rææser Startet 30.Juli.2007 Del på Facebook Startet 30.Juli.2007 I fjor byttet jeg motor på båten min, jeg beholdt da tenningslåsen fra motoren jeg nå skal prøve å få liv i igjen. Jeg har nå kjøpt ny tenningslås, men husker ikke hvordan det var koblet. Hadde vært veldig fint om noen kunne hjelpe meg med dette? Ledningene jeg har: HVIT, GRØNN, BRUN, SVART, RØD, ROSA, BLÅ. Den hvite er det spenning på, så denne skal vel inn på polen som heter "bat" på låsen. Sitér dette innlegget Link to post
rææser Svart 31.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2007 Glemte å skrive inn at det er en 85 hk det er snakk om. noen? Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 31.Juli.2007 Del på Facebook Svart 31.Juli.2007 Jeg har nå kjøpt ny tenningslås, men husker ikke hvordan det var koblet. Hadde vært veldig fint om noenkunne hjelpe meg med dette? Ledningene jeg har: HVIT, GRØNN, BRUN, SVART, RØD, ROSA, BLÅ. Jeg er slett ikke sikker på at det er samme fargekoder på ledningene til min 80-modell Yamaha 40 D Electric, men jeg vil vel tro det. Hvit = tenningsblokkering (jording av tenning) Rød = +12 V (forsyning fra ladespole/likeretter og tilkoblet startbatteri) Brun = startsignal til startmotorrele (+12V når startmotor skal slå inn) Svart=jord/minus Grønn=turtallsignal til turteller Blå= elektrisk choke (spenning/strøm til spolen på choke'n Rosa= et eller annet alarmsignal som jeg for min del ikke benytter Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Helge Svart 31.Juli.2007 Del på Facebook Svart 31.Juli.2007 (redigert) Legger til at det har vært noen tråder på de elektriske koblingene på eldre Yamaha tidligere: Morgull's 78 Yamaha BR 40 Mitt elskjema Etter denne tidlige "førsteversjonen" har jeg i min båt siden lagt til dødmannssnor, el. lensepumpe, varmevifte/defroster, voltmeter og CMC powertrim/tilt. Kvast sin Yamaha 28 Redigert 31.Juli.2007 av Helge (see edit history) Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
rææser Svart 31.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Juli.2007 Takk for svar. Fikk koblet og startet den i sta, men det oppsto mer problemer :( Tar opp igjen denne tråden fra i fjor ang problemet. https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=14392&hl= Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.