Alexbry Svart 2.Februar.2011 Del på Facebook Svart 2.Februar.2011 Dette vurdering ut i fra egne erfaringer og kunnskap jeg har fått igjemon fagmiljøet jeg jobbet i :) hvis du er usikker kan du google de forskjellige regner med at det dukker opp en del der. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 2.Februar.2011 Del på Facebook Svart 2.Februar.2011 Høres ut som du jobber for Volvo Penta spør du meg.... Sitér dette innlegget Link to post
Alexbry Svart 2.Februar.2011 Del på Facebook Svart 2.Februar.2011 Har alderig jobbet for Volvo eller volvo merkeforhandler men har jobbet for Mercruiser og Yanmar merkeforhandler og sørvet alle tre merkene i forbindelse mer opplag osv.. Sitér dette innlegget Link to post
Norfront Svart 3.Februar.2011 Del på Facebook Svart 3.Februar.2011 (redigert) Jeg tror problemene hovedsakelig dreier seg om D3 (femsylindret m/alu-topp - egentlig en marinisert bilmotor). Volvo Penta D4 er helt andre greier (4-sylinder støpjernsmotor og stort sylindervolum). Den har visstnok kun hatt diverse dyse og programvare-feil, som relativt enkelt kan fixes. Redigert 3.Februar.2011 av Norfront (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 3.Februar.2011 Del på Facebook Svart 3.Februar.2011 Den har visstnok kun hatt diverse dyse og programvare-feil, som relativt enkelt kan fixes. Da burde du lese om hvilke motorer som har blåst i fillebiter mest.. det er IKKE D3.. Men D4 og D6... de 80 bekreftede totalhavariene er fra disse motorene. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Gas Svart 3.Februar.2011 Del på Facebook Svart 3.Februar.2011 som relativt enkelt kan fixes. Det er veldig enkelt å fixe,ut med motor inn med ny men kostnaden på en totalhavarert motor kan du ikke ha reflektert over. Sitér dette innlegget Link to post
volvo d4 Svart 3.Februar.2011 Del på Facebook Svart 3.Februar.2011 baserer du dette på synsing eller faktisk kunnskap? baser det på kunnskap og tanker vedr problemt men det er nok Bare Volvo som har svaret Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 4.Februar.2011 Del på Facebook Svart 4.Februar.2011 Tror ikke noe er bedre enn det andre men hivs jeg måtte velge motor med 250+ hk hadde jeg valgt Volvo eller Mercruiser fremfor Yanmar. Kan godt hende at det ikke er dumt valg basert på produktetenes egenskaper. Men et vesentlig problem med VP er at de har klart å vise seg fram på en temmelig håpløs måte når det gjelder å rydde opp for kunder (både sluttbrukere og båtprodusenter). Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 5.Februar.2011 Del på Facebook Svart 5.Februar.2011 Ny redningsskøyte skal ha D6 motorer http://www.nssr.no/Forside/Moderne+redskap+for+frivillige.120439.cms Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 5.Februar.2011 Del på Facebook Svart 5.Februar.2011 (redigert) Ny redningsskøyte skal ha D6 motorer Da får jo framnæs enda mer og gjøre Skal bli spennende og se på holdbarheten under så tøff bruk Redigert 5.Februar.2011 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
hegra Svart 5.Februar.2011 Del på Facebook Svart 5.Februar.2011 Bitteliten : Ny redningsskøyte skal ha D6 motorerKanskje riktig, men det står bare volvo penta med vannjet i linken du har lagt ut. Kan det være andre motorer? Du har jo D-9 og D-12 også. Mulig du har sikre kilder Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 5.Februar.2011 Del på Facebook Svart 5.Februar.2011 (redigert) Har idag brukt litt tid på VP standen på Gtb messen. Også på Yanmar standen. VP sier at det har blitt mindre reklamasjoner på nyere D4/D6. Norsk utfordring.Er det noen som kan verifisere det? I tilegg hadde jeg også noen spørsmål angående 63 motorer kontra 74/75 motorer. Her var enighet 74/75 er best. Noen synspunkter på dette? Forespurte Yanmar ang deres 370 hk motorer. Driftsikker som en Audi. Grunnen til spørsmålene er mulig båtbytte fra pinne til doble motorer. Og det er min frue som står bak disse konspirasjonsteoriene . Ang bytte da. Billigst hadde vært å bytte kone eller vennekrets. Har med brosj på Bav 45/SO 439 og Hanse 445. For prøve å overbevise fortsatt. Redigert 5.Februar.2011 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 5.Februar.2011 Del på Facebook Svart 5.Februar.2011 (redigert) Mulig du har sikre kilder Jepp. Fra RS bekjente som vet Redigert 5.Februar.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 Baatsman: hvad har konen da kig på...? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 Ny redningsskøyte skal ha D6 motorer Har også hørt (kan ikke dokumenteres ) at redningsselskapet skal ha en mindre båt med 1XD6 i tillegg. Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 Det neste må da bli at de skal ha en Rescue-båt til disse med D6 motorer, en med påhengsmotor Sitér dette innlegget Link to post
Los Endos Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 Forespurte Yanmar ang deres 370 hk motorer. Driftsikker som en Audi. Usikker på om dette er et kvalitetsstempel... Har du en litt eldre 2,5 diesel nekter forsikringsselskapene å forsikre den... Og det er ikke fordi den er så veldig bra... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 Er det en VM diesel? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Thorlyn Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 Usikker på om dette er et kvalitetsstempel... Har du en litt eldre 2,5 diesel nekter forsikringsselskapene å forsikre den... Og det er ikke fordi den er så veldig bra... som jeg skulle sagt det selv.. synd at 2,5 har ødelagt dette for dem.. de andre vag dieslene jeg har hvert borti har vært svært så nøysomme og gode.. med unntak av oljeforbruket som ikke hører f til.. sikkert en forklaring på det også da.. 2,5 tdi rekke og V6 er en katastrofe.. som du skal ha feit lommebok for og ha. Kanksje yanmar har gått inn i D6 modus slik at VP ikke står alene Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Mix Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 Ny redningsskøyte skal ha D6 motorer :lol: Ja dette blir morosamt. Er dette svenskbygde båter kanskje ? Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 :lol: Er dette svenskbygde båter kanskje ? Var vist det.. skal bli artig og se HVOR MYE de står på land på Verksted.. kanskje vi tar feil.. men tviler på det.. Taxi båtene i kragerø har byttet fler d6 enn underbukser lyder ryktet fra lokalt verksted der nede. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
tkb Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 Hvordan i huleste tør de dette når Volvo ikke har funnet årsaken? Noen i Redningselskapet må jo være helt nullinformert om hva som skjer.. Kan bli dårlig reklame dette,når havaristen ikke kunne berges pga havari.. får håpe det beste. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 Taxi båtene i kragerø har byttet fler d6 enn underbukser.... Kanskje ikke så rart, noen gang sett en båt med underbukser Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 Kanskje ikke så rart, noen gang sett en båt med underbukser Ja har ikke du Jeg har da reglementert undertøy på alle mine båter.. blir så full av groe uten atte Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
baatsman Svart 6.Februar.2011 Del på Facebook Svart 6.Februar.2011 (redigert) Har idag brukt litt tid på VP standen på Gtb messen. VP sier at det har blitt mindre reklamasjoner på nyere D4/D6.Er det noen som kan verifisere det? Noen som har noen meninger om dette. Baatsman: hvad har konen da kig på...? Tror nok dette dukket mest opp når jeg snakket om ny seilbåt. Det har hendt under sommeren at vi har tatt noen dagsetapper fra 6-12 timer. Dette har ført til at ungene sitter på med motorbåtvennene våre. Fruen synes det blir veldig langtekkelig, spesielt når solen er borte. Svaret er: raskere båt med god uteplass, god inneplass. Har tittet på forskjellig typer FB, og P 42 og targa 40. Selvfølgelig også Bav. 37/38. Setter pris på ny båt. Redigert 6.Februar.2011 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.