Jump to content

Gladmelding til Båtplassens leger


Jan Rune

Recommended Posts

Det er sendt ut forslag til fartsbegrensning på sjøen i Aust-Agder. Farten er satt til maksimalt 5 knop i alt farvann innenfor 100 m utenfor ytterste skjær i sommersesongen.

 

§ 1 Fartsbegrensning

a) Generelt for Aust-Agder fylke:

i. Ut til 100 meter utenfor de ytterste punkt på land, øyer, holmer og skjær mot åpent hav er høyeste tillatte hastighet 30 knop.

ii. I tidsrommet 1. mai – 31 august er den høyeste tillatte hastighet 5 knop i hele Aust-Agder innenfor 100 meter fra land, holmer, øyer og skjær som er synlig i overflaten

.

 

§ 2 Unntak

Forskriften gjelder ikke for

a) Forsvarets, politiets, tollvesenets og brannvesenets fartøyer, samt losfartøyer og ambulansefartøyer,

b) Fartøyer med lege om bord
,

c) Fartøyer i sjøredningstjenesten,

d) Hvor overskridelse av fartsbegrensingen er nødvendig for å få utført utrykningen eller oppdraget.

Fartøyer som nevnt i første ledd, skal om mulig vise varsellys eller på annen måte varsle om utrykningen eller oppdraget.

 

Her ser det jo ved første øyekast ut til å kunne være mulig med en riktig så fartsfylt båteferie i Aust-Agder for Båtplassens leger.............

(hvis man ikke henger seg for mye opp i §2 punkt d)

:lol::lol::lol::lol: :lol: :lol:

Jan Rune

Link to post
Share on other sites

Står det noe om at det også gjelder doktorer slik at også jeg kan peise på? Var hos en småarrogant lege for en del år siden, ikke lenge etter at jeg hadde disputert til min doktorgrad. Jeg hadde en del kunnskap om det aktuelle sykdomsbildet etter å ha lest artikler i medisinske tidsskrifter (noe legespesialisten tydelgivis ikke hadde gjort på mange år, om noen gang) som fikk legen til å spørre, med et kollegialt skjevt smil om munnen, "Å er du lege", hvorpå jeg svarte: "Nei, jeg er doktor". :crazy:

Link to post
Share on other sites

Til BårdK må jeg nok dessverre komme med en skuffende melding; Her holder det ikke med doktorgrad, man må ha bestått eksaminasjonen etter å ha vært aspirant på legekurset (også kjent som Kongerikets langsomste pølsefabrikk, alle er ulike når de går inn, men helt like når de kommer ut i andre enden)

 

. For min egen del må jeg si at jeg betrakter enhver tur ut fra bryggen som utrykning!!!

Laholm

Link to post
Share on other sites

Formoder at følgende gjelder under utførelse av sitt arbeid som lege?

 

d) Hvor overskridelse av fartsbegrensingen er nødvendig for å få utført utrykningen eller oppdraget.

 

Jeg er nå i hverfall glad for at legen ikke ble forsinket en time p.g.a. fartsgrenser på sjøen! :yesnod:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg er litt interessert i denne saken. Ektefellen er lege - står det noe om at legen skal være under utrykning?

 

§ 2 Unntak

 

Forskriften gjelder ikke for

a) Forsvarets, politiets, tollvesenets og brannvesenets fartøyer, samt losfartøyer og ambulansefartøyer,

b) Fartøyer med lege om bord
,

c) Fartøyer i sjøredningstjenesten,

d) Hvor overskridelse av fartsbegrensingen er nødvendig for å få utført utrykningen eller oppdraget.

Fartøyer som nevnt i første ledd, skal om mulig vise varsellys eller på annen måte varsle om utrykningen eller oppdraget.

Det er jo veldig fristende å fokusere på punkt b, men så var det fortsettelsen da under punkt d........ :nonod:

Jan Rune

Link to post
Share on other sites

Jeg legger meg flat for legeforeningens forhandlere og deres andre lobbyister, de er bedre enn heismontørene (som nå har mistet mange av sine priviliger). Håper du har sjekte eller seilbåt Jan Rune :smiley: .

 

Sitat fra Båtmagsinet:

Marex 290 Suncruiser

Elegant, åpen cabincruiser. Stor uteplass, gode sjøegenskaper, bl.a. brukt som politibåt, Røde Kors redningsbåt og taxi. :wink:

Jan Rune

Link to post
Share on other sites

Lurer på om ikke Hvaler vil lokke enda flere båtturister nå som alle halv og hel-planere må gå i dårlig snekkefart langs sørlandskysten. De fleste moderne seilbåter må vel også ta rev i seilene med den fartsgrensa :nono:

 

Næringslivet i Østfold som lever av sommerturister er nok glad for denne :cool:

Link to post
Share on other sites

I tidsrommet 1. mai – 31 august er den høyeste tillatte hastighet 5 knop i hele Aust-Agder innenfor 100 meter fra land, holmer, øyer og skjær som er synlig i overflaten.

 

Mao. så står du fritt til å gi flatt jern over alle skjær som ligger såvidt under overflaten (og mer enn 100 meter fra land).

 

:lol::lol::lol::lol:

Link to post
Share on other sites

Til BårdK må jeg nok dessverre komme med en skuffende melding; Her holder det ikke med doktorgrad, man må ha bestått eksaminasjonen etter å ha vært aspirant på legekurset (også kjent som Kongerikets langsomste pølsefabrikk, alle er ulike når de går inn, men helt like når de kommer ut i andre enden)

 

Fruen er lege og er fin og slank. Ingen likheter med pølse i hverken kropp eller sinn. Hun driver forresten egen praksis med både arbeidsgiver og pasientansvar. Praksisen krever så høye utgifter at jeg ikke kan se at legeforeningens forhandlere har gjort noen særlig god jobb (som BårdK insinuerer). Naboen som er rørlegger tjener det dobbelte av hva hun gjør.

 

Ærlig talt Laholm, spar meg for slik drittkasting! :nono: Sikkert flere her som har noen av sine nærmeste som har medisinsk embedseksamen. Er det flere yrkesgruper vi kan generalisere og slenge skit om her? Hva slags forum ønsker vi?

Link to post
Share on other sites

Ærlig talt Laholm, spar meg for slik drittkasting! :nono:

Nå har ikke jeg noen frue med medisinsk embetseksamen, men jeg betraktet overhodet ikke Laholm sine ironiske uttalelser som drittkasting av noe slag, men jeg er ikke hårsår av meg. Jeg regner med at han er i stand til å kommentere dette selv slik jeg kjenner karen som meget verbal og slagferdig..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hrmf. Hrmf. Nå har jeg kamerater som er både leger og rørleggere. Etter mitt syn så er en lege høyt betalt iht til en rørlegger. Helt til en regner på arbeidstimene.... Jeg har fremdeles ikke tilgitt rørlegger gnomen som foratalte meg at-dette blir ikke dyrt- det blir penger igjen av feriepengeutbetalingen din. :yesnod: Så siden jeg er dønn idiot regnet jeg med rundt 20 store.Moroa kom på 115 store. Siden har jeg hatet rørleggere. Banksjefen ler enda av hestetrynet som kom på besøk tenker jeg. :nonod:

Link to post
Share on other sites

Fruen er lege og er fin og slank. Ingen likheter med pølse i hverken kropp eller sinn. Hun driver forresten egen praksis med både arbeidsgiver og pasientansvar. Praksisen krever så høye utgifter at jeg ikke kan se at legeforeningens forhandlere har gjort noen særlig god jobb (som BårdK insinuerer). Naboen som er rørlegger tjener det dobbelte av hva hun gjør.

 

Ærlig talt Laholm, spar meg for slik drittkasting! :nono: Sikkert flere her som har noen av sine nærmeste som har medisinsk embedseksamen. Er det flere yrkesgruper vi kan generalisere og slenge skit om her? Hva slags forum ønsker vi?

 

Laholm er åpenbart ikke på nett i kveld. Jeg kan berolige deg med at han nok spøker. Han er selv, i likehet med undertegnede, stertk assosiert til "pølselauget" han fleiper om :wink: .

Jan Rune

Link to post
Share on other sites

Fruen er lege og er fin og slank. Ingen likheter med pølse i hverken kropp eller sinn. Hun driver forresten egen praksis med både arbeidsgiver og pasientansvar. Praksisen krever så høye utgifter at jeg ikke kan se at legeforeningens forhandlere har gjort noen særlig god jobb (som BårdK insinuerer). Naboen som er rørlegger tjener det dobbelte av hva hun gjør.

 

Ærlig talt Laholm, spar meg for slik drittkasting! :nono: Sikkert flere her som har noen av sine nærmeste som har medisinsk embedseksamen. Er det flere yrkesgruper vi kan generalisere og slenge skit om her? Hva slags forum ønsker vi?

 

Det var da fælt til følsomhet!!

Selv jobber jeg ikke bare i det offentlige, men i til og med innen parkering.

Om jeg skulle vært hårsår nok til å reagere på uttalelser på høyde med de du refererer til, måtte jeg nok ungått absolutt alt av både aviser og andre medier. I tillegg måtte jeg meldt meg ut av alle de forumer jeg er i ......

Men legestanden skal man selvfølgelig ikke harselere med, de står jo fullt på høyde med både lensmann og prest......

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!
 

Link to post
Share on other sites

Fruen er lege og er fin og slank. Ingen likheter med pølse i hverken kropp eller sinn. Hun driver forresten egen praksis med både arbeidsgiver og pasientansvar. Praksisen krever så høye utgifter at jeg ikke kan se at legeforeningens forhandlere har gjort noen særlig god jobb (som BårdK insinuerer). Naboen som er rørlegger tjener det dobbelte av hva hun gjør.

 

Da må hun er være en av dem som bidrar til at statistikken viser at kvinnelige fastleger bruker mer tid på sine pasienter enn mannlige fastleger :rolleyes: .

Link to post
Share on other sites

statistikken viser at kvinnelige fastleger bruker mer tid på sine pasienter enn mannlige fastleger

Mener du å si at mannlige fastleger bruker mer tid på kvinnelige fastleger enn på pasienter?

 

Og om noen skulle lure så er det som regel en svært dårlig idé å bruke en lege til jobber hvor du burde tilkalt en rørlegger. (Tro meg, akkurat dette har jeg erfaring med. :lol: )

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...