Jump to content

Siste Reis for en av Båtplassens brukere


Geir

Recommended Posts

Kondolasjoner også fra Kråkerøy, Geir.

 

Det med gamle sjømenn og siste reis var fint sagt - du har nok hatt en spesiell far og et spesiellt godt far-sønn forhold!

 

Bilde

Mvh,

Walter_S

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Leser båtplassens artikler fra eldste til nyere (kun de som interesserer meg selvfølgelig) og kom over denne tråden. Veldig gripende. Tanken om ens egen familie og dødelighet er nærliggende. Veldig fint skrevet av Geir. Fint å se at du fortsatt er aktiv her.

 

I den anledning har jeg noen spørsmål som jeg slenger ut i luften.

 

- Blir gamle artikler slettet på noe tidspunkt? Jeg håper inderlig ikke det, da går jo kunnskap tapt.

- Blir gamle medlemmer (avdøde osv.) slettet? Søkte på brukernavn Ssong, men kunne ikke finne noe. Betyr det at alle hans bidrag er borte?

 

Jeg mener at det som formidles elektronisk må vernes like godt som det skrevne. Gamle hyttebøker, dagbøker osv bevares som oftest for ettertiden. Hva med det digitale? Vi blir en fattigere generasjon hvis vi ikke tar vare på våre fotavtrykk. Kommende generasjoner også.

 

Regner med at jeg ikke er den eneste som stiller meg disse spørsmålene.  :confused:

Redigert av Kernel8008 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gamle innlegg i Åpent forum blir aldri slettet, men innlegg i Off Topic forumet vil forsvinne etter en tid dersom ingen poster noe i en tråd på en lang stund.

Gamle medlemmer dvs medlemmer som ikke har vært aktive på lang tid har blitt slettet ved en anledning.

 

Innlegg skrevet av medlemmer som er slettet vil fortsatt ligge i databasen.

Link to post
Share on other sites

I den anledning har jeg noen spørsmål som jeg slenger ut i luften.

 

- Blir gamle artikler slettet på noe tidspunkt? Jeg håper inderlig ikke det, da går jo kunnskap tapt.

- Blir gamle medlemmer (avdøde osv.) slettet? Søkte på brukernavn Ssong, men kunne ikke finne noe. Betyr det at alle hans bidrag er borte?

 

Regner med at jeg ikke er den eneste som stiller meg disse spørsmålene. :confused:

 

Hei

 

Jeg kan ikke svare for om artikler blir slettet eller ikke, men jeg tror at Baatplassen.no tar vare på alt. Det er vel derfor man ikke kan redigere etter at det har gått en viss tid. Akkurat dette er det andre enn meg som kan svare utfyldene på.

 

Når det gjelder pappa som bruker ssogn, hadde han ikke noen innlegg. Det var jeg som var "sekretæren" i så måte.

Jeg fikk den gangen en henvendelse fra Ingar, med spørsmål om hvordan Baatplassen skulle forholde seg til dette, og vi ble enig om at brukeren skulle slettes. (Også fordi det ikke var noen innlegg der)

 

Geir

Link to post
Share on other sites

- Blir gamle artikler slettet på noe tidspunkt? Jeg håper inderlig ikke det, da går jo kunnskap tapt.
Dette er noe vi tar veldig seriøst, "alt" gjøres for å sikre at ingenting skal gå tapt. Alt for mye har gått tapt på nettet fordi eierne har gått lei eller etc. Har selv vært medlem av forum som plutselig var borte og aldri sett igjen.

 

Så langt jeg kan huske har vi ikke mistet noen innlegg siden forumet ble opprettet for snart 6 år siden

 

Vi tar backup av selve forumet hver dag, resten av serveren (bilder etc) en gang i uken.

Disse backup'ene arkiveres, og kopier lagres på forskjellige kanter av landet.

 

Som Lasse skriver er Off-Topic forumet et unntak, dette fordi vi egentlig ønsket å være en ren båtplass, men kompromisset på den måten at forumet ikke er synlig for gjester, emner slettes etter 6mnd inaktivitet, samt at innlegg som skrives der ikke gir "stripepoeng".

 

- Blir gamle medlemmer (avdøde osv.) slettet?
Dersom vi mottar henvendelse fra etterlatte vil vi selvsagt respektere deres ønsker.
Link to post
Share on other sites

Denne tråden gir grunnlag for ettertanke.

Mange pårørende finner en viss fred og tilfredshet med å lese de etterlattes dagbøker.

Vi har trolig ikke fått noen særlig erfaring med bruk av internettforum som dagboknotater i etterkant av dødsfall.

For min egen del har jeg lagt ned noe hobbyaktivitet i dette forumet og det er mulig at noen av de etterlatte vil betrakte meg på noen annen måte i fremtiden når de leser mine innlegg her på båtplassen, sett i forhold til de aktiviteter jeg utfører i mitt profesjonelle yrke.

I alle fall er mitt fremtidsønske at jeg får mange år på sjøen - uansett båttype..........

Link to post
Share on other sites

Glimrende. Nå ble jeg beroliget iallefall. Her virker det som det er full kontroll på dataene. Før i tiden var det snakk om at alt tok så mye plass osv. Men med tanke på at jeg akkurat kjøpte en terrabyte harddisk her om dagen for 1800.- så kan ikke akkurat det være noe argument lenger.

 

Bare av nysgjerrighet så lurer jeg på hvor stor plass dette forumet tar og hvem som drifter det og tar backup osv. Hvor mye koster det å drifte? (Bær med meg).

Jeg er imponert av hvor veldrevent det er, og hvor seriøse de fleste innleggene er. Har vært borti så mange møkkaforum, og som Ingar skriver, ikke akkurat så kult at alt bare har forsvunnet en dag :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...