bullett Startet 30.August.2007 Del på Facebook Startet 30.August.2007 (redigert) Lyst å bo i båt men ikke i en gammel skøyte... noen tips på en båt som er bra rom-inndelt med full ståhøyde overalt. samt god uteplass... til under 1 mill... Ønsker å bo i den men samtidig en båt jeg kan reise rundt med også. om så bare ut for å fiske litt... ikke trebåt... tips noen? er dette realistisk? tenkte å ligge i oslo Bullett Redigert 30.August.2007 av bullett (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 Funker sikkert hvis du er singel Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
bullett Svart 30.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2007 singel ja.. og får man partner så får dem still husrom... min båt er min;o) men er kresen på planløsning... liker ikke dem typiske trappe etasje båtene.(dekk-forkabin-styrhus). vi ha full ståhøyde i hele båten under dekk Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 Du kan bo i hva som helst hvis viljen er stor nok. Selv synes jeg båtens egenskaper på sjøen er viktigere enn romfølelsen i havn (selv om den er viktig også). Hvis du liker båten kjøper du den. Det kommer til å gå helt fint. mvh Viggo Båtboer Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
bullett Svart 30.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2007 tenkte ikke denne båten men noe slik... liker ikke skråvegger lav takhøyde.... derfor ute etter tips om det er mulig lissom Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 Synes du skal sjekke ut Trawler-tråden. Sitér dette innlegget Link to post
bullett Svart 30.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2007 dem trawler er jo svine dyre stuff da;o( Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 Folk bor i alt mulig.. Alt fra 20 fots seilbåter til lastebåter på 70-80 fot.. Alt er mulig, innstillingen teller.. Men jeg ville ikke valgt noe som den på bildet, blir veldig som å sitte i kjelleren hele vinteren, jeg tror du vil bli drittlei det.. I tillegg gir den nok veldig lite volum i forhold til størrelsen. Har du funnet ut hvilken havn du vil bo i? Isåfall er det på høy tid å søke om du vil bo i båt førstkommende vinter. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 Sjekket du den som gikk for litt over 1 mill. fra Drøbak, ut fra bildene så det ut som en helt ny 79-modell. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 Har ikke sjekket så mye i det siste, men jeg vurderte seriøst å bo i båt for 4 år siden og fant da en del båter til ca 500' som gjorde jobben for meg. Valgte til slutt å gå bort fra prosjektet "bo i båt" for en tid av ymse grunner. Men jeg håper å kunne investere i en trawler i løpet av noen år, og ta med familien ombord på sommerhalvårlige bo-prosjekter ;-) Tips: Sjekk ut Sverige og stålbåter. Finnes flere der. Jeg fant en til 260' på 36-37 fot med alt av bekvemligheter ombord: varmeanlegg, dusj, god bysse, god soveplass, god spisekrok og kontor ++ Angrer litt i dag på at jeg ikke slo til... Fordelen med stålbåter, spesielt ved import, er relativt lav pris + ofte "liten" motor (i forhold til andre båter på de størrelsene) = lavere importavgifter... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
bullett Svart 30.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2007 (redigert) bor billig på land enn så lenge men fremtiden viser til sjøs... bare det er indre oslofjord... helst aker brygge... men får se hva som skjer.. kommer vel flere havner snart kanskje;o) bilde er kun en indikasjon på at jeg ikke ønsker ei snekke eller sjark. Sitter i kjelleren alleredes så spiller liten rolle om den er lav;o) Redigert 30.August.2007 av bullett (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 Det ser dessverre dårlig ut med flere havner for oss båtboere, ihvertfall sentralt. Vurdert seilbåt? Det er seilbåt de fleste velger. Sitér dette innlegget Link to post
bullett Svart 30.August.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2007 vil ikke ha seilbåt heller... fine inni men er nok motormann;o) Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 30.August.2007 Del på Facebook Svart 30.August.2007 vil ikke ha seilbåt heller... fine inni men er nok motormann;o) Kondolerer. Sitér dette innlegget Link to post
bullett Svart 2.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2007 ikke noen flere tips? kanskje sted å skaffe noe bobåt aktig uten at det er skøyte/snekke/en støgg kloss... gjerne noe sporty lissom;o) Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 3.September.2007 Del på Facebook Svart 3.September.2007 Hei, Gå inn på Finn .no søk på "Kragerø 32" eller gå direkte på FINN-kode: 10478269, og det vil åpne seg en meget god bobåt Sitér dette innlegget Link to post
bullett Svart 3.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.September.2007 vil ikke bo i noe snekke... og den er nå for liten... men flott var den;o) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.