Jump to content

Demontere ventiler på FM motor


fram21

Recommended Posts

nå har jeg vært nede og tittet på ventilene mine. og jeg kan ikke se ossn man får dem av. det er ikke noen stang gjennom der eller noen halvmåner. som jeg ser ivertfall. men det ser ut som om det er en slags mutter av noe slag som sitter skrudd til ventilstanga men har prøvd og holde den igjen og det er ikke mulig. noen som har noen gode råd?

Link to post
Share on other sites

det kan jeg gjøre men er forferdelig møkt der inne:P hehe men har blits så skal nokk gå. skal innom fredrikstad motorfabrikk om et par dager så da får jeg nokk høre ossn man gjør det. men hadde vært sjekt og fått hatt dem ta før jeg fikk de så jeg bare kunne sette dem rett inn og kjøre.

Link to post
Share on other sites

nå har jeg vært nede og tittet på ventilene mine. og jeg kan ikke se ossn man får dem av. det er ikke noen stang gjennom der eller noen halvmåner. som jeg ser ivertfall. men det ser ut som om det er en slags mutter av noe slag som sitter skrudd til ventilstanga men har prøvd og holde den igjen og det er ikke mulig. noen som har noen gode råd?

 

Er det noen åpning i siden på det som ser ut som en mutter? Ut i fra den tegningen du linket til så er det ikke gjenger nederst på ventilen. Hvis det er en åpning på den såkalte mutteren så tror jeg den skal skyves av sidelengs.

Link to post
Share on other sites

fjæra er av. det var en haøvmåne inni den skiva som holder fjæra som hadde rusta fast. jeg trudde aldri at den skulle sitte på den måten. men den er av og jeg driver og får på fjæra men den vil ikke på. får vell kjøpe meg en ventil strammer på biltema viss ikke jeg og min bror klarer det. er det noen som har noen andre råd om ossn jeg kan få på den halvmånen.?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...