Jump to content

Bunnstoff -- priser i 2007


Skipper Worse

Recommended Posts

Skulle vært morsomt å høre hvordan man saklig begrunner om, hvorfor og i hvilken grad; bunnstoff er dyrt, for dyrt, høyt priset, rimelig høyt priset, urimelig høyt priset osv osv?

:rolleyes:

 

Kvar gong eg ser den puddelen blir eg overvelda av ei fælande kjensle av avmakt, forøvrig den same kjensla eg får når sosialistane sitt felttog rir i strid mot alt eg synest det er verdt å ta vare på i samfunnet.

 

Har du ein skjult agenda Mouche?

 

Eg berre spyr!

Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C 

Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E

Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500

1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP

Link to post
Share on other sites

Kr. 133,- for 1 liter Gølco kobberbunnstoff.

 

 

ineholder anseelige mengder kopper, og jeg tror endel av forklaringen på at bunnstoff er blitt mye dyrere

 

Kobberprisen kan vel ikke være avgjørende for overnevnte produkt som er mye rimeligere enn diverse andre bunnstoff.

 

Det er lett å harselere over at andre ønsker lavere pris pr. liter. Spesielt når man snakker om 10-15 bokser. En boks sån dan og vann syter man ikke over dersom man har pengene som må til. At båtprodukter er priset høyt er ikke det samme som at vi må akseptere dette. Derfor er et forum som BP rette stedet å teste ut priser og produkter. Hvær sikker på at diverse leverandører er innom BP for å skjekke om vi reagerer på prisene og produktene. Vi er etter hvært blit en maktfaktor i dette miljøet og la oss bruke/anvende vår situasjon for det det er verdt. Sammen står vi sterkt i markedet med å presse prisene nedover til et akseptabelt nivå. De som her inne hevder noe annet med hensyn på prisene er etter min mening ute i et annet ærend og må gjerne fortsette med det. Brorparten av oss er ikke villige til å følge i deres fotspor da vi også forhåpentligvis velger å ta hensyn til de av oss som er mindre bemidlet og ikke alltid kan velge å vrake med hensyn på pris.

 

Baatplassen.no står solidarisk med båtfolket.

 

mvh javik, som ikke er villig til å betale høy pris for 10 liter bunnstoff.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Dersom du ikke har lyst til det, så kan du fortsette å kjøpe det på den dyre butikken. :smiley:

 

Hvis du hadde giddet å lese innlegg #3 så hadde du fått svar på hva jeg kjøper, hvor jeg kjøper det og hvorfor! At du istedet velger å melde deg i rekken av klakkører er ditt problem, ikke mitt!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

0,75 liter Hempel Mille Ultimate kr. 298 i Ålesund. Forøvrig et meget godt bunnstoff som fungerer utmerket på vår Viknes. All groe (det lille som finnes) spyles lett bort ved opptak. Et betraktelig bedre produkt enn tilsvarende fra Jotun som ble brukt på vår forrige båt. Om det er verdt dette kan vel diskuteres men hva gjør vi vel ikke for båten?? :sailing:

 

 

Riks2 (forøvrig første innlegg på Baatplassens sider etter en stund som "observatør")

Link to post
Share on other sites

0.75 liter International VC 17 koster kr 329

Hm, jeg bruker VC17, men må innrømme at jeg aner ikke hva det koster per liter. Slippen jeg har brukt med den nye båten har tilbudt sliping og stoffing, og det ble fakturert kr 500 for bunnstoff til en 37 fot seilbåt i vår. (De to flinke polakkene og slipepapiret de brukte kostet heller ikke så mye, og da kan jeg ikke annet enn å :yesnod: og bruker innspart tid til å nyte livet i en hengekøye på dekk :sleep: )

 

Ok, jeg har litt medfølelse med dem som har så raske båter at bunnsmørningen slites vekk i løpet av en sesong, men den følelsen forsvinner gjerne i den første hekkbølgen. :lol:

Redigert av Sjøtummel (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...