Jump to content

Anoder til Yanmar 6LPA-STE fra USA

TideRace

Recommended Posts

Jeg vet av tidligere tråder at flere har kjøpt anodesett til Yanmar fra amerikanske nettsteder.

Er det noen som har et nettsted å anbefale, samt opplysninger om hvilke anoder (betegnelse/ varenummer)

jeg trenger til Yanmar 6LPA-STE (290 hk) ? Gjerne om disse kan kjøpes i komplette sett?

Jeg vet de amerikanske anodene kommer med en gjenget base hvor selve sinkanoden kan skus på.

Det er i så fall interessant å kjøpe et anodesett med baser + komplette løse sinksett for noen år framover.

Hvor lenge holder basene, er de evigvarende,- eller bør disse også byttes etter 3-4 år?

Er dette originale Yanmar-anoder? Erfaring med hvordan disse tæres opp?

Redigert av Phoebe (see edit history)

Kjøper mine i usa Torresen

Jeg har 6LPA-STP.

Kjøpte 3 av de store og 12 av de små. Har dobbelt sett med muttere så jeg skrur bare sinken på hjemme.

De små er litt for lange og må kuttes.

Det blir ca 2$ pr sink. kjøper også filter der.

Har ikke sjekket sinken i år. Stav sinken er samme type som det som satt på når jeg kjøpte komplett med muttere i våres. Det er disse som er i motor nå. skal sjekke neste gang jeg er i båten.

Her er kopi av fakturaen med stav sink.

Product information

------------------- ---

qty : 3, manufacturer: CAMP, part number : E2, description : 5/8 X 2 Zinc Only, total price : 6.84 qty : 12, manufacturer: CAMP, part number : E1, description : 1/2 X 2 Zinc Only, total price : 24.6

Redigert av tttpa (see edit history)
  • 2 måneder senere...

Tillater meg å "låne"denne litt.

Min yanmar,4jh-hte,finnes den sinkanoder festet på denne motoren,kjøling,gear?Har lest igjennom service-heftet flere ganger,men finner ikke ut at det er nevnt.Det må vel finnes?

Er "grønn",så det hadde vært veldig fint med tilbakemeldinger på dette...Takk

Redigert av m/s draugen (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...