Jump to content

Skifte motor- og girolje hver høst på utenbordsmotoren?


roesok

Recommended Posts

Det kan jo være at verkstedet har slurvet med å skru til disse pluggene, men det er i tilfelle vanskelig å kontrollere om de nå skal sjekke dette selv.... Dersom du ikke har rørt motor etter sist service så vil jeg tro dette må være en reklamasjonssak. Slikt skal ikke skje på en ny motor. Har det kommet noe sen rundt propellaksling eller annen skade på propell?

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Link to post
Share on other sites

Garantisak? Muligens, men du skriver at du har byttet giroljen selv og ikke hatt den på service hos merkeverksted some foreskrevet i garantibetingelsene. Du må nok regne med at det vil bli brukt mot deg. Skiftet du de pakningene som er på de skrupluggene til giroljepåfyllingen? Regner med at "boken" sier at det skal man gjøre hver gang.

 

Nevner dette for at du skal være forberedt på spørsmål du må regne med å ha plausible svar på!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Oljen på bildet ble tappet sist høst, etter første sesong med båten. Den ble da skiftet for første gang siden båten var ny. Det kan da ikke være min feil at det har kommmet vann inn. Jeg kan se at de kan ta meg på at jeg har kjørt en sesong etter dette, men da med ny olje. Hva slags skader kan det få for motoren?

Link to post
Share on other sites

Er det da slik å forstå at du ikke vet hvordan oljen ser ut nå? Kanskje det nå er tett og oljen er blank og fin? Tips: Om verksted skal sjekke giroljen som tappes så følg gjerne med hvorden det ser ut og leg frem dokumentasjon på bildet.

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Link to post
Share on other sites

Hva er sen? Som kan komme rundt propellakslingen?

Ehh.. sene? Det er slik lang tynn tråd som du har på f.eks. en fiskesnelle. I andre enden av senen knytes en sluk. Denne biter av og til fisker på. Senen har også den egenskap at den kan surrer seg inn i propellen :wink:

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...