Jump to content

Lar en snekke uten motor seg selge?


harryaro

Recommended Posts

Jeg bare lurer. Carat 7400 1987 modell, rimelig bra vedlikeholdt, kjøleskap, Wallas varmer. Origo kok, septiktank, el. ankervinsj, VHF, GPS, ekkolodd - men uten motor! (Motoren , en Yanmar 4JH-TE 55 HK har totalhavarert og er tatt ut av båten.) Lar en sånn båt seg selge til noenlunde akseptabel pris, og i tilfelle forslagsvis hvilken pris? Noen som har en mening?

Link to post
Share on other sites

Jeg bare lurer. Carat 7400 1987 modell............... Lar en sånn båt seg selge til noenlunde akseptabel pris, og i tilfelle forslagsvis hvilken pris? Noen som har en mening?

 

Det handler som vanlig om pris.. det ligger en på Finn til 225 000.- . Jeg synes den er priset noe høyt, kanskje 180 -200 000.- er mer realistisk. Båten på Finn har vel heller ikke førstevalget når det gjelder motor.

Tror båten din (uten å ha sett den) bør være salgbar for ca 120 000.- uten motor.

Senior-du er min helt!

Link to post
Share on other sites

Tror ikke det skulle være noe problem å selge denne for 120 000. Da er det jo bare å slenge nedi en skuddsikker Perkins av edel årgang, som man kan få for 10 - 15 000, og selge den igjen med flere titusen i fortjeneste. Men du får nok ikke solgt på dagen. Folk som er ute etter slike prosjekter, forhaster seg nok ikke, men lar heller selger "mørne" litt.

 

Hadde jeg bare hatt pengene............

 

Mvh Emil

Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.
Medlem av Forbundet Kysten

Link to post
Share on other sites

Jeg ville nok gjort som Emil foreslår - sett inn en grei motor til en rimelig penge. Da tjener du inn den motorkostnaden i salget, samtidig slipper du det ekstra tapet som et salg uten motor vil bringe. :yesnod:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Har satt inn motor i båt, men neimen om jeg vet om jeg ville gjort det to ganger.

 

Å konstruere samt sveise opp nye motorfester er ikke enkelt. Overganger mellom gear/motor og gear/aksling må også lages til og det tar mer tid enn du kan forestille deg. Eksosrør skal også konstrueres og vanligvis med bøy og kromning i alle retninger. Kjølevann og dieseltilkoblinger går lekende lett bare i planleggingsfasen. I praksis et det dagers arbeid

 

Dette er arbeid som egentlig bare kan gjøres av folk som arbeider på mekanisk verksted eller har tilgang på ett rett ved siden av båten :crazy:

Link to post
Share on other sites

Om du ikke har hast ville jeg ha forsøkt å selge den uten motor. Sikkert ikke lettsolgt, men er prisen riktig burde dette være et ideelt kjøp for folk som vet hva de gjør. Kjøper man en tilsvarende eller snekke med orginalmotor, er det jo en viss grad av sjansespill hvor bra motoren er, og hvor lenge den holder. Går den innen få år, betaler man dobbelt opp. Her kan riktig kjøper ha , etter en å ha innstallert ny motor, en snekke til bruktpris uten dette sjansespillet. Hva riktig pris er uten motor aner jeg imidlertid ikke.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...