Jump to content

Status på svenskekysten

ter-av

Recommended Posts

Gikk fra Smögen til Gluppö igår. Målte max 13ms. Idag gikk vi til Strömstad med tenåringen bak oss på vannscooter (SeaDoo Spark). Han syntes Gula Humpen var fantastisk i kjølvannet vårt. Jeg syntes det var ganske rotete der, men det gikk fint. Det var mange båter som tok'an idag?

Han har kjørt forøvrig kjørt scooteren etter oss fra Tjøme til Mollösund, ikke langt fra Marstrand, og nå tilbake til Strömstad. Gått med ca. 5 liter i timen på scooteren underveis. Forurensningshysteriet syntes jeg vi dermed kan avlyse.

Jeg har snart brukt et tonn med Diesel ved å pløye foran scooteren på denne turen?

Nå venter et par dager ved spa hotellet, før vi stikker ut på Koster i neste uke og får besøk av familie som har tatt inn på hotellet?

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Oppe 0500 i dag for å se om det  var  vær etter det værmeldingen meldte i går.

Det var den og vi sa farvel  Danmark  og 1/2 til 3/4 m dovne dønninger førte oss

til Källö Knippla ikke et sjøsprøyt på turen flagget hang rett ned, nå drar det seg til høres det ut som

Flere Norske her en det vi har sett i på lenge.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Strømstad er tjåke fullt i ettermiddag, men sikkert enkelte dagsbesøkende som går igjen etterhvert

Alternativt kan man sjekke Strömstad Marina. En uthavn som er en jolletur unna er i bassenget mellom Nord-Öddo, Syd-Öddo og Daftö-Valö. Her er det godt ankerfeste for svai, og det er flere bolter i Edholmarna. Det finnes også en bøye fra SXK som medlemmer kan benytte seg av.

Drar fra Moss til Sverige i morgen onsdag. Noen innkjøp i Strömstad og deretter overnatting på Koster er planen. Hvordan er status der nå? Spesielt på Vettnet?

Seilte forbi Ekenäs på sydkoster i går ved 19-tiden. Da var det ganske fullt der. Antar det speiler situasjonen på de andre Kosterhavnene.

Kommer du ved 12-14 -tiden blir det sansynligvis plass å finne.

Er det plass til noen flere i den ytre havna i strømstad ? Ser ganske fullt ut på webcamera ser jeg..Har tenkt til å dra på helgetur :)

Var stappfullt når vi kom inn i 14-tiden. Gikk en tur til ytre hamn i 20-tiden og så ganske fullt ut fortsatt. Selv la vi oss på dagbrygga, og bestemte oss etterhvert for å bli her til i morgen, selv om jeg ikke akkurat regner med nattero...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...