Jump to content

Status på Danskekysten og sørover


Careka

Recommended Posts

Fikk en plass iytterhavna i Aalbæk, og med den vindretningen som er nå om dagen, er det helt greit. Ble ønsket velkommen av en meget hyggelig havnefoged, som også sa at det mest sannsynlig vil gå noen i morgen, slik at det kunne være mulig å få lagt seg i innerhavna hvis det skulle være ønskelig.

Har ikke vært her før,men det skulle ikke forundre meg om vi kommer hit ved en sennere anledning også. Spiste på Mammas Pizza oppe i gata, og to store pizza, en halvliter og en Cola kostet hele 228;. Den skal du slite for å matche i Norge. Godt å være norsk i Danmark ;-)

Link to post
Share on other sites

har skiftet en rød-hvit gjeste flagg mot en annen hvit-rød.......ligger i Utska ! hadde en fantastisk fin overseiling igår fra Bornholm ! halvind ca 10 m/s!

Utska virker som ett feriested for polakker, masser av restauranger o kjfine badstrænder rundt her ! bilder kommer senere!

Skal dere videre østover?

Jeg er i Gdansk frem til fredag (uten båt) og reiser hjem for å starte ferden nedover igjen i egen båt.

Link to post
Share on other sites

Men vi tar snart avgårde litt mot nord til en fin ankerplass. bak ei lita øy.

Ja du har Drejø og det er bøyer på begge sider av  Korshavn og du som ikke stikker så dypt  har også Hjortæ og Birkholm

UF en skal vel helst verne om sine favoritter. 

 

Glemte denne  Kiteboarding på  Vesterø  det hadde ikke godt på Øsrerby for der blåser det sjeldent ( laste ned).

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

har kommet til Gdansk.......

 

Ryssland neste, Kaliningrad, men admiralinnen har lagt in veto, tror ikke vi kommer ut igjen.......så her snur vi o seiler hjemover igjen !

 

(men glemt kabeln mellom kamera o PC.......så bilder kommer senere :giggle:)

 

 

Skal dere videre østover?
Jeg er i Gdansk frem til fredag (uten båt) og reiser hjem for å starte ferden nedover igjen i egen båt.

 

hei Don Camillo, har sent deg en IM, vi blir her ett par dager

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Gikk fra Aalbæk til Skagen i dag, og det blåste friskt. Nå blåser det hatter og høy i havna, og jeg takker flotte båtfolk for hjelpen jeg fikk da vi skulle legge til. Hadde jeg ikke visst at det var hjelp å få da vi kom, hadde jeg ikke gått inn der vi nå ligger. Ikke mye bevegelse i havna nå, da folk flest velger å ligge i ro.

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vi spiste middag på Havnekroa i Juelsminde igår. Fru Bonus valgte sin favoritt Dansk Bøf med bløde løk, og undertegnede valgte Stægt Flæsk med poteter og persillesous. Helt delirisk godt. Vi snakket nesten ikke under måltidet, bare nøt og nøt. Dette er Danmark på sitt beste. Jess, her trives vi

Link to post
Share on other sites

Vi gik fra Marstal og opp til Korshavn til anker. Så videre til baksiden av Hæsnes. nå ligger vi i Årøsund, og regnet kommer her i natt kl 0300 ca.

 så blir det mye vindkast etter det.

Visefestival ute på Årø  i morgen. 

Redigert av Careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...