benq Startet 29.August.2007 Del på Facebook Startet 29.August.2007 Som i tittelen, hva gjøres med plastpest? Finnes det botemiddel eller er det bare å brenne båten for å bli kvitt djevelskapen? Er det forskjellige grader av det, eller er alt like alvorlig? Eller (ønsketenking) er det ikke så vanskelig å bli kvitt som noen har fortalt meg. Takker for alle gode svar. Sitér dette innlegget Link to post
loco Svart 29.August.2007 Del på Facebook Svart 29.August.2007 Har lest en annen tråd om dette som jeg syntes var bra. Her Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 29.August.2007 Del på Facebook Svart 29.August.2007 Dette har vært diskutrt her tidligere og ved å bruke søkeknappen får du opp en god del. Ville kanskje kikket på denne.... https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=31130 Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 29.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2007 Takker og bukker for svarene, det virker ikke som jeg trenger å brenne båten for å bli kvitt "pesten", men at nitidig skraping og rengjøring med påfølgende arbeid berger båten. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 29.August.2007 Del på Facebook Svart 29.August.2007 Nei du trenger ikke å brenne den, selv om det sikkert kommer til å bli fristende.... Du kan også prise deg lykkelig over at du ikke har kjøpt deg større båt. Lærer av å skrape på en Rana 630 også mener jeg. Har du noen bilder av undervannsskroget ditt? Trøsten er at båten blir innmari fin til slutt!! Gode ønsker fra Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 29.August.2007 Del på Facebook Svart 29.August.2007 har også noe plastpest på snekka, men har ikkje tenkt å gjøre noe med denne. Plastpest er "oppskrytt" synes eg. Tar båten på land hvert år, og holder den under oppsik, men har ikke tenkt å gjere noke i første omgong... Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 29.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.August.2007 Båten er fortsatt på sjøen, sesongen er jo ikke slutt enda så det finnes ikke bilder (heldigvis kanskje).Venter i det lengste med å ta den opp når man vet hva som er under den. Men,men den tid den sorg. FIN skal den iallfall bli. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 29.August.2007 Del på Facebook Svart 29.August.2007 Venter i det lengste med å ta den opp når man vet hva som er under den. Fornuftig. Det skjer ikke noe mer med dette over natten så man kan trygt la båten ligge på vannet til sesongen er over. Da har man god til å reparere. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.