Jump to content

Trøbbel med Volvo penta D-serie


SF

Recommended Posts

Jeg tror problemene hovedsakelig dreier seg om D3 (femsylindret m/alu-topp - egentlig en marinisert bilmotor). Volvo Penta D4 er helt andre greier (4-sylinder støpjernsmotor og stort sylindervolum). Den har visstnok kun hatt diverse dyse og programvare-feil, som relativt enkelt kan fixes.

Redigert av Norfront (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Den har visstnok kun hatt diverse dyse og programvare-feil, som relativt enkelt kan fixes.

 

 

Da burde du lese om hvilke motorer som har blåst i fillebiter mest.. det er IKKE D3.. Men D4 og D6... :sailing:

 

de 80 bekreftede totalhavariene er fra disse motorene.

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Tror ikke noe er bedre enn det andre men hivs jeg måtte velge motor med 250+ hk hadde jeg valgt Volvo eller Mercruiser fremfor Yanmar.

Kan godt hende at det ikke er dumt valg basert på produktetenes egenskaper. Men et vesentlig problem med VP er at de har klart å vise seg fram på en temmelig håpløs måte når det gjelder å rydde opp for kunder (både sluttbrukere og båtprodusenter).

Link to post
Share on other sites

Har idag brukt litt tid på VP standen på Gtb messen. Også på Yanmar standen. VP sier at det har blitt mindre reklamasjoner på nyere D4/D6. Norsk utfordring.Er det noen som kan verifisere det?

 

I tilegg hadde jeg også noen spørsmål angående 63 motorer kontra 74/75 motorer. Her var enighet 74/75 er best. Noen synspunkter på dette?

 

Forespurte Yanmar ang deres 370 hk motorer. Driftsikker som en Audi.

 

Grunnen til spørsmålene er mulig båtbytte fra pinne til doble motorer.

 

Og det er min frue som står bak disse konspirasjonsteoriene :lol: . Ang bytte da.

 

Billigst hadde vært å bytte kone eller vennekrets. Har med brosj på Bav 45/SO 439 og Hanse 445. For prøve å overbevise fortsatt.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Usikker på om dette er et kvalitetsstempel...

 

Har du en litt eldre 2,5 diesel nekter forsikringsselskapene å forsikre den... Og det er ikke fordi den er så veldig bra...

som jeg skulle sagt det selv.. synd at 2,5 har ødelagt dette for dem.. de andre vag dieslene jeg har hvert borti har vært svært så nøysomme og gode.. med unntak av oljeforbruket som ikke hører f til.. sikkert en forklaring på det også da.. 2,5 tdi rekke og V6 er en katastrofe.. som du skal ha feit lommebok for og ha. Kanksje yanmar har gått inn i D6 modus slik at VP ikke står alene :giggle:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

:lol: :lol: :lol:

 

Er dette svenskbygde båter kanskje ?

 

Var vist det.. skal bli artig og se HVOR MYE de står på land på Verksted..

 

kanskje vi tar feil.. men tviler på det..

 

Taxi båtene i kragerø har byttet fler d6 enn underbukser lyder ryktet fra lokalt verksted der nede.

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Har idag brukt litt tid på VP standen på Gtb messen. VP sier at det har blitt mindre reklamasjoner på nyere D4/D6.Er det noen som kan verifisere det?

 

 

 

Noen som har noen meninger om dette.

 

 

 

 

Baatsman: hvad har konen da kig på...?

 

Tror nok dette dukket mest opp når jeg snakket om ny seilbåt. Det har hendt under sommeren at vi har tatt noen dagsetapper fra 6-12 timer. Dette har ført til at ungene sitter på med motorbåtvennene våre. Fruen synes det blir veldig langtekkelig, spesielt når solen er borte.

 

Svaret er: raskere båt med god uteplass, god inneplass. Har tittet på forskjellig typer FB, og P 42 og targa 40. Selvfølgelig også Bav. 37/38.

Setter pris på ny båt.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...