Fanafjord Svart 16.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2008 Søkte om VHF konsesjon idag og trengte da en båtnavn i alt hu og hast. Det ble "BREIFLABB". Dere vet jo i den sangen om Bergen: "Våt og kaldt og breiflabb overalt..." Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
elvira II Svart 16.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2008 Når vi først er inne på båtnavn. Hva er ''riktig'' når man har båt nr2 med samme navn? Skal det brukes ett 2 tall, eller skal det være II? Sjøl har jeg brukt tallet 2, men syns jeg får ''mange'' skjeve blikk. (Vet ikke om det er grunnen, eller om det bare er meg.) Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 16.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2008 utroskap Sitér dette innlegget Link to post
hagalio Svart 16.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2008 Hva synst dere om VIRGO Sitér dette innlegget Link to post
New Attitude Svart 19.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2008 Hva med "Humpe" ? Sitér dette innlegget Dufour 40 Performance Link to post
adanedehl Svart 19.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2008 hva med Fri Sitér dette innlegget http://www.boogis-risor27.piczo.com/?cr=3&rfm=y Link to post
Lingefan Svart 20.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2008 - "Vuggen" - "Trelast" - "Gå planken!" - "Rulle" Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Hekksjø Svart 22.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2008 Men hva synes dere om M/B Stella? Stella er flott, men er kanskje M/B "St. Ella" er enda flottere? Hilsen Gompe Sitér dette innlegget En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand." Link to post
oddgeir Svart 22.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2008 Bismarck Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
NilsPils Svart 22.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2008 Alle jentenavn er bra. Båter er hunkjønn! Man kaller vel ikke datteren sin for Per, Knut eller Bismarck? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Ulv I Svart 22.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2008 Hva med "Baljami" "FrynseGode" Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Akult Svart 22.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2008 En av oppskriftene på et båtnavn er vissnok at det skal inneholde 7 bokstaver. En bokstav for hver av de syv hav. Og selvfølgelig et kvinnenavn. Uavhengig av det, så syns jeg helst båtens navn skal være noe man forbinder med noe, gjerne litt personlig. Da må du i tilfelle finne på det selv ... Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 22.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2008 Tok VHF lappen i helgen og måtte da døpe båten i hu og hast for å få konsesjon.... Det ble LaMar Vet ikke om vi er helt fornøyd men..... Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 23.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2008 (redigert) Når jeg ser denne snekka får jeg veldig assosiasjoner til fred og ro - med veridghet - edel sort - ekte vare - men også litt humor og nostalgi. M/B "Hvilen" M/B "Roligheten" M/B "SlowDown" M/B "Kar-i-Anne" M/B "Edel" M/B "Edel-Weis" M/B "G-Amla" M/B "Slurpe" Redigert 23.Februar.2008 av Nils1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dezibella Svart 23.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2008 Hva med "Gjeldfrid"? Jeg hadde en lignenede båt en gang med samme navn den het oxo Gjeldfri. Det var pga kjøpssummen pålydene 500 kr det var inkludert ny lensepumpe til kr 600 som var med på kjøpet. Har begynt og døpe båtene jeg har hatt med et navn som kan relateres til båten den jeg har nå heter Dezibella(desibell)pga lyden i båten dyp grom lyd fra et 5" eksosrør uten potte på. Sitér dette innlegget www.songembf.com Link to post
EILIF 1 Svart 23.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2008 (redigert) LOISE er et fint navn som ble brukt på en a de forste drøbaksund ferja Endret. Redigert 24.Februar.2008 av EILIF 1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
EILIF 1 Svart 23.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2008 jeg mente ferja Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.