Jump to content

bobåt tips? noe slikt kanskje


bullett

Recommended Posts

Lyst å bo i båt men ikke i en gammel skøyte... noen tips på en båt som er bra rom-inndelt med full ståhøyde overalt. samt god uteplass... til under 1 mill...

 

Ønsker å bo i den men samtidig en båt jeg kan reise rundt med også. om så bare ut for å fiske litt... ikke trebåt...

 

tips noen? er dette realistisk? tenkte å ligge i oslo

 

86_249697964.jpeg

 

 

Bullett :fishing:

Redigert av bullett (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Du kan bo i hva som helst hvis viljen er stor nok. Selv synes jeg båtens egenskaper på sjøen er viktigere enn romfølelsen i havn (selv om den er viktig også). Hvis du liker båten kjøper du den. Det kommer til å gå helt fint.

 

mvh

Viggo

Båtboer

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Folk bor i alt mulig..

Alt fra 20 fots seilbåter til lastebåter på 70-80 fot..

Alt er mulig, innstillingen teller..

Men jeg ville ikke valgt noe som den på bildet, blir veldig som å sitte i kjelleren hele vinteren, jeg tror du vil bli drittlei det.. I tillegg gir den nok veldig lite volum i forhold til størrelsen.

 

Har du funnet ut hvilken havn du vil bo i? Isåfall er det på høy tid å søke om du vil bo i båt førstkommende vinter.

Link to post
Share on other sites

Har ikke sjekket så mye i det siste, men jeg vurderte seriøst å bo i båt for 4 år siden og fant da en del båter til ca 500' som gjorde jobben for meg. Valgte til slutt å gå bort fra prosjektet "bo i båt" for en tid av ymse grunner. Men jeg håper å kunne investere i en trawler i løpet av noen år, og ta med familien ombord på sommerhalvårlige bo-prosjekter ;-)

 

Tips: Sjekk ut Sverige og stålbåter. Finnes flere der. Jeg fant en til 260' på 36-37 fot med alt av bekvemligheter ombord: varmeanlegg, dusj, god bysse, god soveplass, god spisekrok og kontor ++

 

Angrer litt i dag på at jeg ikke slo til...

 

 

Fordelen med stålbåter, spesielt ved import, er relativt lav pris + ofte "liten" motor (i forhold til andre båter på de størrelsene) = lavere importavgifter...

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

bor billig på land enn så lenge men fremtiden viser til sjøs... bare det er indre oslofjord... helst aker brygge... men får se hva som skjer.. kommer vel flere havner snart kanskje;o)

 

bilde er kun en indikasjon på at jeg ikke ønsker ei snekke eller sjark. Sitter i kjelleren alleredes så spiller liten rolle om den er lav;o)

Redigert av bullett (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...