Jump to content

Status på Danskekysten og sørover


Careka

Recommended Posts

Ser nå at det står følgende i Danske los: 

"Mindste dybde i sejlløbet N for Nykøbing er 6,1 m. I det ca. 5 sømil lange, afmærkede sejlløb S for Nykøbing er

konstateret dybder på ned til 1,9 m." 

Så da tror jeg det er best å stå over...

Link to post
Share on other sites

https://www.dendanskehavnelods.dk/

 

Snakket nettopp med noen som skal gå den "løypa" og de hevdet det er max 1,80 dybde...

Så da blir det ingen tur opp dit!

 

Og da fikk jeg svar fra en i seilforeningen i Nykøbing, så da er det ikke noe alternativ å gå dit!

Sitat
Desværre vil jeg ikke anbefale dig at sejle gennem Guldborgsund fra Gedser til Nykøbing med en Hanse 400 og en dybgang på 2,05 m, da jeg ikke med sikkerhed kan sige at det er muligt.
Der vil givetvis være nogen som vil påstå at det er muligt, men jeg har set en Dehler 38 med en dybgang på 2 m ramme bunden midt i sejlrenden.

 

Link to post
Share on other sites

Vi kom til samme konklusjon da vi lå i Stubbekøbing for noen år siden. Vi hadde lyst til å se Nykøbing. Tok dagstur med rutebussen. 

 

Vi gjorde forresten det samme da vi ville se Ebeltoft. Fin busstur tur/retur Grenaa. Kan anbefales.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...