Jump to content

Lekkasje ved eksosslange, - ønsker info og tips


Skvulpen

Recommended Posts

Hei.

 

Det der med å dille og tulle er forsåvidt greit, kan være en del penger å spare på det. Det er ikke noe slikt i verden som helt rustfritt, så litt brunt vann er ikke noe å være bekymret for i utgangspunktet. Før du løper og kjøper ta og plukk ut hele stasen, skru løs slangen i begge ender og demonter lyddemperen. Ta den ut og demonter det endestykket som lekker og gjør alt skikkelig rent, gummi og rørstusser. Skru sammen med nye slangeklemmer hvis de er rustne og det hele er antagelig helt tett og greit.

Link to post
Share on other sites

Mulig at et kjapt lite kursus på en av de siste dagers mediaomtalte engleskoler kunne gi litt "knowhow" i hvordan stoppe slik djevelskap, men tror ikke jeg skal utbrodere akkurat det noe videre i denne tråden ... :wink:

 

Hei, Skvulpen. Tror ikke det hjelper hverken med engleskole eller "Healingkurs" for å bøte på ditt lekkasje problem.

Muligens finnes det et program" a la" snakker med hester ", som heter "snakker med båter" ????

Link to post
Share on other sites

Før du løper og kjøper ta og plukk ut hele stasen, skru løs slangen i begge ender og demonter lyddemperen. Ta den ut og demonter det endestykket som lekker og gjør alt skikkelig rent, gummi og rørstusser. Skru sammen med nye slangeklemmer hvis de er rustne og det hele er antagelig helt tett og greit.

Jeg gjorde akkurat dette i dag, og kunne konstatere at ingenting er rustet i stykker. Det ene endestykket har litt overflaterust på utsiden der vannet har rent, men ellers så både endestykkene i potta og eksosslangen OK ut. Rengjorde omhyggelig og satte sammen igjen, med nye slangeklemmer. Da var der ikke lekkasje lenger! :smiley::smiley::smiley:

 

Fortsatt forstår jeg ikke helt hvor lekkasjen kom fra, men det ser ut som om det var eksosslangen som ikke tettet mot rørstussen, til tross for at jeg satte på en ekstra slangeklemme. Nå er den altså tett med kun den ene (nye) eksosklemmen.

 

Herlig å få det fikset! Takk for hjelpen til de som har svart! (Og nå har jeg lært litt mer om eksosanlegg i snekker, det var ikke så innviklet som jeg fryktet likevel!) Knall! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...