Hydrox Posted July 16, 2007 Share Posted July 16, 2007 Denne nyskapningen ankom i dag Fagernes Jååtklubb, kunne bare ikke dy meg og hadde dessverre bare mobilen å ta bilder med. Klarer ikke bestemme meg for om denne båten er fin, men må ærlig innrømme jeg trodde det var et marinefartøy som kom sigende. Denne troen ble avbekreftet når jeg la merke til fendrene... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Frøken Fryd Posted July 16, 2007 Share Posted July 16, 2007 (edited) Jeg heller vel litt på at disse båtene er flotte selv om jeg ikke har sett noen live enda. Går vel ikke mange dagene før den blir tørst og må inn til Zachen den også. Her er nok forklaringen på den noe pussige fendringen: Edited July 16, 2007 by Frøken Fryd (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
RITS Posted July 16, 2007 Share Posted July 16, 2007 Jeg heller vel litt på at disse båtene er flotte selv om jeg ikke har sett noen live enda. Enig! Syns at den nye designlinja til Fjord er fantastisk sjølv om akkurat denne versjonen er ein heller tvilsam kandidat til kategorien Velstandsbåt, eller Vestlandsbåt om du vil. Hadde forresten nettopp ein kollega av deg ombord for å "rydde" litt i kommunikasjonssystemet, er vel på tide du tar ein tur du også? Quote Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500 1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP Link to post Share on other sites More sharing options...
SF Posted July 16, 2007 Share Posted July 16, 2007 Vet nå ikke jeg, ser ut som en mislykket seilbåt uten rigg. Tror disse tyskerne er i ferd med å ødelegge det tradisjonsrike Fjord navnet. Quote 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post Share on other sites More sharing options...
Hydrox Posted July 16, 2007 Author Share Posted July 16, 2007 Jeg vet jo at designet på denne båten har vært diskutert her inne på BP tidligere, Med en slik båt så blir det litt vanskelig å bestemme seg. Gråfargen i skroget (som ikke kom godt frem på bildene) fikk meg alvorlig til å lure, gråværet i går gjorde nok ikka saken bedre. Litt tåke og regnvær tror jeg vil gjøre denne båten veldig usynlig. Men for et partydekk da..!!!!! Noen som trenger partybåt..?? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Frøken Fryd Posted July 16, 2007 Share Posted July 16, 2007 Hadde forresten nettopp ein kollega av deg ombord for å "rydde" litt i kommunikasjonssystemet, er vel på tide du tar ein tur du også? Ble nysgjerrig nå, var nede i Stavanger og Lysefjorden forrige måned jeg da :) Fikk han ikke ryddet nok da? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
SF Posted July 16, 2007 Share Posted July 16, 2007 (edited) Men for et partydekk da..!!!!! Noen som trenger partybåt..?? Party båt!?! ja det kan jeg være enig i, men en jævlig dyr en. Det du trenger er en gammel 25 hesters påhenger, noen tomme oljefat, ca 10.000,- i trykkimpregnert material fra BM, 8 kasser øl, en god gjeng kompiser og en helg til rådighet så har du en flott partybåt til en svært liten brøkdel av prisen. Edited July 16, 2007 by SF (see edit history) Quote 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post Share on other sites More sharing options...
Hydrox Posted July 16, 2007 Author Share Posted July 16, 2007 Joda, jeg har sett partyflåten i fra askøy. Den er jo rett og slett bare tøff...*lol* Hvis jeg ikke husker feil så var den omtalt i Båtmagasinet. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Frøken Fryd Posted July 16, 2007 Share Posted July 16, 2007 Joda, jeg har sett partyflåten i fra askøy. Det var den som forhalte seg bort til meg på Losten Det er vel den fra Salhus som har vert mest skriverier om, den ligger jo stort sett i vågen halve sommeren... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
MrAnders Posted July 16, 2007 Share Posted July 16, 2007 Det kom en gul Fjord 40 Open gjennom en tom Middagsbukt sist onsdag - i regnvær. Så veldig malplassert ut. Men det er jo ganske mange som bruker båt som soleplattform i nære kyststrøk på pene dager, og da er denne perfekt. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Honduras Posted July 16, 2007 Share Posted July 16, 2007 Vet nå ikke jeg, ser ut som en mislykket seilbåt uten rigg. Tror disse tyskerne er i ferd med å ødelegge det tradisjonsrike Fjord navnet. Her er jeg helt uenig med deg. Jeg synes båten er RÅ ! Og dette kommer ikke til å bli Fjord-navnets endelikt. Var ikke Fjord tidligere assosiert med spennende og fremtidsrettet design? Var vel noe av det som gjør at enkelte Fjord-båter fremdeles holder seg så godt. Vil denne båten selge mye i Norge? Neppe! Men så skal man huske på at det norske båtmarkedet representerer ett marginalt marked oppunder iskanten i forhold til resten av den vestlige verden. Regner med at denne f.eks kan slå godt ann i Italia, Spania, California osv. Da blir innvendinger fra Norge om at det er litt vel mye dekksplass notert i margen som ett artig innspill man trekker fram på julebordet.. Quote * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post Share on other sites More sharing options...
SF Posted July 16, 2007 Share Posted July 16, 2007 (edited) Fremtidsrettet og fremtidsrettet. Dette er etter hva jeg forstår en motorbåt designet av en seilbåtdesigner. Hva designer han??? jo en seilbåt uten rig men med stor motor. Er dette fremtidrettet?? Når det er sagt har jeg kun sett den på bilder. Tenker dette er en båt som du må bli litt kjent med før du gjør opp din endelige mening om båten. Og da blir det kanskje men mest sansynlig . Edited July 16, 2007 by SF (see edit history) Quote 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post Share on other sites More sharing options...
saga Posted July 16, 2007 Share Posted July 16, 2007 (edited) Party båt!?! ja det kan jeg være enig i, men en jævlig dyr en. Det du trenger er en gammel 25 hesters påhenger, noen tomme oljefat, ca 10.000,- i trykkimpregnert material fra BM, 8 kasser øl, en god gjeng kompiser og en helg til rådighet så har du en flott partybåt til en svært liten brøkdel av prisen. Her har du en noe mere stilfull og påkostet variant av partybåt. Hadde jeg hatt mere penger enn jeg hadde godt av og klart å bruke så kunne det jo hende den kunne vært aktuell å kjøpe - bare sånn for morro skyld. Nå er jeg (u)heldigvis ikke i den økonomiske situasjonen (ennå). Edited July 16, 2007 by saga (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
RITS Posted July 16, 2007 Share Posted July 16, 2007 Ble nysgjerrig nå, var nede i Stavanger og Lysefjorden forrige måned jeg da :) Fikk han ikke ryddet nok da? Den type rydding du referer til er det eg kallar "reset memory", men han var nett ute i havet og rydda i spagettien ombord på riggen. No er det berre 2 skift igjen så får oljefondet greie seg utan meg i 4 veker, direkte frå Heliporten og ombord i båten Var du nede med Baylineren? Quote Ex 1963 Furuholmen 52 Detroit V8-71 - Ex 1986 Fairline Forty VP TAMD 60C Ex 1994 Bayliner 4788 Pilot House Hino WO6D-TI - Ex 1984 Coronet 38.1 Mediterranean VP TAMD 70E Ex 2006 Bavaria 42 Sport VP D6-310 IPS 500 1997 Fairline Squadron 50 VP TAMD122 HP Link to post Share on other sites More sharing options...
Frøken Fryd Posted July 16, 2007 Share Posted July 16, 2007 Var du nede med Baylineren? Ja det er mye klaging fra disse riggene Kansje de skulle påkostet seg litt inspirasjon fra Fjord? En fremtidsrettet Rigg med stort partydekk! Får plass til flere hundre party chiefer også da. Baylineren var i Lysefjorden ja, og i vågen for å heie på Brann ett besøk i kirken... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts