Jump to content

Bluechart brukere, se her


kristian

Recommended Posts

Vet ikke helt om jeg følger deg her.....

Man kan vel ikke si at man reklamerer for et produkt når forumet er lukket for de som ikke har produktet........ :headbang:

 

Så er der noen som har tenkt å kjøpe GPS plotter, og ville gjerne ha tilgang på forumet for å lese om dette.....

Da det ikke er sikkert at de vil få så mye utbytte av det, åpnet noen en gammel tråd.... der alle kan fortelle litt om sine erfaringer, og kriterier for valg av GPS plotter...........

 

C-map og andre eiere av kartsystemer, syntes ikke å være særlig intresserte i å fortelle om det produktet de har valgt.... :nonod:

 

Hvorfor Bluechart brukere er mere aktive vet jeg ikke, men meningen er ikke å reklamere for et produkt, men å dra igang en erfaringstråd til de som skal velge system for første gang...

 

Så sett i gang å legg frem gode eller dårlige sider med det systemet du har, og del dine erfaringer med oss andre.......... :lol:

 

i dette forumet https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=1251

Link to post
Share on other sites

Spørsmålet mitt er nok av mere prinsipiell karakter.

 

Har ikke noe imot at andre diskuterer ting jeg ikke er spesielt interessert i.  :nonod:

 

Og poenget mitt er fremdeles at Baatplassen.no har som intensjon å være både leverandør-uavhengig og reklamefritt.

 

Derfor ser jeg ikke det logiske i at det skal finnes et "indre selskap" med interesser i et spesielt fabrikkmerke som kun verver medlemmer gjennom Baatplassen.no.  :nono:

 

Da er det jo hverken leverandør-uavhengig eller reklamefritt. :headbang:

Jeg vil tro at hvis en gruppe ønsket å opprette et forum for C-Map her med adgang for kun C-Map brukere så vil det la seg ordne. Det er vel en tilfeldighet at det nå er et forum eksklusivt for Bluechart brukere, det kunne like gjerne vært C-Map slik jeg ser det.

 

Jeg kan ikke se at Bluechart-forumet er *leverandøravhengig* eller på noen måte reklame-relatert. Det kunne vel bli tvert om hvis det ble åpnet, da kunne det vel for utenforstående fortone seg som å *promovere Bluechart og Garmin plottere*. :lol:

Link to post
Share on other sites

Vet ikke helt om jeg følger deg her.....

Som jeg sa ovenfor så var spørsmålet av prinsipiell karakter...... og det forstår du nok.

Man kan vel ikke si at man reklamerer for et produkt når forumet er lukket for de som ikke har produktet........ :headbang:

Det dukker opp med jevne mellomrom tråder hvor det henvises til et "indre selskap". Bluechart.

Så er der noen som har tenkt å kjøpe GPS plotter, og ville gjerne ha tilgang på forumet for å lese om dette.....Da det ikke er sikkert at de vil få så mye utbytte av det, åpnet noen en gammel tråd.... der alle kan fortelle litt om sine erfaringer, og kriterier for valg av GPS plotter...........

??????? :nonod::lol:

C-map og andre eiere av kartsystemer, syntes ikke å være særlig intresserte i å fortelle om det produktet de har valgt.... :nonod:

Hvorfor Bluechart brukere er mere aktive vet jeg ikke, men meningen er ikke å reklamere for et produkt, men å dra igang en erfaringstråd til de som skal velge system for første gang...

Så sett i gang å legg frem gode eller dårlige sider med det systemet du har, og del dine erfaringer med oss andre.......... :lol:

i dette forumet

Kan ikke se at det angår det prinsipielle. Erfaringstråder bør være åpne for alle.

 

Jeg vil tro at hvis en gruppe ønsket å opprette et forum for C-Map her med adgang for kun C-Map brukere så vil det la seg ordne. Det er vel en tilfeldighet at det nå er et forum eksklusivt for Bluechart brukere, det kunne like gjerne vært C-Map slik jeg ser det.

 

Jeg kan ikke se at Bluechart-forumet er *leverandøravhengig* eller på noen måte reklame-relatert. Det kunne vel bli tvert om hvis det ble åpnet, da kunne det vel for utenforstående fortone seg som å *promovere Bluechart og Garmin plottere*. :smiley:

Du må da selv se, PanPan, at du promoterer Bluechart og Garmin. Hvorfor ikke starte opp et eget forum for dette?

 

Virker som jeg traff noen ømme punkter hos de involverte. Satte selv saken på spissen, så jeg får tåle litt motbør :wink:

 

Men jeg er ikke interessert i å diskutere for og imot hverken Bluechart eller C-map eller for den saks skyld Garmin. Kan røpe at jeg selv har Garmin GPS(NB! NB! tekstreklame - finnes også på andre forum).

 

Og hvis diskusjonen dreier seg bort fra det prinsipielle spørsmålet om egne lukkede forum hvor deltagerne blir rekruttert fra baatplassen.no og uten at alle andre medlemmer kan delta, legger jeg inn årene. Og så får alle selv vurdere om de vil fortsette diskusjonen.

 

KAT :seeya:

Link to post
Share on other sites

Du må da selv se, PanPan, at du promoterer Bluechart og Garmin. Hvorfor ikke starte opp et eget forum for dette?

Vel, da promoverer jeg i tilfelle alt jeg snakker om ut fra egen erfaring uansett om jeg snakker om båt-typen jeg har, annet spesifikt utstyr, uthavner langt kysten etc. etc. etc.... :lol:

 

Det er mulig at jeg er blind, ute av stand til å se poenget ditt KAT, men jeg synes vinklingen og det lyset du setter Bluechart forumet i er tøvete. :headbang:

 

Jeg går for et lukket Bluechart forum av en grunn: At vi skal få arbeidsro. :nonod:

Link to post
Share on other sites

Eg har og lenge lurt på hvorfor det er et lukket forum her. Personlig kunne eg godt tenkt meg å følge med hvilke erfaringer man har med Bluechart. Har man ikke noe lurt å komme med trenger man vel ikke svare, men det er kjekt å følge med uansett :smiley:

Hei.

Slik som jeg har sett på denne "lukkede gruppe" er at de underveis skal ha fred og ro til å gå gjennom og komme fram til "noe" som jeg regner med vil bli lagt ut offentlig, slik at vi kan ta dette med oss når vi skal vurdere kartsystem. Eller er jeg der jeg pleier å være :lol: :lol:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Ønsker BC-forumet lykke til med arbeidet og venter spent på resultatet! (Håper det blir like bra som "vann-gruppas" arbeide!!)  :wink:

Men jeg har et spørsmål: Vil dette kun omhandle erfaringer med BC (BlueChart) eller vil det også bli tatt med sammenligninger med andre systemer / typer?? (Nøyaktighet, oppdatering osv.osv. Slik at HVIS vi/jeg/noen ønsker å skifter system, kan med trygghet "lene seg til" resultatet fra BC-gruppa??) :wink:

 

Lykke til med arbeidet! :smash:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Ønsker BC-forumet lykke til med arbeidet og venter spent på resultatet! (Håper det blir like bra som "vann-gruppas" arbeide!!)  :smash:

Men jeg har et spørsmål: Vil dette kun omhandle erfaringer med BC (BlueChart) eller vil det også bli tatt med sammenligninger med andre systemer / typer?? (Nøyaktighet, oppdatering osv.osv. Slik at HVIS vi/jeg/noen ønsker å skifter system, kan med trygghet "lene seg til" resultatet fra BC-gruppa??) :wink:

 

Lykke til med arbeidet! :wink:

Vel, vel, så store ambisjoner som vann gjengen har vi ikke (tror jeg)  :lol: 

Det blir ikke noen sammenligning med andre systemer, på nåværende tidspunkt. Da jeg ikke har tilgang til andre systemer, sannsynligvis ikke de andre heller. Derfor skulle jeg ønske (som nevnt i tidligere tråder) at de som har C-map, Navtronics o.l hadde laget en gruppe for siden å kunne sammenligne, teste ut produktene.  

Kanskje kunne vi lage til en test på forumet en gang i fremtiden  

 

Det er fremdeles feilsøking og opplæring av produktet   :blush:til nye og gamle brukere som er gruppens hovedmål. Og så en påvirkning til produsent om å rette feil, hvis vi finner noen  :wink: 

 

Det er ganske stille for tiden, så håper rapporteringen og spørsmålene tar seg opp litt når båtene kommer ut på vannet, så skal jeg komme tilbake utpå høsten med en rapport for hele forumet.

Link to post
Share on other sites

 

Da jeg ikke har tilgang til andre systemer, sannsynligvis ikke de andre heller. Derfor skulle jeg ønske (som nevnt i tidligere tråder) at de som har C-map, Navtronics o.l hadde laget en gruppe for siden å kunne sammenligne, teste ut produktene.  

Kanskje kunne vi lage til en test på forumet en gang i fremtiden  

--------------------------------------------------------

 

På grunn av stor geografisk spredning, er det kanskje vanskelig å få til en slik test (mellom forskjellige systemer). Kunne ha vært en idé for båteiere i større by-områder å "klumpe seg sammen" for å ta en slik test, ikke for å krangle om hvem som er (har) best :lol: , men rett og slett for å få vite litt mere om de forskjellige systemers positive og negative sider i forhold til hverandre.

Synspunkter?

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Det har blitt over 1000 nye medlemmer på Baatplassen siden sist vi hadde oppe dette. Det finnes et eget forum for brukere av Bluechart, og nå ønsker vi at flere tar del i dette forumet.

 

Så alle som har bluechart kart med GPS plotter eller håndholdt kan melde seg inn på denne tråden, og få tilgang til forumet

 

Formålet med forumet er å øke sin kunnskap om GPS og bluechart, og få et best mulig produkt.

 

Forumet kan bli åpnet for alle senere, men på nåværende tidspunkt ønsker vi kun brukere, da vi ikke ønsker å bruke forumet til en diskusjonsplass for eller mot bestemte kartsystemer.

 

Så bruk denne tråden og meld dere på Alle som melder seg på vil bli kontaktet.

Beklager jeg finner ikke noe link til dette forumet.

 

Kan noen hjelpe meg.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Du må få gitt tilgang til denne gruppen av oss på 'teknisk'. Skal fikse det nå omgående. Fra da av kommer du til å se bluechart-gruppen.

Tøft...

 

Tusen takk Andreas

 

Dette var jeg ikke klar over, her skal det bli mye interresant lesestoff.

 

Har Blue chart selv - MEU036R v.5

 

Bruker kartet på min Garmin 176C

 

Tusen takk igjen... :smiley:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Da er dere 2 med. Beklager at det tok litt tid, men jeg er noe opptatt f t og følger ikke helt med og i tillegg roter Telenor med sentralen vår, slik at jeg til tider ikke har Internett hjemme.

 

Det positive med det at de roter med sentralen er sannsynligvis fordi det skal bli adsl her også  :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...