Ficher Startet 16.August.2007 Del på Facebook Startet 16.August.2007 Det smalt og smalt - Mens jeg ventet på hjelp, ble jolla ødelagt. Jeg kuttet tauet, som gikk i propellen. Se historien om sarpingen som tok sjøveien til England i en 27 fots snekke. SE FILM.... http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/104644 Tyder på at Saga 27 er en kvalitets båt Sitér dette innlegget Link to post
fjordbuss Svart 16.August.2007 Del på Facebook Svart 16.August.2007 Var det ikke en tråd her på båtplassen om denne karen tidligere i sommer? Sitér dette innlegget Har konvertert, Bavaria 39 cruiser. Link to post
M/S Bastard Svart 16.August.2007 Del på Facebook Svart 16.August.2007 Står respekt av dette syns jeg Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 16.August.2007 Del på Facebook Svart 16.August.2007 Jeg vil si at dette er dumdristig, en Saga27 er ikke lagd for slike forhold, og det er faktisk bare å forvente slike forhold på en sånn tur! Han bør holde seg til Göta kanal, og droppe Østersjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 16.August.2007 Del på Facebook Svart 16.August.2007 Det stemmer at han er omtalt tidligere. Jeg møtte han i Lerwick på shetland. https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=31553 Med det været som det var på Kysten av Skotland/England i begynnelsen av Juli hadde jeg trodd at han hadde gitt opp planen sin.. Er nok enig med Anonym. Dette var vel å strekke strikken litt langt. er ikke så mye som skal til før dette hadde gått helt galt. Bra at han kom seg vel hjem . Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Ficher Svart 16.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2007 Tror nok denne karen har lest/hørt grundigt på værmeldinger, så dumdristig ....njjaaa . ( usikker) . Samt det er jo en Saga 27 som er bygget med Stadt som nærmeste nabo Men en Saga 27 blir liten når nordsjøen blir som dette .. og.... Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 16.August.2007 Del på Facebook Svart 16.August.2007 (redigert) Tror nok denne karen har lest/hørt grundigt på værmeldinger, så dumdristig ....njjaaa . ( usikker) . Samt det er jo en Saga 27 som er bygget med Stadt som nærmeste nabo Men en Saga 27 blir liten når nordsjøen blir som dette .. og.... Klart den blir liten i slikt vær, og det er fortsatt min påstand at den ikke er lagd for det. Jeg tviler på at en Saga 27 ville fått CE klasse A, for å si det sånn. Slikt vær er dessuten noe man bare må regne med i det området.. Redigert 16.August.2007 av Anonym (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 16.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2007 Jeg tviler på at en Saga 27 ville fått CE klasse A, for å si det sånn. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 16.August.2007 Del på Facebook Svart 16.August.2007 Spennende film å historie. At han tør å krysse havet med en 27fots snekke er rene galskapen! Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 17.August.2007 Del på Facebook Svart 17.August.2007 Det var vel han som var på NRK i går kveld. Litt merkelig at han kunne holde på å filme så mye, når han tross alt hadde sendt ut MAYDAY. Hvor er fokus da Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Sleipner93 Svart 17.August.2007 Del på Facebook Svart 17.August.2007 Når han sitter ved roret å styrer kan han jo likesågreit styre? Skal han heller springe rundt å grine? Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 17.August.2007 Del på Facebook Svart 17.August.2007 Skal han heller springe rundt å grine? Jeg kan i alle fall ikke se helt bort i fra at det er det jeg ville ha gjort . Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 17.August.2007 Del på Facebook Svart 17.August.2007 Strøm og vær er et problem nede i området rundt Great Yarmouth, har gått nesten to år sypplybåt der nede. Grunne havområder fører til veldig krappe sjøer og mye strøm. Ikke uvanlig med 3 til 4knop strøm i området, litt motvind og man har ikke mye å stille opp mot med en slik båt. De fleste riggene vi gikk på der nede stod på rundt 40 meters dyp. Blåste det opp gravde sjøene seg opp ufattelig raskt og la seg like fort når det løyet. Skummelt og uberegnelig område å ferdes i. Dette burde han ha satt seg inn i før han la i vei.... Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 17.August.2007 Del på Facebook Svart 17.August.2007 Lykken bedre en forstanden mener jeg. Ikke båt for åpent hav i det hele tatt. Vanskelig å bedømme på film, men bølgene så ikke vanvittig store ut???. Men sterk strøm gjør det sikkert vanskelig. Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 17.August.2007 Del på Facebook Svart 17.August.2007 Tydelig at han ikke hadde nok kunnskaper om forholdene her borte.... En Saga 27 har ikke sjanse til å få fremdrift når tidevannet, og sjø bygges opp mot den ... dessuten så ikke ikke forholdene noe særlig vanskelige ut.... det var ingen driv fra bølgene, så maksimum styrke 3 .... han kunne bevege seg ombord og filme samtidig .... Bare tull å befinne seg der i en Saga 27 som overhodet ikke har nok motorkraft til å håndtere forholdene her borte! Med styrke 5, og høyere hadde han risikert sitt eget, og redningsmanskapet. ..... og hvem har en RIB hengende på denne måten på en Saga 27.... den er alt for tung for Sagaen i utgangspunktet, på feil plass, og vil automatisk fylles med mer vann enn hva som kan renne ut av det lille hullet bak ved den minste sjøgang.... REDNIGSFLÅTE hvis du plent skal på langtur, og oppblåsbar gummijolle pakket ned hvis du må ro til land fra en fortøyningsplass !!!! Dumdristig er ikke ordet som jeg ville ha brukt ..... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Teodor Svart 17.August.2007 Del på Facebook Svart 17.August.2007 Jeg tviler på at en Saga 27 ville fått CE klasse A, for å si det sånn. Vet ikke helt hva du mener med symbolet her, Ficher - men Saga 27 er vel ikke CE klassifisert. Det er ytterst få motorbåter som er i CE klass A (for alle farvann). Jeg synes det er uheldig av media å gi denne historien nærmest en "Eventyrglorie". Interesserte kan sjekke denne listen av båter: http://www.batmagasinet.no/baatweb/website...E9?OpenDocument Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 17.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2007 Vet ikke helt hva du mener med symbolet her, Ficher .........mulig feil symbol bruk av meg, men en Saga 27 er Ikke i CE klass A. Hadde vært artigt og fått denne karen inn på dette forum og forklart sitt syn på saken ......noen som kjenner han ? Sitér dette innlegget Link to post
Uffe Svart 17.August.2007 Del på Facebook Svart 17.August.2007 Det er under alle omstændigheder en god historie leveret af en sej fyr. Mennesker søger udfordringer: bjergbestigere, drageflyvere, dykkere og jordomsejlere, folk som vover noget og ikke bare sidder hjemme foran computeren og udtaler sig skråsikkert om andres dumdristighed. Som alle andre, der foretager handlinger, som er langt fra vi vanemenneskers, har han uden tvivl også regnet med risikoen ved denne sejlads. Hurra for de mennesker, som tør gennemføre det, andre kun drømmer om. Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 17.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2007 Mye sant i dette Uffe...... Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 17.August.2007 Del på Facebook Svart 17.August.2007 Hurra for de mennesker, som tør gennemføre det, andre kun drømmer om. Ja, Hurra for de folkene, så lenge de har en egen forsikring som dekker redningsaksjonene! At slike aksjoner skal belastes det offentlige er fullstendig urimelig. La de ta ansvaret selv, og IKKE risiker livet til redningsmannskapene når folk begir seg ut på slik galemattiasgreier! Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 17.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.August.2007 Ja, Hurra for de folkene, så lenge de har en egen forsikring som dekker redningsaksjonene!At slike aksjoner skal belastes det offentlige er fullstendig urimelig. La de ta ansvaret selv, og IKKE risiker livet til redningsmannskapene når folk begir seg ut på slik galemattiasgreier! Galemattiasgreier ...... la nå mannen få forklare sitt syn av saken . Om folk måtte betale slike aksjoner selv, ville mer liv gått tapt etter som folk IKKE hadde ringt rednigsmannskaper i tide ( redde for stor regning) Men, er jo enig at ikke alle slike ekspedisjoner er like lure..... eller rette ordet, galemattiasgreier! Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 17.August.2007 Del på Facebook Svart 17.August.2007 For å si det rett ut, jeg er kynisk nok til å mene at om man begir seg ut på en så sinnsyk greie som denne mannen har gjort er det helt greit med et dødsfall. Det samme mener jeg om basehopperne, de bør bekoste redningen selv, enten direkte eller via forsikring. Det er dypt urimelig at vi skal sitte her og betale for at en fyr som begir seg over et av verdens tøffeste farvann med ei lita snekke skal reddes! (Jada, det skjedde vel i England nå, og sannsynligvis er det de som tar kostnaden, men neste gang kan det skje så vi må trå til!) Sitér dette innlegget Link to post
Uffe Svart 17.August.2007 Del på Facebook Svart 17.August.2007 For å si det rett ut, jeg er kynisk nok til å mene at om man begir seg ut på en så sinnsyk greie som denne mannen har gjort er det helt greit med et dødsfall. Sitér dette innlegget Link to post
Uffe Svart 17.August.2007 Del på Facebook Svart 17.August.2007 For å si det rett ut, jeg er kynisk nok til å mene at om man begir seg ut på en så sinnsyk greie som denne mannen har gjort er det helt greit med et dødsfall. Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 17.August.2007 Del på Facebook Svart 17.August.2007 Jeg regner med det med at du ikke er enig med meg, Uffe.. Om du ser det fra en annen vinkel, skal vi risikere livet til titalls mennesker for å redde en person som grunnet bevisst stupide handlinger begir seg ut i livsfare? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.