Hulda Svart 16.November.2021 Del på Facebook Svart 16.November.2021 De satte ned en drøss pæler for noen år tilbake. C-C pæler= 4 meter. Hulda på 4 meter kommer ikke inn. Sist vi var der, dreide vi inn i bassenget til høyre, rett på innsiden av moloåpningen. Meget dårlig kai for lystbåter, brygga belagt med måkedritt. Vanvittig med fluer som holdt til i dritten. Full pris. Sæby er krysset av på listen av havner vi ikke besøker. Best for mindre båter. Sitér dette innlegget Link to post
Captain A Svart 16.November.2021 Del på Facebook Svart 16.November.2021 Dette går nok fint. Vert der 2 ganger midt på sommer Vær der tidlig på morgen så får du nok plass Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.November.2021 Del på Facebook Svart 16.November.2021 Tror jeg også. Begynner å renne inn båter ved 10- 11-tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 16.November.2021 Del på Facebook Svart 16.November.2021 Hej Det är säkert inte något problem till sommaren. Hamnen byggs ut och blir mycket större, se bilder https://saebyhavn.frederikshavn.dk/folg-havneudvidelsen-skridt-for-skridt/ Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 16.November.2021 Del på Facebook Svart 16.November.2021 Ove T skrev 8 minutter siden: Hamnen byggs ut och blir mycket större, se bilder https://saebyhavn.frederikshavn.dk/folg-havneudvidelsen-skridt-for-skridt/ Hälsningar Ove Dette så jo veldig bra ut. Men er de nye plassene for gjestehavnen? Da vi var innom i juni i fjor var det muddringsbåter som jobbet i leden på utsiden av den gamle moloen og det var tydelig at de jobbet med havneanlegget. Så da er det forklaringen. Eneste plass vi ligger bra i Sæby er longside innerst mot servicebygget. Som Hulda har ikke vi aldri klart å komme mellom stolpene på langsiden/sydsiden av havna med vår 4 meters bredde. Sitér dette innlegget Link to post
lr-80 Svart 16.November.2021 Del på Facebook Svart 16.November.2021 Takk for svar alle sammen. Tror jeg skal ta sjansen, finner vel et sted å legge båten når vi kommer over, så få vi evt flytte en morgen/formiddag så jeg får vært med på familiefelles før retur. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.November.2021 Del på Facebook Svart 16.November.2021 Gjør det! Havnekapasiteten ser ut til å bli doblet. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 16.November.2021 Del på Facebook Svart 16.November.2021 (redigert) Hulda skrev 9 minutter siden: Havnekapasiteten ser ut til å bli doblet. …men ut fra bildene ser det ut til at de bruker systemet med påler, og det ser ikke ut til å være bredere plasser. Synes våre flytende akterfester (typ Oscarsborg) gir mer fleksibilitet. Redigert 16.November.2021 av Code0 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.November.2021 Del på Facebook Svart 16.November.2021 Sikkert. Men om dybden er 2,5 meter, er det vanskelig å få noe til å flyte. Sitér dette innlegget Link to post
lr-80 Svart 17.November.2021 Del på Facebook Svart 17.November.2021 Fikk ny e-post fra Sæby havns havnefogd neste dag, der jeg bes ringe når jeg er på plass, så får de til en midlertidig fast plass 👍. Takker selvfølgelig for gjestfrihet og imøtekommenhet! Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 17.November.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2021 Det hele er trist, hva de holder på med i Danmark, vår bredde er 6.5 meter og 38 fot lang, Pæler er noe dritt. gir dårlig utnyttelse av plassen, hvis de plent vil ha pæler så burde bredde vært min 8.5 m. mellom hver. så kan mange båter ligge . Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Flid Svart 17.November.2021 Del på Facebook Svart 17.November.2021 sæby for noen dager siden. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 17.November.2021 Del på Facebook Svart 17.November.2021 Begynner å få et 'Dubai-look'. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 18.November.2021 Del på Facebook Svart 18.November.2021 Hulda skrev for 10 timer siden: Begynner å få et 'Dubai-look'. Café Smeden har hatt alle rettigheter så lenge jeg kan huske Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 18.November.2021 Del på Facebook Svart 18.November.2021 Sæby ligger under Frederikshavn Kommune. De sliter vel som de fleste andre Kommuner og utbygningen i Sæby har nok kostet dem dyrt. Regner med at en del av havnebyggeriene er betalt av EU, som har gode tilskuddsordninger for slike ting. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 18.November.2021 Del på Facebook Svart 18.November.2021 Flid skrev 32 minutter siden: Sæby ligger under Frederikshavn Kommune. De sliter vel som de fleste andre Kommuner og utbygningen i Sæby har nok kostet dem dyrt. Regner med at en del av havnebyggeriene er betalt av EU, som har gode tilskuddsordninger for slike ting. Nå er ikke akkurat gjestehavna i selve Fredrikshavn noen høydare, så mulig det er forventet at en ny større gjestehavn i Sæby skal avlaste Fredrikshavn? Men hvor mange flere gjesteplasser vil det komme ut av nybyggingen? Så vidt jeg kan lese meg til er det mange aktiviteter som skal ha plass innenfor de nye moloene. Jeg regner med at brorparten av plassene blir private, men med "grønt skilt" ordningen? Dessuten blir det ganske langt å gå til Smeden .. hvis det da ikke blir anlagt noen nye sjønære vannhull i samme utbyggingen . Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 18.November.2021 Del på Facebook Svart 18.November.2021 (redigert) Mulig at de tenker i de baner, men det har også vært litt press på Sæby fra båtfolket i Aalborg og de andre regionene i Nordjylland. Jeg tror at havnene fra Sæby og opp til Skagen tilhører under fredrikshavn Kommnune. De som har båt i disse havnene har en gunstig ordning med at de besøker hverandres havner uten å betale annet enn strøm. Tror det er tidsbegrenset til noen dager på hver tur. Det er nok ikke sikkert at denne utvidelsen utløser så mange flere gjesteplasser, mange andre ting skal også på plass etter det vi kan se. Jeg tror også at Smeden er pusset opp med nye drivere men fortsatt like langt å gå fra den nye havna. Redigert 18.November.2021 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 18.November.2021 Del på Facebook Svart 18.November.2021 (redigert) Flid skrev for 2 timer siden: De som har båt i disse havnene har en gunstig ordning med at de besøker hverandres havner uten å betale annet enn strøm. Tror det er tidsbegrenset til noen dager på hver tur. 'Tenker du på Frihavnordningen er disse med Rønnerhavnen,, Frederikshavn Marina K/S, Asaa Havn, Sundby-Hvorup Sejlklub, Nørresundby Sejlklub + endl etter Limfjordsbroen/Jernbanebroen 3 dager i hver havn. Redigert 18.November.2021 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Flid Svart 18.November.2021 Del på Facebook Svart 18.November.2021 (redigert) Nei, det har ikke noe å gjøre med frihavns ordningen. Kun en Kommunal greie. Båtfolket Nord og Syd for Frederikshavn området vil nok også gjerne ha en sånn ordning på Læsø, men per i dag får de ikke det. Der kjøper de klippekort og får to overnattinger gratis. Stadig flere kjøper også sesongkort. Redigert 18.November.2021 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 19.November.2021 Del på Facebook Svart 19.November.2021 Nytt museum i Skagen. Maskinrummet. Hundrevis av gamle båtmotorer. Callesenmotorene på bildet har etter at bildet ble tatt fått eksossystem og har vært startet opp. De har fått selskap av to digre Grensa Diesler som også kan startes. I åpningstiden står det en ensylindret Hundested utenfor og går. Eldste motor er en 100 år gammel Deutz som også går som ei klokke. Jeg har årskort. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 22.April.2022 Del på Facebook Svart 22.April.2022 Vi har ligget i Sæby noen ganger tilidgere, men vurderer Frederikshavn i år. Er det noen som har erfaringer fra Frederikshavn? (Må ligge på fastland pga Dana cup og leiebil) Sitér dette innlegget Link to post
Shortcut Svart 22.April.2022 Del på Facebook Svart 22.April.2022 Jeg bor i Frederikshavn. Der er 2 lystbådehavne i Frederikshavn https://www.roennerhavnen.dk/ og http://www.frederikshavnmarina.dk/ Alternativet er Sæby havn, der lige er blevet udvidet, eller Strandby havn, Nord for Frederikshavn. Mvh Shortcut Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 22.April.2022 Del på Facebook Svart 22.April.2022 Rønnerhavn ser veldig fin ut, men vi er dredere/lengre/dypere enn det som er mulig her. Har mottatt en mail hra Frederikshavn at den er mudret til 3m i sørligste del. Vi satser nok på Frederikshavn som base for årets tur til DK. Sitér dette innlegget Link to post
Captain A Svart 22.April.2022 Del på Facebook Svart 22.April.2022 Noen som har oppdatering ang diesel priser i Danmark.. ? Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 22.April.2022 Del på Facebook Svart 22.April.2022 Vesterø på Læsø. Dkr. 13.79 for GTL fuel og den er nok økende i løpet av kort tid. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.