Jump to content

Montering Snapdavit - manglande bruksanvisning


Bonaqua

Recommended Posts

Har fått Snapdavit frå Maritim i dag i lag med lim POLYMARINE LIM - alt for PVC. Men i pakken ikkje eit einaste ord om korleis liming på gummibåten skal utførast. Heller ikkje limet har anna bruksanvisning enn at "må lufta godt og passa øynene". Her i dette fagmiljøet er sikkert noken som har gjort dette før. Kunne sjølvsagt ringt Maritim i morgon, men hadde tenkt å få gjort jobben i kveld. Har noken ei detaljert stegvis rettleiing å bidra med?? Har søkt litt på forumet men finn litt forskjellige framgomgsmåtar. Har tenkt å ta båten heim å få gjort det i garasjen. Takkar for all hjelp!

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Har akkurat utført det du spør om,for en time siden.

Jeg fikk også dette sendt fra maritim.

Limet som følgte med to komponents av merke Poly Marine har bruksanvisning på limboks.

Denne er på engelsk men er grei å forstå.

Vask gummibåt (kun området du skal lime)og gummiputer med aceton 2 ganger med 5min intervall og vent 10 min.etter andre vask.Bland lim og herder( 1 til 25) og legg på ett tynt lag på begge flater som skal limes,vent 20 min.

Bland mer lim (samme dosering som tidl)og smør tynt på en gang til.Før gummiputene på båten med hardt press (mens limet er klebrig)herdetid 48 timer,og max styrke oppnåes etter en uke.

 

Om mine gummiputer løsner vet jeg først om en uke da jeg reiser på ferie i morgen tidlig

Lykke til

Link to post
Share on other sites

Gjorde jobben for et par uker siden og her er fremgangsmåten jeg brukte med to-komponentlimet for PVC:

 

1) Merk med en pen der paddene skal stå. Vær nøye og tenk deg grundig om før du begynner å lime - er de først på sitter de til evig tid

2) Skjær vekk med en tapetkniv (vær forsiktig) om ev. paddene treffer fenderlist eller navnemerke på jolla slik at paddene limes på et slett område

2) Avfett der limet skal påføres med aceton eller salmiakk og vask godt.

3) Rubb forsiktig med et sandpapir og vask av

4) Bland i hele herderen (skal være riktig dosert i forhold til mengden lim) og rør

5) Påfør lim med på begge flater og vent i 20 min

6) Gjenta påføringen og vent i 15 min.

7) Varm opp opp begge flater forsiktig med en varmepistol

8) Før begge flater sammen og legge trykk på, f.eks. med tyngden av kroppen

9) La de stå å herde i ca ett døgn før de belastes med full belastning

 

Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...