Jump to content

"Vsr Voltage Sensitive Relay Module" tikker!?!?


xpen

Recommended Posts

Lotus:

OK - skjønner. Mulig jeg ikke leste innlegget ditt godt nok.

1: Jeg vil være sikker på at startbatteriet alltid er oppladet (og det prioriteres med bruk av BEP-rele så lenge motoren går), bl.a. for bruk av baugpropell og ankervinsj.

2: Jeg ønsker å ha alt avslått når jeg forlater båten.

Derfor bruker jeg BEP og bryter. Det finnes selvfølgelig mange andre måter å organisere dette på, men jeg har nå "falt" for den nevnte måten. Så får tiden vise om det er aktuelt å vurdere andre løsninger.

Redigert av Zach (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg for min del har hatt BEP releet montert i to sesonger nå, og det fungerer helt utmerket til mitt bruk! Jeg har helt separate kurser mellom forbruk og start ellers, slik at jeg uansett ikke klarer å bruke strøm fra startbatteriet til forbruk. Idiotsikkert, rett og slett! Startbatteriet er alltid fulladet, og blir aldri benyttet til annet enn start. Og om jeg en skjelden gang skulle ha behov for hjelp fra forbruksbanken til å starte, har jeg et sett med lange, fortinnede startkabler fra Maritim liggende ombord.

 

Min motor er ganske tungstartet, og håpløs å få i gang med et halvladet batteri. Så i mitt tilfelle ville ikke Lotus sin løsning fungert noe videre. Men slik det er nå, har jeg et eget 110Ah batteri som kun har til oppgave å vekke dieseldyret til live! Og det klarer det, som regel...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...