TideRace Startet 2.September.2007 Link til dette innlegget Startet 2.September.2007 (redigert) Jeg vet av tidligere tråder at flere har kjøpt anodesett til Yanmar fra amerikanske nettsteder. Er det noen som har et nettsted å anbefale, samt opplysninger om hvilke anoder (betegnelse/ varenummer) jeg trenger til Yanmar 6LPA-STE (290 hk) ? Gjerne om disse kan kjøpes i komplette sett? Jeg vet de amerikanske anodene kommer med en gjenget base hvor selve sinkanoden kan skus på. Det er i så fall interessant å kjøpe et anodesett med baser + komplette løse sinksett for noen år framover. Hvor lenge holder basene, er de evigvarende,- eller bør disse også byttes etter 3-4 år? Er dette originale Yanmar-anoder? Erfaring med hvordan disse tæres opp? Redigert 2.September.2007 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
topa Svart 2.September.2007 Link til dette innlegget Svart 2.September.2007 (redigert) Kjøper mine i usa Torresen Jeg har 6LPA-STP. Kjøpte 3 av de store og 12 av de små. Har dobbelt sett med muttere så jeg skrur bare sinken på hjemme. De små er litt for lange og må kuttes. Det blir ca 2$ pr sink. kjøper også filter der. Har ikke sjekket sinken i år. Stav sinken er samme type som det som satt på når jeg kjøpte komplett med muttere i våres. Det er disse som er i motor nå. skal sjekke neste gang jeg er i båten. Her er kopi av fakturaen med stav sink. Product information ------------------- --- qty : 3, manufacturer: CAMP, part number : E2, description : 5/8 X 2 Zinc Only, total price : 6.84 qty : 12, manufacturer: CAMP, part number : E1, description : 1/2 X 2 Zinc Only, total price : 24.6 Redigert 2.September.2007 av tttpa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 2.September.2007 Link til dette innlegget Svart 2.September.2007 Er skrevet/linket om dette her og her og her Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 3.September.2007 Link til dette innlegget Svart 3.September.2007 Vil bare minne på at dere også må sjekke om det er sinkanoder på giroljekjøleren. Jeg har en på inntakssiden og en på utslippsiden for slatvannet. Disse var fullstendig oppspiste etter første sesong. Sitér dette innlegget Link to post
m/s draugen Svart 27.November.2007 Link til dette innlegget Svart 27.November.2007 (redigert) Tillater meg å "låne"denne litt. Min yanmar,4jh-hte,finnes den sinkanoder festet på denne motoren,kjøling,gear?Har lest igjennom service-heftet flere ganger,men finner ikke ut at det er nevnt.Det må vel finnes? Er "grønn",så det hadde vært veldig fint med tilbakemeldinger på dette...Takk Redigert 27.November.2007 av m/s draugen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MB Keila Svart 27.November.2007 Link til dette innlegget Svart 27.November.2007 Har også en 4JH4-HTE. Jeg kjøpte den ny i sommer, og sendte senere bestilling på noe service/reservedeler, deriblant anoder. Fikk til svar at det ikke skal være anoder på den. Jeg undrer litt jeg også. Vil den tæres opp etter at garantitiden er over? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.