Jump to content

hva slags motor er dette`?


sjarke

Recommended Posts

Litt mer info hadde vært kjekt, evt. et bilde. 5,7G ? Høres ut som en GM 350 motor. Bensin V8 på 5,7 liter. Hva er havarert?

 

det stemmer det du sier der.. det er en gm 350 V8 på 5,7 liter. det som er skjedd er at selger kjøpte båten og trodde den var i god stand. det som viste seg senere er at blokka har vært sprukket, og førsøkt reparert(sveiset). dette ble ikke gjort bra nok, og det ble vann i motoren.

 

så jeg vurderer ny motor, men vet ikke helt hva slags jeg skal se etter, dvs brukt!!!

Link to post
Share on other sites

Engine 5.7GIPLKDCE

 

Production period 1996-1997

 

Operation 4-stroke

 

Cylinder configuration V-8

 

Bore (mm) 101,6

 

Stroke (mm) 88,4

 

Compression ratio 9,11:1

 

Displacement (litres) 5,73

 

Power (hp) 250

 

Max engine speed (rpm) 4200-4600

 

Her har du informasjon om motoren:)

Redigert av DELUDE (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette er i grunn en klassisk V8´er som er kurrant å finne en tilsvarende. Å sveise en blokk er skjelden noe heldig, blir som regel problemer senere igjen.

 

Grovt sett, så skal du være på utkikk etter en 350 motor. Om det er en Volvo Penta, Mercruiser, OMC eller annet ymse har lite å si, disse motorene (blokkene) er identiske foruten fargen. Deretter må du se etter en motor som er nyere enn 87 modell (er et skille på disse). Vortec skal du ikke ha (husker ikke helt årstallet disse kom, men kjennetegnes ofte med mer HP, men da trenger du også nytt innsug og bensinpumpe).

 

Selve ombyggingen er en relativt kurrant sak. Er det en bilmotor, så må cam og diverse pakninger byttes (dette er ikke noe du flytter over, men kjøper nytt). Er det en marinemotor, så er det bare det "utvendige" som skal flyttes. Hvor i verden holder du til?

Link to post
Share on other sites

quote.gif
Dette er i grunn en klassisk V8´er som er kurrant å finne en tilsvarende. Å sveise en blokk er skjelden noe heldig, blir som regel problemer senere igjen.

Grovt sett, så skal du være på utkikk etter en 350 motor. Om det er en Volvo Penta, Mercruiser, OMC eller annet ymse har lite å si, disse motorene (blokkene) er identiske foruten fargen. Deretter må du se etter en motor som er nyere enn 87 modell (er et skille på disse). Vortec skal du ikke ha (husker ikke helt årstallet disse kom, men kjennetegnes ofte med mer HP, men da trenger du også nytt innsug og bensinpumpe).

Selve ombyggingen er en relativt kurrant sak. Er det en bilmotor, så må cam og diverse pakninger byttes (dette er ikke noe du flytter over, men kjøper nytt). Er det en marinemotor, så er det bare det "utvendige" som skal flyttes. Hvor i verden holder du til?


Du kan sette inn motor som er før 1986 så lenge du bytter innsug og svinghjul :wink:
Link to post
Share on other sites

Du kan sette inn motor som er før 1986 så lenge du bytter innsug og svinghjul :wink:

Helt korrekt, men ønsker du å benytte alt man har fra før, så må den være nyere. Er ikke så store forskjellene (delt pakning langs veiv, litt andre toppdeksler. innsug, svinghjul...noe mer?)

 

denne herremannen befinner seg i Lillestrøm

Holder selv til i Østfold. Om du er interessert, kan du jo sende meg en IM om du ønsker å få bygget om. Henter og bringer på henger.

Redigert av Larspo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg hadde tenkt til å ta samme operasjon på motoren min. Kjøpte derfor en ny blokk m/topper på forsommeren. Men på grunn av alt for mye annet å gjøre har jeg ikke tid til dette projektet. Jeg har blokka liggende så hvis du er interressert så kan vi sikkert bli enig om en pris. Jeg holder til på Vinterbro

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...