Jump to content

Drevolje Merc Alpha1


AndersH

Recommended Posts

Kjølevannsinntaket er "gjellene" mot fremsiden/over bulben.

 

Akkurat ja. Takker for tipset! Helt feil sted du. Sånn går det. Får sjekke for kjell der også. Egentlig var det slike gjeller jeg forventet å sjekke etter årelang erfaring med påhengser, men beskrivelsen på telefonen fra han Wave fyren var tydeligvis noe vag....:-)

AndersH
Klavenes 1375 (selvbyggerbåt)

 

Link to post
Share on other sites

Jeg er helt ny med denne båten/motoren og har ikke hatt tid til å bruke den ennå (tidligere VP) derfor en del rare spørsmål..Skal ta meg en gjennomgang i motoren en dag:-)

Kan no stille noen spørsmål først:

Har mercruiseren 1.7L diesel dobbell reim til dynamo og sjøvannspumpen, har noen opplevd noe tull med dette??

Noe annet jeg må være opps på når det gjelder motoren?

Hva med drevet: Tilting under kjøring??

Trenger jeg drevkjløer?

Ekstra vanninntak til motor via bunnen av båten?

Redigert av ola_dunk (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tilting av drev under kjøring?? Du har powertrim og denne fungerer utmerket til å trimme båten under fart.

 

Drev kjøler trenger du ikke, dette har vært et tema for store diesel motorer på tunge båter med bravo drev. Spesielt på Bravo 3 drev.

 

Ekstra vannintak er også kun et tema på store diesel motorer med Bravo drev. Din 1,7 liter får mer enn nok kjøling med vann inn via drevet.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...