Tom Rør Svart 21.Juli.2015 Del på Facebook Svart 21.Juli.2015 Fikk en plass iytterhavna i Aalbæk, og med den vindretningen som er nå om dagen, er det helt greit. Ble ønsket velkommen av en meget hyggelig havnefoged, som også sa at det mest sannsynlig vil gå noen i morgen, slik at det kunne være mulig å få lagt seg i innerhavna hvis det skulle være ønskelig. Har ikke vært her før,men det skulle ikke forundre meg om vi kommer hit ved en sennere anledning også. Spiste på Mammas Pizza oppe i gata, og to store pizza, en halvliter og en Cola kostet hele 228;. Den skal du slite for å matche i Norge. Godt å være norsk i Danmark ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Don Camillo Svart 22.Juli.2015 Del på Facebook Svart 22.Juli.2015 har skiftet en rød-hvit gjeste flagg mot en annen hvit-rød.......ligger i Utska ! hadde en fantastisk fin overseiling igår fra Bornholm ! halvind ca 10 m/s! Utska virker som ett feriested for polakker, masser av restauranger o kjfine badstrænder rundt her ! bilder kommer senere! Skal dere videre østover? Jeg er i Gdansk frem til fredag (uten båt) og reiser hjem for å starte ferden nedover igjen i egen båt. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 22.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2015 Lekkert her nede i syd.(Marstal) varmt, sol og plenty av plass. Men vi tar snart avgårde litt mot nord til en fin ankerplass. bak ei lita øy. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Tom Rør Svart 22.Juli.2015 Del på Facebook Svart 22.Juli.2015 Alltid hyggelig med en båtprat på brygga. Hadde en hyggelig prat med Draug1 m/følge :-) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 22.Juli.2015 Del på Facebook Svart 22.Juli.2015 (redigert) Men vi tar snart avgårde litt mot nord til en fin ankerplass. bak ei lita øy. Ja du har Drejø og det er bøyer på begge sider av Korshavn og du som ikke stikker så dypt har også Hjortæ og Birkholm UF en skal vel helst verne om sine favoritter. Glemte denne Kiteboarding på Vesterø det hadde ikke godt på Øsrerby for der blåser det sjeldent ( laste ned). Redigert 22.Juli.2015 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
lano2 Svart 22.Juli.2015 Del på Facebook Svart 22.Juli.2015 God plass i Grenå, og den gode gamle Grenå lukta er her fremdeles! Sitér dette innlegget Link to post
hva_er_problemet Svart 22.Juli.2015 Del på Facebook Svart 22.Juli.2015 God plass i Grenå, og den gode gamle Grenå lukta er her fremdeles! Tuborg-lukta? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 22.Juli.2015 Del på Facebook Svart 22.Juli.2015 har kommet til Gdansk....... Ryssland neste, Kaliningrad, men admiralinnen har lagt in veto, tror ikke vi kommer ut igjen.......så her snur vi o seiler hjemover igjen ! (men glemt kabeln mellom kamera o PC.......så bilder kommer senere ) Skal dere videre østover?Jeg er i Gdansk frem til fredag (uten båt) og reiser hjem for å starte ferden nedover igjen i egen båt. hei Don Camillo, har sent deg en IM, vi blir her ett par dager Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
hva_er_problemet Svart 22.Juli.2015 Del på Facebook Svart 22.Juli.2015 ...kom over denne røde - da vi fylte diesel i Sæby Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 23.Juli.2015 Del på Facebook Svart 23.Juli.2015 (redigert) Gikk fra Aalbæk til Skagen i dag, og det blåste friskt. Nå blåser det hatter og høy i havna, og jeg takker flotte båtfolk for hjelpen jeg fikk da vi skulle legge til. Hadde jeg ikke visst at det var hjelp å få da vi kom, hadde jeg ikke gått inn der vi nå ligger. Ikke mye bevegelse i havna nå, da folk flest velger å ligge i ro. Redigert 23.Juli.2015 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 23.Juli.2015 Del på Facebook Svart 23.Juli.2015 Gikk fra Juelsminde (flott sted!) til Mårup på Samsø idag. Fin tur med bølgene i hekken. Fortsatt ledige plasser her. Blåste friskt da vi la til, og havnen er forholdsvis trang, så man skal vite hva man gjør. Men, det vet vi jo ... Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 23.Juli.2015 Del på Facebook Svart 23.Juli.2015 En god stiv kuling på Læsø i dag. Noen få "stormfugler" har kommet inn men ellers ikke mye bevegelse. De fleste mannskaper søker ly for vinden og koser seg i solen. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 23.Juli.2015 Del på Facebook Svart 23.Juli.2015 hadde jeg ikke gått inn der vi nå ligger. Det vil jeg tro bød på utfordringer der du ligger. Ville ikke Auktionsbassin vært enklere i dette været? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 23.Juli.2015 Del på Facebook Svart 23.Juli.2015 Vi spiste middag på Havnekroa i Juelsminde igår. Fru Bonus valgte sin favoritt Dansk Bøf med bløde løk, og undertegnede valgte Stægt Flæsk med poteter og persillesous. Helt delirisk godt. Vi snakket nesten ikke under måltidet, bare nøt og nøt. Dette er Danmark på sitt beste. Jess, her trives vi Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 23.Juli.2015 Del på Facebook Svart 23.Juli.2015 Det vil jeg tro bød på utfordringer der du ligger. Ville ikke Auktionsbassin vært enklere i dette været? Helt sikkert, men jeg fikk god hjelp av folk på brygga. :-) Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 23.Juli.2015 Del på Facebook Svart 23.Juli.2015 15 sek/m i kasta utfor Sæby mot Frederikshavn på formiddagen. Er det mye båt i Skagen? Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 23.Juli.2015 Del på Facebook Svart 23.Juli.2015 I går kveld var det en pause i kulingene, blikk stille og fint sommervær i Vesterø havn. Det ble tid til et besøk for å se på produksjonen av Læsø salt. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 23.Juli.2015 Del på Facebook Svart 23.Juli.2015 Er det mye båt i Skagen? Ja, det er det. Men fremdeles plass til flere. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 23.Juli.2015 Del på Facebook Svart 23.Juli.2015 det finnes vel alltid plass i Skagen....tror aldrig jeg trengt o gå ut igjen....... har vel ligget som 9-10de båt som mest....... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
alidal Svart 23.Juli.2015 Del på Facebook Svart 23.Juli.2015 (redigert) Blir nok en tur innom Skagen ila morgendagen... Hvis været tillater blir det nok Skagerak ganske kjapt. Ser det skal ruske seg mer til i løpet av helga Redigert 23.Juli.2015 av alidal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hva_er_problemet Svart 23.Juli.2015 Del på Facebook Svart 23.Juli.2015 Århus har god plass Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 23.Juli.2015 Del på Facebook Svart 23.Juli.2015 hvor i Århus er du, kjenner meg ikke riktig igjen Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
hva_er_problemet Svart 24.Juli.2015 Del på Facebook Svart 24.Juli.2015 hvor i Århus er du, kjenner meg ikke riktig igjen Aarhus Træbådshavn til høyre - og domkirken - midt i bildet... Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 24.Juli.2015 Del på Facebook Svart 24.Juli.2015 Det ser ud som om det både bliver vådt under kølen og over vandlinjen i løbet af i morgen: http://www.b.dk/nationalt/dmi-advarer-om-farligt-vejr-i-jylland-og-paa-fyn Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 24.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2015 (redigert) Vi gik fra Marstal og opp til Korshavn til anker. Så videre til baksiden av Hæsnes. nå ligger vi i Årøsund, og regnet kommer her i natt kl 0300 ca. så blir det mye vindkast etter det. Visefestival ute på Årø i morgen. Redigert 24.Juli.2015 av Careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.