alidal Svart 11.Juni Del på Facebook Svart 11.Juni Ser nå at det står følgende i Danske los: "Mindste dybde i sejlløbet N for Nykøbing er 6,1 m. I det ca. 5 sømil lange, afmærkede sejlløb S for Nykøbing er konstateret dybder på ned til 1,9 m." Så da tror jeg det er best å stå over... Sitér dette innlegget Link to post
trixie2 Svart 11.Juni Del på Facebook Svart 11.Juni @alidal: Høres fornuftig ut. Tror at jeg ville konludert med samme resultat. Danske los, prøvde på noen søk for å finne denne. Finnes denne som gratis nettutgave, slik som den norske? Eller er det papirbok som gjelder? Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 11.Juni Del på Facebook Svart 11.Juni https://www.dendanskehavnelods.dk/ Snakket nettopp med noen som skal gå den "løypa" og de hevdet det er max 1,80 dybde... Så da blir det ingen tur opp dit! Og da fikk jeg svar fra en i seilforeningen i Nykøbing, så da er det ikke noe alternativ å gå dit! Sitat Desværre vil jeg ikke anbefale dig at sejle gennem Guldborgsund fra Gedser til Nykøbing med en Hanse 400 og en dybgang på 2,05 m, da jeg ikke med sikkerhed kan sige at det er muligt. Der vil givetvis være nogen som vil påstå at det er muligt, men jeg har set en Dehler 38 med en dybgang på 2 m ramme bunden midt i sejlrenden. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 11.Juni Del på Facebook Svart 11.Juni Vi kom til samme konklusjon da vi lå i Stubbekøbing for noen år siden. Vi hadde lyst til å se Nykøbing. Tok dagstur med rutebussen. Vi gjorde forresten det samme da vi ville se Ebeltoft. Fin busstur tur/retur Grenaa. Kan anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
trixie2 Svart 11.Juni Del på Facebook Svart 11.Juni Takk for linken alidal Sitér dette innlegget Link to post
Captain A Svart 11.Juni Del på Facebook Svart 11.Juni Ebeltoft har jo ein flott gjestehavn. Ellers så kan man parkere båten i Skagen og ta buss/tog rundt om i heile Danmark Men det er vel ikkje samme kosen med og ha båt i Danmark Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 11.Juni Del på Facebook Svart 11.Juni Noen som vet om man får bytte 2 kg gassflaske med klikk-kobling (statoilflaske) i Danmark? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.Juni Del på Facebook Svart 11.Juni Hvor langt sørover går denne tråden? Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 12.Juni Del på Facebook Svart 12.Juni Hvor lang er en tråd?🙂 Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 17.Juni Del på Facebook Svart 17.Juni Veldig bra side for å få med fersk info fra Søfartsstyrelsen... https://nautiskinformation.soefartsstyrelsen.dk/index.html#/messages/map Burde være noe for det norske kartverket i stedet for eller som tillegg til EFS Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 17.Juni Del på Facebook Svart 17.Juni Det er også en app som heter 'Sejl Sikkert' som tar med seg vær, varsler, strøm etc. Dog hender det at de bommer. Mye ledig på Tunø nå, for dem som har tenkt seg dit. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 17.Juni Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni Ja, men er bare 1.15m. dyp på kjølene, men det er bare mudder, men følg godt med. så du ikke kommer ut av løypa. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Gunga Din Svart 17.Juni Del på Facebook Svart 17.Juni Jeg har gått Guldborg (som var hjemmehavn til Gunga Din da jeg kjøpte henne for 23 år siden…) ned til Gedser…….-vi stikker 1,95……..hadde turt å gå med 2,00…..om jeg hadde en stærk Penta ombord ! men ikke mye mer…….. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Captain A Svart 18.Juni Del på Facebook Svart 18.Juni Noen som har kikket på prisen på diesel pumpene der nede i det siste ? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 18.Juni Del på Facebook Svart 18.Juni Dkkk 15- til 16. Sitér dette innlegget Link to post
Captain A Svart 18.Juni Del på Facebook Svart 18.Juni Takker, låg på over 18dkr i 22 Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 18.Juni Del på Facebook Svart 18.Juni Captain A skrev 6 minutter siden: Takker, låg på over 18dkr i 22 Det dyreste jeg har sett var vel ca. DKK 17,50. Vi har nettopp gått ut fra Grenaa, og der var prisen ca. DKK 15,80 for 'offroad diesel'. Sitér dette innlegget Link to post
Captain A Svart 18.Juni Del på Facebook Svart 18.Juni Takker for info, var nå den elendige kr kursen da🤮 Får håpe høytrykk kommer inn over Sør-Norge snart så man slipper og kjøre så langt etter godvær Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 18.Juni Del på Facebook Svart 18.Juni Kr. 14,15 i Karrebæksminde i dag.. Er det billgste jeg har sett. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 18.Juni Del på Facebook Svart 18.Juni Vesterø på Læsø, GTL 15.99 Dkr Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 18.Juni Del på Facebook Svart 18.Juni Flid skrev 56 minutter siden: Vesterø på Læsø, GTL 15.99 Det er ikke det værste jeg har sett :-) på kvalitetsdiesel. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 11.Juli Del på Facebook Svart 11.Juli Kom til Skagen på Mandag etter overfart fra Langesund. Mye ledige plasser, så vi endte opp i det innerste bassenget. Fylte seg godt opp på Tirsdag og ytterst få plasser igjen longside på andre båter. Gikk tik Sæby i går, utrolig lite båter, ligger i gamle havnen og tipper det er 30-40% belegg på plasser, pluss det som må være i nyhavna. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 16.Juli Del på Facebook Svart 16.Juli Har havnet i Grenå, kom i går ettermiddag, da var det mye båt her, kl.10 i dag nesten tomt.. ok havn og god hjelp fra havnevertene, men litt langt opp til sentrum og kjedelige serveringssteder her i havnen. Ca 20min å gå til nærmeste matbutikk. Været er nesten like bedritent som i sørnorge og nå hører jeg det drypper på kalesje igjen.. 🙈 Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 16.Juli Del på Facebook Svart 16.Juli Her i Vesterø Havn på Læsø har det ikke regnet i det hele tatt i dag. Vi ser at regnet ofte ligger inne på fastlandet, og går rundt Læsø. Det er vel derfor det er det stedet i Dk med flest soltimer PS: Det er desverre ikke vår båt i bakgrunnen Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 16.Juli Del på Facebook Svart 16.Juli Men det er din Pepsi i forgrunnen? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.