Sydvesten Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 Sjekket værmeldingen på yr.no de neste 10 dagene for Lysekil, er ikke så mye å skrive hjem om dette... Er ikke så mye bedre i Skagen heller.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Bitteliten Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 (redigert) Jeg tror mye mer på de med lokal kunnskap SMHI De melder i hvertfall "fare for sol av og til" Redigert 4.Juli.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 Er vel ikke så mye bedre dette svenske været da... men de er vel litt mere optimistiske vil jeg tro.... Vel har nok diesel til dieselvarmeren og internett fungerer... kaffen er god og pilsen er kald.... så ingen grunn til å klage.. I dag blir det kjærringøen på oss.... derfra settes kursen på rundt 227 grader og en avstand på noen og tredve nm plottes inn. Alternativt så kan det bli rundt 190 grader og nærmere femti nm.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Bitteliten Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 (redigert) Så enten Danmark eller Norge? Det er vått vått vått på Sørlandet nå Redigert 4.Juli.2007 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 blir det nok uansett... mulig jeg tok ut feil kurs i farten, men 227 grader fra Kjærringøen er vel omtrent Skagen, og drøye 190 er vel Læsø håper jeg Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Bitteliten Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 Ja da så - skal ikke så mange gradene feil før det blir KrSand - men det er jo lenger enn 50 nm. Blir interessant å høre. VI har tenkt oss over også - dvs vi er "the royal we" dvs meg. Får se om ØKH vil være med. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 Til orientering er det brukbart vær i Maasholm (Tyskland) akkurat nå med endel sol. Beklageligvis har DMI meldt stigende nordvestlig vind fra natten, oppimot kuling styrke. Vinden skal holde seg sterk frem til søndag kan det synes som. Men det er fint å være på sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 Flyet til Tromsø går om et par timer, men de hadde ikke plass til båten - da blir det campinghytte i strålende solskinn og midnattssol frem til mandag, og like etter setter vi kursen mot sørlandet, det må da være grenser for lenge drittværet kan vare? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 Ifølge fruen regner det ikke på Hvaler for øyeblikket. Her det optemistisk pakket solkrem så det holder. Det er et begredelig vær. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Morty Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 Kan rapportere regn og 4 m/s fra Sør innerst i Singlefjorden. Tilnærmet null sikt. For en time siden var det vindstille og opphold, så det skifter fort. I skrivende stund er sikten bedret, og jeg tror jaggu regnet avtar. Slitsomt med denne ustabiliteten. Morty Sitér dette innlegget Mvh Morty Link to post
MajorAndy Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 Til opbygning af den almindelige vejr-depression har jeg netop tjekket den langsigtede prognose på www.wetterzentrale.de. Der har indtil i dag været positive tegn på opbygning af et højtryk over Danmark/nordtyskland, Men alle tegn på sommer er nu endeligt forsvundet. Regnen vil fortsætte - men som noget nyt bliver det nu OGSÅ blæsende og koldt... På trods af varme og isolering i båden overvejer jeg nu alvorligt at starte bilen og rykke sydover i stedet. Så kan der måske komme et par gode dage i august - hvem ved...? :-( Dansken Sitér dette innlegget Link to post
wave Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 Det er noe i det man hevdet om været i fellesferien den gang fellesferie virkelig var fellesferie: Etter sol kommer regn. Og etter regn kommer mer regn. Mye mer. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 Og statistikken sier at med 70 % sannsynlighet så vil været i morgen bli som i dag! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
kurth Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 Nå har vi fått mer nedbør de første dagene av juli, enn normalen for hele måneden ,i vært fall her i Vestfold. Det samme gjelder sikkert for svenske kysten . så nå kan det neppe bli verre .. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 Hva sa jeg !! DERE BURDE LEGGE FERIEN TIL MANDAL ! Her er det sol og sommer, selv om Siri og Gislefoss ikke har sol på kartene sine... Dessuten er Sonja her straks ! Sitér dette innlegget Link to post
regina_nei_takk Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 ...hører rykter om at det er tomt for solfaktor i butikkene i Mandal Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 Nå har vi fått mer nedbør de første dagene av juli, enn normalen for hele måneden ,i vært fall her i Vestfold. Det samme gjelder sikkert for svenske kysten . så nå kan det neppe bli verre .. Joda, det kan bli "driv is" oxo! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
kurth Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 Gunga Din , det tenkte jeg ikke på. Ser at metrologiske melder bedre vær på sørlandet på langtidsvarselet, så det er kansje ikke dumt og legge kursen den veien Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 eller oxo kan det bli ännu mera regn.....se her Kraftiga regn på väg mot Sverige men vi er ju intressert i båt o då gjör det inget om vannet stiger........ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 Gunga Din , det tenkte jeg ikke på. Ser at metrologiske melder bedre vær på sørlandet på langtidsvarselet, så det er kansje ikke dumt og legge kursen denveien jepp kansje legger kursen mot Sörlandet...vi får se....har ett par uker kvar til ferien begynner..... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sydvesten Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 (redigert) Da har vi ankommet kjærringøen, er ennå plass på innsiden av brygga, men det fylles fort opp. Fikk bakket inntil brygga og ligger bra... Foreløpig opphold, men det er sikkert forbigående det regner jeg med... gratis nettverk er det også her.... slett ikke værst det hellet Redigert 4.Juli.2007 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
lano2 Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 Som sagt Gunga Din, jeg har mye Braastad XO jeg gjerne skulle blitt kvitt, før Danmarksturen.... Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 Ser Sydvesten skriver om gratis nettverk i havner. Jeg har blitt overrasket over den store forskjellen på internettkostnader i havner i sommer. På Bjørkø nær Gøteborg hadde jeg gratis internett - det er sikker noen som vet hvorfor jeg alltid går innom Bjørkø, men det er en IM-sak. I Ballen, på Samsø, var prisen - utolig nok DKR 500 for 24 timer - jeg underes over hvor mange som vil bruke internett der? I Dyvig, min favoritthavn i Danmark, Dyvig, (Als) var det fri tilgang til internett med god kapasitet. Jeg ligger nå i Maasholm med fri internett. Horten havn har fritt internett. Jeg tror at internettoppkobling fremover kommer til å bli et klart konkurransemoment for havnene. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 Som sagt Gunga Din, jeg har mye Braastad XO jeg gjerne skulle blitt kvitt, før Danmarksturen.... til nöds duger vel Gjövik-cognac........men jag föredrar Holmestrand-cognac ......men jag er ikke den som er den.....kommer jag på dine kanter skall jag höra av mig! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
REM Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 Nettopp hjemkommet og i jobb etter 14d på Vestkusten. Etter den siste uka med samenhengende drittvær, og et langtidsvarsel som spådde elende, elende og atter elende, satte vi på autopilot, la oss i 20 kn og kosta raskeste vei hjem. Ferien fortsetter når været snur. Ellers var vel Vestkusten som tidligere år fra medio Juni, dvs: mindre båter og bedre plass jo lenger sør man kommer. Vi dro ned til Marstrand og hadde god plass både i gjeste- og uthavner nedover. Lite norske båter lenger sør, selv om vi jo begynnte å møte en del da vi returnerte. Generellt inntrykk: Vide horisonter som vanlig og billedskjønt landskap sør for Smøgen, gjestmilde og imøtekommende lokalbefolkning, stive priser i gjestehavner (210,- i Skarhamn - 400,- i Marstrand ) Dette til tross, vi tar turen om igjen til neste år. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.