Astor Startet 2.Juli.2007 Del på Facebook Startet 2.Juli.2007 (redigert) Har laget en tråd som viser sommerminnene som vi BP-medlemmene vi har med oss hjem etter en etterlengtet ferie på sjøen.... Fra Hortenstreffet hvor Ove (Sjøstjerna) og Paul (Nikita) viser muskler. Escada og Astor innenfor Kyrkegårdsøen ved Otterøen. Her må seilene ned..... På vei gjennom Sotekanalen. Smøgen på en rolig dag uten mas og jag... Kveldstemning ute ved Smøgens svaberg. En mer velstelt trawler skal man lete lenge etter. Paret ombord kom fra Bremerhaven. Fra Hunnebostrand Fiskebekkil var et nytt betjentskap for oss. Pent, velduftene og velstelt over alt på det koslige stedet. Resø, et koslig stopp på turen. Redigert 2.Juli.2007 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Javi Svart 3.Juli.2007 Del på Facebook Svart 3.Juli.2007 Vel overstått ferie, Astor! Hvordan er det med reisebideet? Er det lang venteliste? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 3.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2007 Vel overstått ferie, Astor!Hvordan er det med reisebideet? Er det lang venteliste? Fint at du nevnte det, Javi. Har satt opp en utlånsliste. Når vil du låne det? Husk å være tidlig ute, Det kan fort bli populært. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
olpi Svart 3.Juli.2007 Del på Facebook Svart 3.Juli.2007 Flotte sommerbilder, Astor. Konemor tok kommandoen i Soten-kanalen ser jeg. Bra at de kan ta roret. Min bedre halvdel hadde nok ikke tatt roret gjennom kanalen frivillig, tror jeg. Hun liker å ha bedre plass rundt seg, og stadig litt redd for å bli påkjørt. Tar nok litt mer tid å bli vane med 2-spaks kontroll også når det gjelder finmanøvrering. Jeg har liksom på følelsen at du snart er i ferd med å bli rammet av 3-fot syken, og "trenger" større båt. Stemmer det eller? Har selv begynt 3. sesong i nåværende båt og da er det tradisjonelt tid for å se etter noe nytt. Vi får se hva det blir til. Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 3.Juli.2007 Del på Facebook Svart 3.Juli.2007 tydelig at Astor har hatt en flott ferie Muligens er Astor blitt litt 3-fot syk. Han sikler litt på Trawler..... tror jeg da Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 3.Juli.2007 Del på Facebook Svart 3.Juli.2007 Det var et flott vær da , værre nå som det nærmer seg ferie for oss andre .Nettopp kommet hjem fra båten , har overhalt styresylinder'n . Har en bange anelse at det ikke blei et spøtt bedre , men må jo luftes litt og en prøvetur må til .Stykt å si det men trenger litt vind for å finne ut om det har blitt bra. Er ferie fra fredag av , så sikkert noe ball som stopper den noen dager. Men jeg håper å trur at det er bra nu ,men den virker så slakk på midten .Men med nye pakkninger osv så satser vi på at det er i box . Så nå er det bare å tømme båten for alt som ikke har noe ombord å gjøre, og det er sikkert endel ja .Så da er det vel bare å glede seg å håpe at været kommer . PS:fått en vannlekkarsje rett ned i salongen ,gått over det meste men umulig å finne så langt ,Ikke gøy med våte soffaputer . Er altid noe ekstra når ferien nærmer seg . GOD FERIE TIL ALLE PÅ BP kansje vi treffes på veien,reiser for 3året på rad til Telemarkskanalen og æ glær mæ Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Astor Svart 3.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2007 Jeg har liksom på følelsen at du snart er i ferd med å bli rammet av 3-fot syken, og "trenger" større båt. Stemmer det eller? tydelig at Astor har hatt en flott ferie Muligens er Astor blitt litt 3-fot syk. Han sikler litt på Trawler..... tror jeg da Ikke på et par-tre år enda. NWèn er glimrende for mor og meg. I dag er en ny Webasto kommet på plass. Jeg vil nok vite litt mer om sjøegenskapene før vi tar en avgjørelse. Aller helst med på en prøvetur. (Men da er jeg vel frelst, vil jeg tro.) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
baatsman Svart 3.Juli.2007 Del på Facebook Svart 3.Juli.2007 Legger også merke til at det er en del seilbåter på Bilder til Astor. Det er vel mulig det blir en Astoria neste gang. Ellers flotte bilder Astor. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Astor Svart 3.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2007 Legger også merke til at det er en del seilbåter på Bilder til Astor. Det er vel muligdet blir en Astoria neste gang. Ellers flotte bilder Astor. En med mesanseil ligger meg hjerte nær. Inge Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bitteliten Svart 3.Juli.2007 Del på Facebook Svart 3.Juli.2007 Sprø du pent så kan nok Windy fikse mast til deg Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 Sprø du pent så kan nok Windy fikse mast til deg Denne ligger i Ny Hellesund. Du som har tatt bilde, Bitteliten? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.Juli.2007 Del på Facebook Svart 4.Juli.2007 Nei, det er Bella som tok bildet i går på vei fra Bergen til Sandefjord. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 5.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2007 Drar denne opp igjen. Alltid morro å se andres ferieminner. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
At-le Svart 5.August.2007 Del på Facebook Svart 5.August.2007 Vi har det herlig båtferie til sørlandet. At-le Sitér dette innlegget Link to post
*Mathilde* Svart 5.August.2007 Del på Facebook Svart 5.August.2007 Første stopp nordover var på Ørlandet. Ikke helt håpløst å seile med Torghatten i sikte. Og utsikten fra havna i Brønnøysund er superb. Sitér dette innlegget Reder, skipper, navigatør, maskinist, dekksgutt, stuert og bunnsmørrer på MATHILDE Link to post
MajorAndy Svart 5.August.2007 Del på Facebook Svart 5.August.2007 Ja - med alle de fine stunder og flotte billeder skal dette også med. For sådan var 2007 vel også for en stor del af os...? Her venter vi i Gottskär havn på at kunne komme nordpå til skærgården. Dansken Sitér dette innlegget Link to post
Knut T. Svart 5.August.2007 Del på Facebook Svart 5.August.2007 (redigert) Skal begynne på job igjen i morgen. Fikk 1 1/2 uke i båten innover i Sunnhordland, før været og en defekt pumpe til septiktanken tvang oss hjem. Her er vi På Borgundøy ( Fjellberg i Sunnhordland) Akkurat ankommet båthavna på Sunde. Her har vi fått besøk av en hel andeflokk, så vi ble kvitt noe gammelt brød. Båthavna i Uskedalen var kjempefin. Vi hadde 2-3 dager med regn på denne turen, så av de tre ukene vi har hatt ferie var tross allt dette det beste været. Redigert. Der fikk jeg fram bildene. Knut T. Redigert 5.August.2007 av Knut T. (see edit history) Sitér dette innlegget Besøk min hjemmeside Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt) Link to post
Sleipner93 Svart 5.August.2007 Del på Facebook Svart 5.August.2007 Dumme meg glemte kamera når jeg og stesøster var på overnattingstur Men Seilaren fikk nå tatt et bilde når båten min ligger der så han kan sikkert legge ut når han kommer hjem fra langtur. Sitér dette innlegget Link to post
Eline Svart 6.August.2007 Del på Facebook Svart 6.August.2007 Her er Eline strategisk plassert i Farsund i begynnelsen av ferien. Idyll og flotte omgivelser i nye Spangereidkanalen! En av sommerdagene - Olavssundet, Ny Hellesund. Kapteinen har god hjelp med fortøyningen. Fred og ro på Kjeholmen i Blindleia. Tilbake i Farsund. Her er den vakre byen sett litt fra oven! Vi lå værfaste i Farsund i 6 døgn på hjemturen. Vårt første besøk på Lista fyr. En luftig opplevelse! Selv om sommeren langt fra var som den i fjor, så hadde vi en fin ferie! Og Bitteliten: Akkurat det samme bildet av Windy'en i Ny Hellesund har vi også... Kontrast!!! Ønsker alle på BP en fortsatt god sommer - for den er ikke slutt ennå! Mange flotte båthelger å se fram til!!! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 12.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2007 Det ble plutselig mange tråder om samme emne. Kanskje Ingar kan slå disse sammen? I Lysekil var det Cruising Lysekil. Et fantastisk skue av gamle bilder i retroklassen. Dette var på St. Hansaften. Smøgen byr på mange flotte motiver, som her innerst i kilen. Vivian og Rolf topper tankene på Escada før vi går over til Sverige. Nok et bilde av dette smykke av en trawler. En tysk famile som var på vei nordover. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Victora III Svart 12.August.2007 Del på Facebook Svart 12.August.2007 Det ble plutselig mange tråder om samme emne. Kanskje Ingar kan slå disse sammen? Enig. Beklager, overså denne tråden da jeg startet denne. Flott om Ingar slår disse sammen. Sitér dette innlegget Link to post
Quantum Svart 12.August.2007 Del på Facebook Svart 12.August.2007 (redigert) Noen sommerminner fra båtferien vår. Hadde en kjempetur ned til Olavsundet, Ny-Hellesund. Mange fine dager selv om det var kaldt (fyra nesten hver kveld), en del regn (regnklær, må på land med hunden) og ikke minst vind så vi måtte vente på roligere vindforhold og mindre bølger. Ble liggende tre dager i Langøykilen, Kragerø og fem dager innaskjærs i Blindleia og Isefjærfjorden, men sammen med gode venner var det ikke så galt. Måken satt lenge på denne pålen før den fløy sin vei. Langøykilen Dette svaneparet hadde en hvit og fire grå unger. Er det den "stygge andeungen" eller er det en albino tro? Har ikke sett dette før. Tromøya, Arendal Båtracet i Arendal Justøybrua, Blindleia Tessi følger med på utsikten og båttrafikken I Isefjærfjorden sammen med våre venner i Aniara. Grilling på fjellet, Isefjærfjorden Olavsundet, Aniara måtte snu da det var en båt på vei ut av sundet. Må ta med et solnedgangsbildet også, fra Lådalen Lådalen Besøk hos familie i Fjellskilen, Fredrikstad. Tessi, Gompen og Kiara lurer på om det snart er klart for fisketur. Redigert 12.August.2007 av Quantum (see edit history) Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
mokes Svart 13.August.2007 Del på Facebook Svart 13.August.2007 Mange fine bilder fra sommerferien ders! S/Y Marie er forsatt på ferie, ligger nå i Karrebæksminde på sydsjælland. Prøver og legge inn noen bilder. Kan også beskues på www.seilbaat.com Seiler hilsen fra oss på S/Y Marie Sitér dette innlegget Link to post
Atco Svart 13.August.2007 Del på Facebook Svart 13.August.2007 Ble liggende tre dager i Langøykilen, Kragerø . Hvor han var en god hjelp for meg når vi ankom en kveld vinden tok godt (selv i Langøykilen...) Takk for sist, Quantum Sitér dette innlegget Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.