites

Eneste sikre kort er at vi skal gå innaskjers fra Kulleseid til Brandasund (vest av Bømlo). Har forstørret kartene over området og fått nøye forklaring på hvordan vi går, ble dog litt skeptisk når den lokale veiviseren som viste hvor jeg skulle gå hevdet at det var umulig å ned på her!!!!! Ser jo tusen muligheter og dermed er det vel et par tusen muligheter jeg ikke ser, vel det går nok bra med drevet tiltet opp så skal det jo litt til...

 

Utover dette blir det neppe lange turer, mor med stor mage er ikke så fristet... Nå vil hun ikke har seilbåt lengre heller så vi får gå forsiktig på dekk og håpe det går over...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

I morgen tidlig starter årets ferietur. I 8-tiden settes kursen sørover mot Lyngdal/Agnefest. Litt spent på været da det har vært en smule rufsete i noen dager men regner nok med å komme oss rundt Jæren i løpet av dagen.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Jeg setter kursen etter SveinHa for Lyngdal Cup. Regner med å overnatte i Farsund til onsdag. Får nok litt giring ned langs Jæren og Listalandet, men det skal nok gå greit. Får ta tiden til hjelp.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

I morgen går turen til Bømlo/Røyksundkanalen. Noen som vet status der? Mye båter for tiden og servicetilbud?

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Eneste sikre kort er at vi skal gå innaskjers fra Kulleseid til Brandasund (vest av Bømlo). Har forstørret kartene over området og fått nøye forklaring på hvordan vi går, ble dog litt skeptisk når den lokale veiviseren som viste hvor jeg skulle gå hevdet at det var umulig å ned på her!!!!! Ser jo tusen muligheter og dermed er det vel et par tusen muligheter jeg ikke ser, vel det går nok bra med drevet tiltet opp så skal det jo litt til...

 

Ta det helt med ro. Det er plenty dypt hele veien, men det kan stedvis være en del ålegras . Tidligere måtte ikke lokalkjente gå utenom Melingsneset, men nå skal det være dypere på innsiden enn i "gamle dager". Da gikk bare de ultra lokalkjente innom.

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...