motor Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 Det er den ikke, den er kjøpt ny i norge...men hvordan kan du anntyde at den er bruktimport? Du vet ikke noe om det, bare antok... Jeg bestilt ny og ventet leenge. Og ja jeg er klar over at det er forskjell på kjøpsloven. Bilen er ikke firma bil heller, den er kjøpt og betalt av PRIVATE midler Surpomp? Har ikke påstått noe. Forstår det om du er grinete at ingen vil gi deg goodwill,, Hvorfor skrev du kjøpslov når du kanskje mener forbrukerkjøpslov? Argumentasjonen din er useriøs og forvirrende. Sitér dette innlegget Link to post
Sumi II Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 (redigert) Takk for den motor, jeg er ikke grinete pga goodwill, det var rein fakta fra meg. Jeg bestiller seff. ny bil igjen fra samme firma da tiden er inne for det. Synd jeg ikke er på ditt nivå i forhold til argumentasjon. Men det var vel du som påstod at min bil var bruktimport? Jeg har et veldig bra forhold til det firmat som solgte meg bilen...no hassel der. Hvorfor jeg skrev kjøplov var en kjappverson. Noe jeg tror du forstod... Redigert 2.Mars.2011 av Sumi II (see edit history) Sitér dette innlegget Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod. Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350. Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye" Link to post
motor Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 Beklager Sumi, intensjonen med innlegget var ikke ment som en påstand, beklager på det dypeste at du oppfattet det slik. Men det var en kar litt tidligere som kom med en påstand om at ingen dekker noe etter 5 år, kan det ha vært deg som tok feil? Den påstanden har jeg dekning for å dokumentere uriktigheten i. Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 Igjen nok en påstand fra noen som tror de vet, man skal være forsiktig med å påstå uten å vite fakta. Håper du ikke mener meg siden du siterer meg Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 (redigert) Redigert: Jeg ser nå at targa 23.1 i innlegg 3470 har samme forsikring som meg. Har båtforsikring i Gjensidige, men vil vente med motorskade forsikring til motoren min nærmer seg 5 år, var ny november 2008 Redigert 2.Mars.2011 av Targa 23.1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 (redigert) Visvas, Thorlyn. Det er sånn du driver og - i beste fall - feilinformerer folk. Jeg velger å kalle det feilinformasjon og visvas, ikke løgn. OJ.. der tok jeg feil gitt..(skjønner dere jobber hardt for og motbevise her nå ) Jeg sitter med vilkårene til Gjensidige her foran meg faktisk.. og dere har helt rett.. 15 år på motorskade med 5% fradrag hvert år begrennset oppad til 50% Gjensidge dekker utmontering men kun 10 000.- i innmontering. Jeg har også svart på hvitt hva denne pluss forsikringen koster.. værsågod.. Om jeg driver med visvas havørn tror jeg IKKE du er den rette til og mene noe om.. Redigert 2.Mars.2011 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Sumi II Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 Beklager Sumi, intensjonen med innlegget var ikke ment som en påstand, beklager på det dypeste at du oppfattet det slik. Men det var en kar litt tidligere som kom med en påstand om at ingen dekker noe etter 5 år, kan det ha vært deg som tok feil? Den påstanden har jeg dekning for å dokumentere uriktigheten i. Jeg sa følgende: "jeg er helt sikker på at noe firmaer gir utover reklamasjonstiden. Men jeg driver firma selv og i utgangspunktet så følger jeg norsk kjøpslov. I noen tillfeller så yter man litt ekstra" Jeg har ikke sagt at ingen dekker noe etter 5 år. Sitér dette innlegget Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod. Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350. Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye" Link to post
Sumi II Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 @ Thorlyn det var vel ikke snakk om hva forsikringen kostet, det var vel påstanden om 8 eller 15 år? Sitér dette innlegget Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod. Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350. Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye" Link to post
Targa 23.1 Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 (redigert) Thorlyn, eg kjente til dette fordi eg selvfølgelig har tenkt å forsikre min D4-225 før den blir eldre enn 5 år Redigert 2.Mars.2011 av Targa 23.1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 * Finnmarken, Hvordan kan DU garantere meg det, for meg er det en stor gåte. Men igjen på en annen side Finnmarken, tror du at Yanmar, Suzuki, BMW eller noen som helst andre hadde gitt kunden noe etter 5 år? Jeg tror neppe det Du synser nå ivertfall. Eller er det noen andre som bruker din ID.?? Sitér dette innlegget Link to post
Sumi II Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 (redigert) Jeg påstår ikke jeg tror. Stor forskjell. Men ja motor jeg er ute på dypt vann her ser jeg. Redigert 2.Mars.2011 av Sumi II (see edit history) Sitér dette innlegget Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod. Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350. Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye" Link to post
Thorlyn Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 (redigert) @ Thorlyn det var vel ikke snakk om hva forsikringen kostet, det var vel påstanden om 8 eller 15 år? Riktig det Sumi II hvis penger ikke spiller noen rolle så.... Min nei påstand var litt rask da jeg har denne forsikringen liggende i min mail boks.. Men Havørn jeg lurer på hva annet du mener jeg har kommet med som er Visvas og feilinformasjon?? Redigert 2.Mars.2011 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Bitteliten Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 (redigert) Jeg sa følgende: "jeg er helt sikker på at noe firmaer gir utover reklamasjonstiden. Men jeg driver firma selv og i utgangspunktet så følger jeg norsk kjøpslov. I noen tillfeller så yter man litt ekstra" Jeg har ikke sagt at ingen dekker noe etter 5 år. Bedrifter lever av fornøyde kunder tenker jeg. Så husker jeg en sang som heter evig eies kun et dårlig rykte. Redigert 2.Mars.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sumi II Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 Men okke som hva dere sier så er dette med motorer, forsikringsvilkår etc.. Noe som diskuteres i alla typer forumer. Jeg ga meg med Bike "motorsykkel" for 2 år siden. Samme gikk igjen der. Synsing om Kawasaki motorer, ARLEN NESS Racing dresser, NOLAN hjelmer, oljer, garantier, u name it. Vi er et folkeferd som elsker å synse, diskuterer, mene og tro. Ha en fortreffelig natt og takk for en hyggelig kveld på flott forum. Mye underholdning og engasjement. Sitér dette innlegget Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod. Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350. Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye" Link to post
Thorlyn Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 God natt Sumi II PS du bytter vel båt snart igjen Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Sumi II Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 God natt Sumi II PS du bytter vel båt snart igjen Du vet at jeg vil ha en Sealine :-) Sitér dette innlegget Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod. Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350. Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye" Link to post
Brigg Svart 3.Mars.2011 Del på Facebook Svart 3.Mars.2011 Kjenner du til at VP har gitt folk ny motor etter 5 år? Jeg kjenner ikke til at noen har fått ny motor etter fem år. Jeg kjenner heller ikke til at noen har hatt behov for ny (D4/D6) motor etter fem år. Gjør du? Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
finnmarken Svart 3.Mars.2011 Del på Facebook Svart 3.Mars.2011 En artig vri det der Brigg. Men hvis mange har hatt behov for ny motor etter 3-4 år, så er det vel naturlig å anta at det ikke skulle bli ferre som får dette behovet etter 5 år? Ja, jeg har lest om at det er få motorer som har fått problemene etter et visst antall timer (500 timer?), men likevel? Når kom disse D-motorene og hvor mange timer har de fleste rukket å kjøre? De fleste fritidsbåter kjører vel ikke stort mer enn 50-100 timer i året? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Mars.2011 Del på Facebook Svart 3.Mars.2011 (redigert) 200 timer er det VP sier. Redigert 3.Mars.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 3.Mars.2011 Del på Facebook Svart 3.Mars.2011 Ok, men det er da man stiller seg spørsmålet om VP sin troverdighet. Klarer du deg de første 200 timene, ja da er du berga Relativt vanskelig å tro på, synes nå jeg da..... Hva er VP sin forklaring på det? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Mars.2011 Del på Facebook Svart 3.Mars.2011 Spør de da vel. Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 3.Mars.2011 Del på Facebook Svart 3.Mars.2011 Gidder ikke det jeg Bitteliten. Jeg har lest det meste på denne tråden. Når jeg ikke har funnet svaret her, så regner jeg ikke med at jeg får det hos VP heller. Det er nok av dere, blant annnet deg Bitteliten, som sier dere har vært i kontakt med VP. Jeg har lest hva dere har skrevet, og uten å hevde at jeg husker alt, så kan jeg ikke huske at dere har skrevet noen troverdig forklaring på dette. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.Mars.2011 Del på Facebook Svart 3.Mars.2011 (redigert) Da er du jo ikke interessert i å drive saken videre til det beste for alle. Du insinuerer hver gang noen legger ut info de har fått fra VP eller annet at enten lyver VP eller så er de andre som skriver det dumme fordi de mener noe annet enn deg. Akkurat samme som er årsaken til at eneste som blir igjen av denne tråden er din og noen få andres kos med misnøye, som dessverre skaper stor usikkerhet hos de som stiller berettigede spørsmål. Det er kanskje bedre at de som faktisk lurer på noe velger seg ut noen medlemmer de tror har litt innsikt og sender dem IM? Redigert 3.Mars.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 3.Mars.2011 Del på Facebook Svart 3.Mars.2011 (redigert) Jeg insinuerer ikke annet enn at jeg ikke har lest en troverdig forklaring på problemene og om disse er løst. Stemmer ikke det at du har vært i kontakt med VP og at du har skrevet om det her? Eller er det slik at du med din argumentasjon forsøker å kneble debatten? Redigert 3.Mars.2011 av finnmarken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 3.Mars.2011 Del på Facebook Svart 3.Mars.2011 Bitteliten, dersom VP har en god forklaring og en løsning burde de jo ha sendt ut en pressemelding for få slutt på usikkerheten og synsingen. Burde jo også vært en god sak for de norske båtbladene, så jeg tror ikke det ville være noe problem å komme på trykk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.