Jump to content

Trøndere: Hvor går sommerbåtferien 2007?


Pjolter

Recommended Posts

Fant ut at det var en lur ide`å legge ut en slik tråd. Så kanskje vi i Trøndelag også kan møtes i ferien.

 

Jeg begynner siste uke i Juli, og begynner den i Råkvågen. Blir der i helgen og drar til Brekstad, Kongesvollen. og deretter vet vi ikke. Vet at vi i løpet av de 3 ukene vi har, skal vi innom Ekne et par dager.

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Her i rederiet begynner vi ferie 14. juli, og har planer om å tilbringe det meste av ferien ute i området rundt Vikna, med unntak av noen svippturer (i 7 knop) over Folla og inn i Namsenfjorden og kanskje sørover til Flatanger. MEN :headbang: , desverre er det et stort men, alt avhenger av at vi får båten i orden til ferien. Amica ligger desverre på Rørvik med diesellekkasje. Min mekanikerlillebror har trøstet meg med at saken ikke er så veldig alvorlig, men jeg ser for meg de værste senarier med at de ikke klarer å skaffe deler på lang lang tid. Klarer liksom ikke å være optimist når rederen er ute på Norne på jobb og jeg går her å ser på det gode sommerværet og er usikker på om båten er i orden til han kommer hjem.

 

mvh

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Link to post
Share on other sites

Starter 20 Juli.

Første stopp blir Mausund, deretter nordover til Sauøya og Halten.

Videre Rørvik, Leka, Brønnøysund og Sandnesjøen men mange små og store stopp innimellom.

Vær og vindretning bestemmer en del, men regner med å være på farten i ca tre uker :smiley:

Redigert av Arild Iversen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Her i rederiet begynner vi ferie 14. juli, og har planer om å tilbringe det meste av ferien ute i området rundt Vikna, med unntak av noen svippturer (i 7 knop) over Folla og inn i Namsenfjorden og kanskje sørover til Flatanger. MEN :headbang: , desverre er det et stort men, alt avhenger av at vi får båten i orden til ferien. Amica ligger desverre på Rørvik med diesellekkasje. Min mekanikerlillebror har trøstet meg med at saken ikke er så veldig alvorlig, men jeg ser for meg de værste senarier med at de ikke klarer å skaffe deler på lang lang tid. Klarer liksom ikke å være optimist når rederen er ute på Norne på jobb og jeg går her å ser på det gode sommerværet og er usikker på om båten er i orden til han kommer hjem.

 

mvh

Ella

Uff da,ikke bra.Får håpe det lar deg fikse fort.Selv tar jeg ferie fra 4/7 og skal ikke på jobb før 24/8. :cheers: Det blir en knallsommer....

Men dere som er fra jøa og kjennskap til "pøbben".Var der sankhtansaften men det var stappfullt :headbang: ,så da lurer jeg på en ting.Hvorfor er det nødvendig å ha den store trebåten liggende ved kaia da det finnes moring??????Synes det er dumt at man ikke får plass og må snu derfra,har jo en del penger jeg gjerne skulle ha lagt igjen der :cheers:

MEN først er det revyfestival på på høylandet førstkommende helg som opptar.Anbefaler alle som har anledning til å komme.Når det skal sies så er elven ganske tørr,så båtveien kan ikke taes,men med en gummibåt under armen så har man også en fin seng om natten blir lang.......

Redigert av m/s draugen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei m/s draugen!

Det at Straumingen ligger ved kaia på Brakstad fører faktisk til at det blir et par ekstra båtplasser, fordi det er mulig for to båter å ligge etterhverandre på utsiden av den. Det har delvis ligget 6-7 båter utenpå Straumingen, to rekker med 3-4 båter utenpå hverandre. Dessuten er det arbeider på gang ombord, som gjøre at den må ligge ved kai. Det er mye som skal klargjøres før turen til Færøyene i slutten av juli, så det er dugnad flere kvelder i uka. Håper dette var svar på spørsmålet ditt. Håper du finner det brukbart å legge til neste gang du kommer, slik at du får oppleve den unike stemningen det er en fin sommerkveld med pils i glasset og sola som glir ned i havet bak Grinna fyr.

Mvh

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Link to post
Share on other sites

Hei m/s draugen!

Det at Straumingen ligger ved kaia på Brakstad fører faktisk til at det blir et par ekstra båtplasser, fordi det er mulig for to båter å ligge etterhverandre på utsiden av den. Det har delvis ligget 6-7 båter utenpå Straumingen, to rekker med 3-4 båter utenpå hverandre. Dessuten er det arbeider på gang ombord, som gjøre at den må ligge ved kai. Det er mye som skal klargjøres før turen til Færøyene i slutten av juli, så det er dugnad flere kvelder i uka. Håper dette var svar på spørsmålet ditt. Håper du finner det brukbart å legge til neste gang du kommer, slik at du får oppleve den unike stemningen det er en fin sommerkveld med pils i glasset og sola som glir ned i havet bak Grinna fyr.

Mvh

Ella

Å ja,det er slik det ligger an ja.Trodde det var håpløst å ligge ved den,har 2 små som også vil være med så vi så for oss klatreturen over som håpløs.Men nå vet jeg bedre :smiley: Har flere ganger nytt av trivelig bevertning og folk på "pøbben"så erfaringene på det er glimrende..Vi treffes sikkert en gang der i sommer,med eller uten båt.Hvis ikke så vil jeg benytte anledningen til å ønske dere og alle andre en fin sommer,det være seg på sjøen eller ved en trivelig plass slik som "pøbben" :seeya:

Link to post
Share on other sites

Hvis ikke så vil jeg benytte anledningen til å ønske dere og alle andre en fin sommer,det være seg på sjøen eller ved en trivelig plass slik som "pøbben" :seeya:

Takk for det, men jeg vil nok tro at vi treffes på Pøbben i løpet av sommeren. Jeg vil også ønske god sommer til dere og alle andre som ferdes på sjøen. La oss alle vise oss som gode representanter for båtfolket, hilse pent når vi treffes på fjorden, hjelpe de som har behov for det, vise båtvett og sørge for å spre båtglede til alle vi treffer. :sailing:

For egen del har jeg så smått planer om en liten tyvstart på sommerferien allerede til helga. Da er det trøndelagssteve i Forbundet Kysten i fiskeværet Sula nord for Frøya. Der møtes gammelbåter fra Trøndelag og Nordmøre til ei trivelig helg. Vi skal dra fra Jøa med Straumingen på torsdag kveld og komme hjem igjen på søndag kveld. Er det flere her på båtplassen som har planer om å delta?

mvh

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Link to post
Share on other sites

Håper på å ta laust førstkomande torsdag og gå fra Sunnmøre og så langt nordover som vi "klarer/ har lyst". Skal ikkje ha lange dagsetapper, for det er ferie og ikkje maratonløp. Har også med 2 barn ( 4 & 7 år) i båten som skal trivast og kose seg på turen.Satser på ein tur innom Trondheim.

Vart litt betenkt på å reise nordover etter at eg snakka med eit trønderpar på Mallorca tidlegare i vår, dei anbefalte oss å SNU. Dei meinte det var få gjesteplassar og lite å sjå. Stemmer dette?????

Link to post
Share on other sites

Første del av ferien tilbringes på landeveien, siden rederinnen har lovet troillongan tur til Legoland...

 

Men rundt den 22. tar vi båten og drar til hytta i Snillfjord/ Åstfjord. Da blir det ca ei ukes øyhopping. :yesnod: Etterpå blir vi nok for det meste inni fjorden igjen. Har en støvelmenning med hytte i Råkvåg, så det er nok ikke utenkelig at vi legger turen derom heller.

 

Hvor er dieselen jevnt over billigst i området Sunde / Hitra, og får man stort sett fyllt med vanlig minibank-kort?

Redigert av 650CC (see edit history)

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Amica ligger desverre på Rørvik med diesellekkasje. Min mekanikerlillebror har trøstet meg med at saken ikke er så veldig alvorlig,

Broderen hadde selvfølgelig rett, han klarte å fikse den delen på dieselpumpa som var gått i stykker, så nå går skuta for egen maskin igjen :flag: Dersom det ikke oppstår nye problemer opprettholdes planene om båtferie i Viknas skjærgård.

mvg Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Link to post
Share on other sites

Hvor har du hytte i åstfjorden?

 

Hytta er i svigerfamilien, men det er vi som bruker den mest. Tror det heter Vågan/ Stolpnes utpå der?

 

Har ikke vimpel, men vi treffes sikkert i løpet av sommeren. :cheers:

 

Ingen som har anbefalte bunkringsplasser for diesel uti området der da? Helst med kortautomat...

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Håper på Hitra rundt neste uke... :rolleyes:

Da er ferie-kabalen lagt...

 

Hitra neste uke, med avstikker til Råkvågen.

Deretter en ukes bobiltur til Sortland og Lofoten (pliktløp slektninger);

Så Trebåtfestivalen i Risør (fortsatt med bobil, men med tilgang på båt),

og siste-uka avslapping i båt i nærområdet (Fjellværøy og Råkvågen).

Kanskje ser jeg Pjolter og OK67? HAR vimpel, blå båt på 20 fot ("Micro") og lytter på ch. 16

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Hytta er i svigerfamilien, men det er vi som bruker den mest. Tror det heter Vågan/ Stolpnes utpå der?

 

Har ikke vimpel, men vi treffes sikkert i løpet av sommeren. :cheers:

 

Ingen som har anbefalte bunkringsplasser for diesel uti området der da? Helst med kortautomat...

 

Vågan er "bærre lækkert" 650CC. Faktisk litt skjærgård også i området der. Har "hete minner" fra området, uten at det er dannet å gå i detalj :smiley:

 

Anbefalte bunkringsplasser? Tja.. jeg antar Hellandsjøen er ganske ok, men kanskje ikke prisene. Du kan også få tungvint bunkring på Vaslag, hvis det ikke har skjedd underverker siste tid - man må antageligvis fortsatt "bær båtan" for å få fylling rett på tanken? Jeg antar at det også er bunkringsmuligheter på Hemnskjel etter at alle de nye bryggene kom- jeg har ikke vært der etter den tid - men dieselfylling må de vel ha i et slikt attraktiv friluftssted? Kongensvoll er også "bærre lækkert", men det blir kanskje litt langt?

Ellers er Magerøya bunkringssted for sjela og magen på sommerstid. Deilig sted som anbefales!

Heng deg på sivgers slik at du får goodwill til den tid kommer! :lol:

Link to post
Share on other sites

Nå er vel ikke vi riktige trøndere, men siden vi har hjemmehavn i Trondheim kan vi vel henge oss på i det gode selskap.

 

Ferieplanene våre er løselig beskrevet som kystnære farvann mellom Statt og Lofoten. Vi er i øyeblikket i Kristiansund på tur sørover Møre og Romsdal. Anslår at vi bruker to uker på denne turen. Deretter blir det teknisk stopp i Trondheim for vasking av klær og utførelse av nødvendig vedlikehold av båt før kursen settes nordover. Stikkord for denne del av ferien er Flatanger, Vikna, Helgelandskysten, Salten, Hamarøy og Lofoten. Vi skal ikke på jobb før i september, slik at vi har brukbart med tid til rådighet.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...