Jump to content

Navn til båten min


M/B Stella

Recommended Posts

Det finnes mange variasjoner over hva navnet "Norwegian Wood" henspeiler på. Tenker da på sangen skrevet av John Lennon. En av hypotesene er at det er ment marihuana, en annen at JL skriver om et utroskap, ingen av delene kanskje det man ønsker å forbinde med båten, eller kanskje det nettop er det?

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

En av hypotesene er ...... et utroskap, ingen av delene kanskje det man ønsker å forbinde med båten, eller kanskje det nettop er det?

:sailing:

 

Å være gift med en,- hvis diagnose over år har vært langt fremskredet "båtinteressert" (paranoia-nautica),

det vil si når medikamentell behandling (les; nye båter, plottere, radarer, autopiloter, ais, stabi-kikkerter, m.m.m.) kun forårsaker noceboeffekt, kan det nok av våre mer eller mindre tålmodige koner og partnere oppfattes som et kronisk utroskap.

 

Mange BP-medlemmer har utvilsomt polyamorøse tendenser, og vi kan nok bare takke glassfiber og treverk for at vi fortsatt kan dyrke flere guder samtidig. Med et snev av selvinnsikt tror jeg derfor sammenligningen med utroskap er nærmere enn vi selv aner.

Redigert av Phoebe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Forklaringen jeg har hørt om den samme sangen er at det henspeiler på norsk furupanel som var ganske så populært i enkelte områder av England på den tiden sangen ble skrevet.

 

Ja det er nok en av forklaringene som figurerer om bakgrunnen for tittelen på denne låten, hva som er riktig vet ikke jeg!

 

Eller så var Celina Bella ganske innteresant også.

 

Kanskje mere interessant enn du er klar over? :wink:

 

ps

husker du båten til Røkke som gikk på et skjær og som utløste en viss undersøkelse som ledet til tiltale som ledet til dom og som leder til noen uker pallelaging og hva kjæresten hans het på den tiden? :smiley:

ds

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

ITZARO, er det noen språkkyndige her som kan forklare meg hva dette betyr, båt hadde tidligere fransk eier på Martinique, så det er kanskje et tips ?

 

Vi ønsker å finne ut hva navnet betyr før vi gir båten nytt navn. En passende utfordring til dere kunnskapsrike medlemmer ?

Link to post
Share on other sites

Flere henviser til Lennon og "Norwegian wood"

Dette er en omskriving av den egentlige tittelen i følge de som har greie på det.

Det de synger er "Knowing she would". Hvis du ser teksten og bytter ut Norwegian wood med Knowing she would er det en noe amorøs tekst.

 

Litt som med Åges lys og varme " ..og fuglan skal vi svei, og alt skal bli mykje lys og mykje varme"...

Men det kommer vel litt ann på størrelsen på fuglen hvor mye lys og varme den gir når du svir den.. :)

 

I samme stil kan du jo kallebåten " Knock of wood" som i "nok av treverk" :wink:

Link to post
Share on other sites

SYNES DEN SJEKTA LIGNA PÅ ULVEN I en tegnefilm med de stankelbeina.husker ike hva den heter.

 

Per Ulv heter den vel på norsk..... - men det er da ikke noe godt båtnavn...-- gir et mer surrealistisk inntrykk... :crazy:

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Per Ulv heter den vel på norsk..... - men det er da ikke noe godt båtnavn...-- gir et mer surrealistisk inntrykk... :crazy:

 

Og hvilke medisiner har man hoppet over når man synes ei tresnekke ligner på Per Ulv da... :lol: Man bør tydeligvis hoppe over den samme medisinen for å forstå meningen bak navnet :crazy::wflag:

Link to post
Share on other sites

ITZARO, er det noen språkkyndige her som kan forklare meg hva dette betyr, båt hadde tidligere fransk eier på Martinique, så det er kanskje et tips ?

 

Vi ønsker å finne ut hva navnet betyr før vi gir båten nytt navn. En passende utfordring til dere kunnskapsrike medlemmer ?

 

Navnet er muligens spansk ? kanskje det gjør det lettere- ingen språkkyndige ???????????????????

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...