Targa 23.1 Svart 10.Desember.2010 Del på Facebook Svart 10.Desember.2010 Hvilken EVC versjon har du? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 10.Desember.2010 Del på Facebook Svart 10.Desember.2010 Er faktisk ikke helt sikker. _Tror_ det er EVC-B ut fra noen tråder her for en tid tilbake. Motor er produsert i 2007 om jeg ikke husker feil. Er det noen sikre tegn som er enkle å identifisere? (Har slik rund alarmklokke og LCD-display i turteller, dvs. ikke lysdioder som de tidligste versjonene). Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 10.Desember.2010 Del på Facebook Svart 10.Desember.2010 Min er produsert i 2008. Har EVC-C2. Har ikke rundt instrument med alarmer, kun display i turteller. Trur EVC versjon skal stå oppå motoren på et skilt, men er ikke helt sikker. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Desember.2010 Del på Facebook Svart 10.Desember.2010 Jeg har også 2008 modell. Hadde EVC vC2. fikk gratis oppgradert til EVC vC3. Den har permanent feillogg Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 10.Desember.2010 Del på Facebook Svart 10.Desember.2010 Hvordan fikk du gratis oppgradering Hva koster det om man må betale for det? Sitér dette innlegget Link to post
king kong Svart 10.Desember.2010 Del på Facebook Svart 10.Desember.2010 Software oppgraderinger er for V.P forhandlere gratis. Nå tar det i noen tilfelle lang tid og laste inn ny software til kundes båt/motorinstalasjon. Så lenge det ikke er kampanje med nødvendig oppdatering (garranti) så må du betale for medgått tid ved programering av software slik nevnt i innlegg før. Programering av en slik oppgratering tar ca 2-4 timer inkl nedlasting og arbeid. Kjøring til og fra etc kommer i tillegg. MVH K.K Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Desember.2010 Del på Facebook Svart 10.Desember.2010 Alle NordWest med IPS fikk ny software ble jeg fortalt. Det var et krav fra NordWest til VP. Kostet meg ingenting. Sitér dette innlegget Link to post
king kong Svart 10.Desember.2010 Del på Facebook Svart 10.Desember.2010 (redigert) Ja, som jeg nevnte i forrige innlegg så er nødvendig oppdatering gratis (garranti) MVH K.K Redigert 10.Desember.2010 av king kong (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Desember.2010 Del på Facebook Svart 10.Desember.2010 var ikke noe garantisak fra VP dette. Sitér dette innlegget Link to post
king kong Svart 10.Desember.2010 Del på Facebook Svart 10.Desember.2010 OK, da har Nordwest betalt regningen. Jeg må si at disse båtene har et nivå som er noen hakk høyere enn andre. De båtene jeg har sett er meget godt bygd..rent teknisk. Så jeg er ikke forbauset hvis Nordwest tar dette utlegget på egen kappe. MVH K.K Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 10.Desember.2010 Del på Facebook Svart 10.Desember.2010 Ser i siste Båtmagasinet at D saken er oppe igjen. Svak reportasje spør du meg. Ikke ett ord om alle de som har skiftet injektorer,og de har utelatt havarier før 2007. Eneste feil utenom havari er sjøvannsfilter. Skal finne meg ett nytt båtblad,som er mer seriøse Sitér dette innlegget Link to post
king kong Svart 10.Desember.2010 Del på Facebook Svart 10.Desember.2010 Ja, dette er veldig likt politikken i Norge foran valget hvert 4 år...prate, prate....glemme.. glemme. Går det lang nok tid, så glemmer Ola-Normann hva som ble lovet året før. Så jeg tipper at denne tråden dør ut etter hvert uten offisiellt svar fra Volvo. MVH K.K Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 10.Desember.2010 Del på Facebook Svart 10.Desember.2010 Det tror jeg også. Jeg tror også Volvo Penta betaler såpass i reklamepenger til Båtmagasinet,at reportasjene blir "høvelig" vennlige. Men nå skal vi på pubkveld i havna vår,så skål til alle som er innom her i kveld Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Desember.2010 Del på Facebook Svart 10.Desember.2010 OK, da har Nordwest betalt regningen. Kan jeg aldri tenke meg faktisk. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 10.Desember.2010 Del på Facebook Svart 10.Desember.2010 apropo software-oppdatering, så snakket jeg litt med verkstedkaren om dette ved høstservicen. Da med tanke på få opp brennsofforbruk i evc'n. Han sa at givere for dette allerede ligger i motoren og at det kun er oppdatering med ytterligere software som skal til. Dette ville komme på 2-3000 kr. Sikkert masse fin data man kan få opp ekstra om man punger ut i software.. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 11.Desember.2010 Del på Facebook Svart 11.Desember.2010 Havarisoftware,koster kun 5 svenske kronor... Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 12.Desember.2010 Del på Facebook Svart 12.Desember.2010 Apropos pris for denne softwaren ++: https://baatplassen.no/i/index.php/topic/36055-nmea2000-interface-d6-350-til-raymarine-e120/page__view__findpost__p__474865 Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 12.Desember.2010 Del på Facebook Svart 12.Desember.2010 (redigert) Her er et bilde av D4-225 fra 2005. Sladrehullet på intercooleren vises tydelig midt på spaceren i akterkant om det venstreklikkes på bildet og zoomer inn http://erez.llr.se/erez4/erez?tmp=VolvoLarge&cmd=view&src=*TEn3MtmmxH7TIvPjWsYmaDqf3UHqRtSHu1Hh4qXfHZ3Z8ORoph0RBEDnCPh5LvZPEtVXUaL/Nd%2Ck.b3FJh5JZXDciHMF5dI3reUE5IotE34Dd&vtl=viewer_flash_volvo.html&quality=80 Ny type lokk til sjøvannsfilter http://erez.llr.se/erez4/erez?tmp=Large&cmd=view&src=*Y5nYTqMNu5jTIvPjWsYmaIzU1e1ChYxNOJx8H6NNRYbZ8ORoph0RBEDnCPh5LvZPEtVXUaL/Nd%2C3.ic0xNC7y6uGcMzv3WmQycgEAj74TEQ%3D%3D&vtl=viewer_flash_volvo.html Her er lokket eg fikk ettermontert på min 2008 mod D4-225 http://erez.llr.se/erez4/erez?tmp=Large&cmd=view&src=*MVnhs3h77ILTIvPjWsYmaAJIdbJoeXLG7z2/HGkzYpHZ8ORoph0RBEDnCPh5LvZPEtVXUaL/Nd%2C3.ic0xNC7y6nyhhJiqyijvcgEAjtETDQ%3D%3D&vtl=viewer_flash_volvo.html Redigert 12.Desember.2010 av Targa 23.1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 14.Desember.2010 Del på Facebook Svart 14.Desember.2010 Er det noen som kjenner til at VP har hatt et "problem" med drivreima på D-motorene? Siden jeg hadde et problem med svingende spenning i båten, nevnte mekanikeren at VP har hatt et problem med drivreima, men den ble ikke skiftet før de fant en varig god kvalitet på en ny type. Kan ikke huske at dette har vært et tema i denne tråden... Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 14.Desember.2010 Del på Facebook Svart 14.Desember.2010 Det stemmer nok at de har hatt et problem med reima (hvem har vel ikke det ). Problemet hos meg var lyd, dvs. en pipelyd. De skiftet reima, det ble ikke bedre. Så en ny, og til slutt valgte de en uorginal reim. Den gir også noe lyd, men mindre en den originale. Mins at strammehjul ble skiftet i samme moment, det var noe med at den typen som ble brukt var med på å lage problemet. (fritt etter hukommelsen, dette ble gjort våren 2009). Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Teerex Svart 24.Desember.2010 Del på Facebook Svart 24.Desember.2010 (redigert) kanskje dette blir løsningen Compressed Natural Gas Redigert 24.Desember.2010 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
SeaRaymond Svart 24.Desember.2010 Del på Facebook Svart 24.Desember.2010 Absolutt interresant å se at en har konventert en Volvo D6 dieselmotor til gassdrift, uten at jeg helt skjønner hvorfor, da det vel må være langt enklere å bygge om en bensiner med tanke på tenningsanlegg... Ikke mye igjen av volvo D6 motoren her, annet en blokk, turbo og ekspansjonstanke God jul Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 29.Desember.2010 Del på Facebook Svart 29.Desember.2010 (redigert) Det er viktig at væaskenivået er mellom de to tappene på tanken Skjønner ikke helt hvilke tapper du mener, er det dei to som vises på venstre side i påfyllingshullet på bildene? Er nivået riktig nå, eller for høyt? Etterfylte litt under 1/4 liter kjølevæske. Har ikke startet opp, vil vente til eg er sikker på at nivået er riktig. Dårlig beskrevet i brukerhåndboken. Redigert 29.Desember.2010 av Targa 23.1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Januar.2011 Del på Facebook Svart 2.Januar.2011 Om jeg husker rett har du ett sett tilsvarende tapper lenger nede - og nivået skal ligge mellom. Da vi kjøpte vår forrige båt med 2xD4 presiserte Windy at motorene er følsomme for lavt kjølevæaskenivå og at nivået alltid bør ligge opp mot max. Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 3.Januar.2011 Del på Facebook Svart 3.Januar.2011 Betyr det at eg har for mye på no? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.